Gå til innhold

Kjøpte jakke til sønnen min over finn med posten! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har enda ikke kommet etter 10 dager. Hun jeg kjøpte av sier hun ikke har sporingsnummer. Jeg trodde jeg skulle få meld på telefonen om at den har kommet? Tar jeg feil, kommer det på mail eller noe? Har ikke fått noe på verken melding eller mail. Flere som har erfart at det kan ta over 10 dager med posten? Bestilte fra finn. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om kvittering for forsendelsen.

Anonymkode: 88051...856

• Liker 8
Skrevet

Hun kan ha lurt deg. 

Anonymkode: 83afd...421

• Liker 8
Skrevet

Du kan i verstefall ha blitt lurt. Du har sikkert kjøpt av en privatperson? Be om kvittering for når pakken ble sendt 👍🏻

Anonymkode: 6094d...cef

Skrevet

Du kan ha blitt lurt, men jeg har flere ganger  erfart at pakken har ligget og «blomstret» på posten i over en uke, uten å ha fått hentelapp eller SMS. 

Anonymkode: d9661...cc2

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan i verstefall ha blitt lurt. Du har sikkert kjøpt av en privatperson? Be om kvittering for når pakken ble sendt 👍🏻

Anonymkode: 6094d...cef

Hun sier det har tatt til og med 14 dager for andre å få pakker fra henne. Hun tror det tar lang tid fra der hun bor. Hun har sendt meg bilde av pakken med navnet mitt og sitt eget og alt. Tviler på at jeg har blitt lurt. Er bare redd posten har klønet så den er borte. Hva skal jeg gjøre?! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ha blitt lurt, men jeg har flere ganger  erfart at pakken har ligget og «blomstret» på posten i over en uke, uten å ha fått hentelapp eller SMS. 

Hvordan har du funnet ut av at den har ligget å blomstret uten at du har fått melding? 😮

Skrevet

Problemet med Posten er at du ikke kan få sporing på det som blir sendt som «brev». For samme pris får man sporing og forsikring hos leverandører som helthjem og megtildeg.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, mammaemma skrev:

Hvordan har du funnet ut av at den har ligget å blomstret uten at du har fått melding? 😮

Jeg hadde opprinnelig ikke fått sporingslenke, men kontaktet nettbutikken, som sporet dem opp.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde opprinnelig ikke fått sporingslenke, men kontaktet nettbutikken, som sporet dem opp.

Da sliter jo jeg som har kjøpt fra finn.. 

Skrevet (endret)

Ville aller først ringt eller gått innom postkontor eller post i butikk hvor du pleier å få pakker. Jeg har opplevd flere ganger at jeg ikke har fått hentelapp, men så ligger den der likevel. Du må kunne beskrive hvordan pakken ser ut. 

Det skal ikke ta noe ekstra tid selv om man bor langt borte i gokk, kanskje en dag eller noe slikt. Det er dessverre en sjanse for at du har blitt lurt. Neste gang bør du be om at det blir sendt som pakke med sporing. Evt postoppkrav. Du kan også melde fra til finn om at du mistenker svindel. Om de får flere slike henvendelser så kan de legge to og to sammen. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Gjest Lama_Drama
Skrevet
1 time siden, mammaemma skrev:

Da sliter jo jeg som har kjøpt fra finn.. 

Jepp. Derfor betaler man alltid for sporing.

Skrevet

Jeg har som krav når jeg selger ting via Finn at kjøper betaler frakt med sporing om jeg skal sende. Ellers blir det ord mot ord om noe får galt....

Anonymkode: 6cbd1...0e6

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Sendte hun som brev eller pakke med sporing(Norgespakke)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med Posten er at du ikke kan få sporing på det som blir sendt som «brev». For samme pris får man sporing og forsikring hos leverandører som helthjem og megtildeg.

Joda men helthjem og megtildeg er mye tregere enn posten. Har opplevd at pakken tar en hel uke før den kommer frem å da bodde vi i samme by.

Anonymkode: 007dc...a27

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, mammaemma skrev:

Den har enda ikke kommet etter 10 dager. Hun jeg kjøpte av sier hun ikke har sporingsnummer. Jeg trodde jeg skulle få meld på telefonen om at den har kommet? Tar jeg feil, kommer det på mail eller noe? Har ikke fått noe på verken melding eller mail. Flere som har erfart at det kan ta over 10 dager med posten? Bestilte fra finn. 

Krev alltid at de sender det i norgespakke. Norgespakke koster 150kr for inntil 10kilo. Det følger automatisk sporing med. Kommer ikke pakken fram innen ei uke fra nå så må du kreve pengene tilbake.

Anonymkode: 0d490...345

• Liker 2
Skrevet

Jeg har opplevd å måtte vente 2-3 uker på pakker fra privatpersoner. Noen ganger har forsendelsen tatt tid, andre ganger har pakket ligget på postkontoret uten at jeg har fått hentebeskjed.

Anonymkode: 6461c...7f4

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krev alltid at de sender det i norgespakke. Norgespakke koster 150kr for inntil 10kilo. Det følger automatisk sporing med. Kommer ikke pakken fram innen ei uke fra nå så må du kreve pengene tilbake.

Anonymkode: 0d490...345

Megtildeg har sporing på mindre pakker til kr 75, og på pakker inntil 20 kg til kr 139. 

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd flere ganger ved kjøp fra nettbutikk, at pakken ikke kommer frem. Selv om den er sendt med sporing og posten har sendt meg sms om at pakken er levert. 
Ene nettbutikken jeg handler fra - sier dette er et stort problem. For nettbutikken blir jo på en måte ansvarlig selv om den ikke er det ...
Stoler ikke på posten!

• Liker 1
Skrevet

Er det snakk om ti virkedager eller ti dager? Om pakken ble sendt fredag ettermiddag så er det fre, lør og søndag ikke dager som tells med så er det 5 virkedager og helgen igjen ikke tels med. Men jeg selv har opplevd at posten er veldig treg

Anonymkode: 81ec2...8f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...