AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Ja, som tittelen sier så lurer jeg på om noen har arbeidet som sykepleier/vernepleier/sosionom i en ren nattstilling i bolig for utviklingshemmede. Hva slags arbeidsoppgaver hadde du? Er også interessert i å høre fra andre som har jobbet natt i denne typen bolig før også. Takker for alle svar! Anonymkode: 772a1...1a9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Jeg har. Våken nattevakt for å passe på en enkelt bruker. Satt hovedsakelig inne på rommet til vedkommende hele natten. Hadde enkle oppgaver som gå ut med søppel, lett rengjøring, annet forefallende. Anonymkode: 6a887...f39 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har. Våken nattevakt for å passe på en enkelt bruker. Satt hovedsakelig inne på rommet til vedkommende hele natten. Hadde enkle oppgaver som gå ut med søppel, lett rengjøring, annet forefallende. Anonymkode: 6a887...f39 Det hørtes veldig ensidig ut, men det er vel ofte slik på natt. Takk for svar -TS Anonymkode: 772a1...1a9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 Har jobba i 3 ulike boliger: bolig 1: overlapp fra a-vakt, gi medisiner, ta runde ca nå gang i timen, vekke på morgenen, gi medisiner, skrive rapport om noe spesielt,overlapp til d-vakt bolig 2: overlapp fra a-vakt, alltid ga et øye på skjerm pga beboer med epilepsi, løpe om epilepsi alarm går, tilsynsrunde en gang i timen, smøre niste til beboerne neste dag, sette på sondemat, vaske rullestoler (1-2stoler PR natt), et morgenstell, skrive rapport uansett, gi medisiner, overlapp til d-vakt Bolig 3: lese rapport, sjekke alle leilighetene om alle er der og at de har lagt seg, ingen runder etter det, vekke noen beboere på morgenen, skrive rapport. Bolig 3 holdt jeg på å gå på veggene, følte meg ikke som en del av personalet, bare en som var der. Særlig det at det ikke var satt av tid til å snakke med de andre, bare lese selv. Var alene på jobb alle plasser, men kunne tilkalle en hvilende vakt ved krise i bolig 1 Anonymkode: 4b8ab...f37
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Er sykepleier og har jobbet som både våken og sovende nattevakt med forskjellige brukergrupper. En bolig var det veldig hektisk med mye epileptisk anfall. Medisiner, overvåkning/sjekk ofte, rapportskriving eller akutte situasjoner med hjelp fra bakvakt og ambulanse. Ellers forefallende arbeid når det var stille. Diagrammer over søvn/anfall. Hvor hektisk det blir kommer an på brukergruppen. Anonymkode: 7a04b...641
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 Jeg må tilføye at for en slik stilling så krever det selvstendighet og rask besluttsomhet. Anonymkode: 7a04b...641 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jobba i 3 ulike boliger: bolig 1: overlapp fra a-vakt, gi medisiner, ta runde ca nå gang i timen, vekke på morgenen, gi medisiner, skrive rapport om noe spesielt,overlapp til d-vakt bolig 2: overlapp fra a-vakt, alltid ga et øye på skjerm pga beboer med epilepsi, løpe om epilepsi alarm går, tilsynsrunde en gang i timen, smøre niste til beboerne neste dag, sette på sondemat, vaske rullestoler (1-2stoler PR natt), et morgenstell, skrive rapport uansett, gi medisiner, overlapp til d-vakt Bolig 3: lese rapport, sjekke alle leilighetene om alle er der og at de har lagt seg, ingen runder etter det, vekke noen beboere på morgenen, skrive rapport. Bolig 3 holdt jeg på å gå på veggene, følte meg ikke som en del av personalet, bare en som var der. Særlig det at det ikke var satt av tid til å snakke med de andre, bare lese selv. Var alene på jobb alle plasser, men kunne tilkalle en hvilende vakt ved krise i bolig 1 Anonymkode: 4b8ab...f37 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er sykepleier og har jobbet som både våken og sovende nattevakt med forskjellige brukergrupper. En bolig var det veldig hektisk med mye epileptisk anfall. Medisiner, overvåkning/sjekk ofte, rapportskriving eller akutte situasjoner med hjelp fra bakvakt og ambulanse. Ellers forefallende arbeid når det var stille. Diagrammer over søvn/anfall. Hvor hektisk det blir kommer an på brukergruppen. Anonymkode: 7a04b...641 Tusen takk for svar. Innser nå at dette kanskje blir for stort ansvar når jeg er nyutdannet sykepleier uten erfaring, men det virker veldig spennende og lærerikt da Anonymkode: 772a1...1a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå