AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #1 Skrevet 14. november 2019 Jeg er så lei. Jeg er nå 35 og får ofte spørsmål om ikke jeg og mannen skal få barn snart. Ingen av oss har noe ønske om barn, og vi har bestemt oss for at vi fortsetter som vi er. Vi personlig har det helt flott med den avgjørelsen, men folk rundt oss har tydeligvis vanskeligheter med å godta det. Det virker som om det er en forbrytelse det vi gjør. Senest i dag prøvde jeg å forklare avgjørelsen vi har tatt for en felles venninne, uten hell. Hvorfor...... jeg mener hvorfor er vi egoistiske som ikke setter barn til verden? Hvem i alle dager skader det? Det finnes da mer enn nok folk på denne kloden. Ingen av oss er glade i- eller interessert i barn, så hvorfor skal man da få?Hvorfor er det så mange som steiler ved tanken på at enkelte ikke vil ha barn? Anonymkode: 56907...bbe 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #2 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei. Jeg er nå 35 og får ofte spørsmål om ikke jeg og mannen skal få barn snart. Ingen av oss har noe ønske om barn, og vi har bestemt oss for at vi fortsetter som vi er. Vi personlig har det helt flott med den avgjørelsen, men folk rundt oss har tydeligvis vanskeligheter med å godta det. Det virker som om det er en forbrytelse det vi gjør. Senest i dag prøvde jeg å forklare avgjørelsen vi har tatt for en felles venninne, uten hell. Hvorfor...... jeg mener hvorfor er vi egoistiske som ikke setter barn til verden? Hvem i alle dager skader det? Det finnes da mer enn nok folk på denne kloden. Ingen av oss er glade i- eller interessert i barn, så hvorfor skal man da få?Hvorfor er det så mange som steiler ved tanken på at enkelte ikke vil ha barn? Anonymkode: 56907...bbe Det er bare fordi vi som har barn ser så stor glede ved det og synes det er trist at andre skal bli eldre uten å ha barn og barnebarn da ingen penger slår det å ha noen og elske. Det er ingenting annet. Selv fikk jeg mine sent men jeg har tre og jeg er lykkelig for hver og en av dem. Samtidig så har jeg ingen problemer å respektere at andre ønsker noe annet men jeg vil prate om det igjen og igjen med mindre vedkommende sier at de ikke ønsker barn eller klarer å få barn. Da holder jeg kjeft for der går grensa altså. Man skal jo ikke trøkke på folk heller. Anonymkode: 5e85e...34a 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #3 Skrevet 14. november 2019 Fordi folk er sauer! særlig i Norge. Jeg vil ikke ha barn fordi jeg kommer til å bli en av de mødrene som ikke har råd til noen ting. I tillegg har jeg diagnoser som jeg er redd de kan arve. Arvet definitivt fra pappa, og alle barna hans er håpløse. Serisøt...det har ikke gått bra med noen av dem. Jeg har en helbror, en halvbror og en halvsøster. han har barn med 3 forskjellige damer. Det har ikke gått bra med så mange på farsiden egentlig, ikke kusinene mine heller. Og ikke tanta mi. Og i dagens samfunn frister det ikke. 90-tallet var vel siste tiden det var fint å ha barn. Nå blir alle barn dømt etter hvilke klær de går i, karakterene de får, hvor mange venner de har og utseendet. Jeg vil som sagt ikke være den moren som må si "nei" til alt, derfor er det urealistisk. min unge kommer med 100% sikkerhet å bli mobbet. På toppen av god økonomi, skal moren ha kroppen til en supermodell. Anonymkode: 937ef...086 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #4 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk er sauer! særlig i Norge. Jeg vil ikke ha barn fordi jeg kommer til å bli en av de mødrene som ikke har råd til noen ting. I tillegg har jeg diagnoser som jeg er redd de kan arve. Arvet definitivt fra pappa, og alle barna hans er håpløse. Serisøt...det har ikke gått bra med noen av dem. Jeg har en helbror, en halvbror og en halvsøster. han har barn med 3 forskjellige damer. Det har ikke gått bra med så mange på farsiden egentlig, ikke kusinene mine heller. Og ikke tanta mi. Og i dagens samfunn frister det ikke. 90-tallet var vel siste tiden det var fint å ha barn. Nå blir alle barn dømt etter hvilke klær de går i, karakterene de får, hvor mange venner de har og utseendet. Jeg vil som sagt ikke være den moren som må si "nei" til alt, derfor er det urealistisk. min unge kommer med 100% sikkerhet å bli mobbet. På toppen av god økonomi, skal moren ha kroppen til en supermodell. Anonymkode: 937ef...086 Jøsses, og ellers går det bare bra med deg? Anonymkode: 5e85e...34a 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg mener hvorfor er vi egoistiske som ikke setter barn til verden? Hvem i alle dager skader det? Det finnes da mer enn nok folk på denne kloden. Ingen av oss er glade i- eller interessert i barn, så hvorfor skal man da få?Hvorfor er det så mange som steiler ved tanken på at enkelte ikke vil ha barn? Anonymkode: 56907...bbe Alle som velger barn velger det for sin egen del, fordi de har lyst til å ha noen å elske eller at noen elsker dem. Den gruppen jeg ser for meg er minst egoistisk er fosterforeldre. Kjenner et par i 50 årene som har flere fosterbarn. I tillegg til egne. De tar til seg barn fordi de vil gi barn med et vanskelig utgangspunkt et godt liv. Vet ikke hvorfor det blir sett på som egoistisk. Jeg har aldri hatt lyst på barn. Ikke fordi jeg vil sove lenge eller ikke ha ansvar. Det er bare ikke noe som tiltar meg. Så om noen da kaller meg egoistisk blir det like latterlig som om jeg skulle kalt de egoistiske fordi de ikke utdannet seg til sykepleier eller et annet hjelpeyrke. Sykepleier fristet ikke dem, barn frister ikke meg. Ikke verre enn det. Er det enkelte rundt deg som blir provoserte og kommer med frekke uttalelser får du slenge tilbake at de er egostiske fordi de ikke har adoptert. Når man adopterer gir man et barn uten foreldre et nytt liv. Å få et eget barn vil derfor være mye mer egoistisk. Så får du se om de ikke blir mer ydmyke. Anonymkode: d7531...f88 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøsses, og ellers går det bare bra med deg? Anonymkode: 5e85e...34a Hun har jo gode poenger. Jobber du med barn? Jeg har jobbet mye med barn og det er et hardt og ganske kaldt samfunn vi har fått. Mye fokus på prestasjoner og køene i ungdomspsykiatrien har eksplodert. I jobben min prøvde vi å få en 15 åring innlagt pga suicidalitet, han ble sendt hjem igjen dagen etter.. Med like høy selvmordsrisiko. Hadde jeg virkelig hatt lyst på barn hadde jeg tenkt meg om både en gang og to. Fetteren min ble mobbet fordi han ikke hadde iphone. Og det er konkurranse om likes, hvor stort nettverk man har på sosiale medier og ja. 8 åringer som ikke tør dusje fordi de tror de er tykke. Kan fortsette, men orker ikke. Nok av norske ungdommer som sliter. Anonymkode: d7531...f88 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #7 Skrevet 14. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle som velger barn velger det for sin egen del, fordi de har lyst til å ha noen å elske eller at noen elsker dem. Den gruppen jeg ser for meg er minst egoistisk er fosterforeldre. Kjenner et par i 50 årene som har flere fosterbarn. I tillegg til egne. De tar til seg barn fordi de vil gi barn med et vanskelig utgangspunkt et godt liv. Vet ikke hvorfor det blir sett på som egoistisk. Jeg har aldri hatt lyst på barn. Ikke fordi jeg vil sove lenge eller ikke ha ansvar. Det er bare ikke noe som tiltar meg. Så om noen da kaller meg egoistisk blir det like latterlig som om jeg skulle kalt de egoistiske fordi de ikke utdannet seg til sykepleier eller et annet hjelpeyrke. Sykepleier fristet ikke dem, barn frister ikke meg. Ikke verre enn det. Er det enkelte rundt deg som blir provoserte og kommer med frekke uttalelser får du slenge tilbake at de er egostiske fordi de ikke har adoptert. Når man adopterer gir man et barn uten foreldre et nytt liv. Å få et eget barn vil derfor være mye mer egoistisk. Så får du se om de ikke blir mer ydmyke. Anonymkode: d7531...f88 Å være fosterforeldre er ikke noe alle har rett status til å være. Du må nemlig kunne vise til hus og alt mulig. Du skal være godt situert for å passe i boksen der. Barna og ungdommen du får inn har ofte sinneproblemer, har vært utsatt for incest eller annet og har i mange tilfeller store psykiske plager. Dessuten har du ikke rett økonomisk status så får du ikke hjelpe uansett. Å adoptere koster flere hundre tusen PER BARN og det kan ta årevis å få gjennom en adopsjon. Også her må du gjennom en "kvalitetssjekk" der alt skal være på G. I tillegg til å kunne punge ut i hundredevis at tusenlapper. Ikke alle har mulighet til slike utskeielser eller har alt på G med hus og hytte og bil og lite lån når de er 20, 30 ja til og med 40. Hva skal de gjøre i mellomtiden da til de kan være "mindre egoistiske", leve for jobben? Jeg må si jeg synes du høres veldig fordomsfull ut. En ting er å forsvare seg selv, en annen ting er å gjøre det ved å trøkke på andre. Anonymkode: 5e85e...34a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #8 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har jo gode poenger. Jobber du med barn? Jeg har jobbet mye med barn og det er et hardt og ganske kaldt samfunn vi har fått. Mye fokus på prestasjoner og køene i ungdomspsykiatrien har eksplodert. I jobben min prøvde vi å få en 15 åring innlagt pga suicidalitet, han ble sendt hjem igjen dagen etter.. Med like høy selvmordsrisiko. Hadde jeg virkelig hatt lyst på barn hadde jeg tenkt meg om både en gang og to. Fetteren min ble mobbet fordi han ikke hadde iphone. Og det er konkurranse om likes, hvor stort nettverk man har på sosiale medier og ja. 8 åringer som ikke tør dusje fordi de tror de er tykke. Kan fortsette, men orker ikke. Nok av norske ungdommer som sliter. Anonymkode: d7531...f88 Selvfølgelig er det tøft, det var tøft på 80-90tallet også. Det vil aldri slutte å være tøft å være bra nok. Man kan jo ikke slutte å leve for det. At noen velger å ikke få barn er helt greit. Men at andre velger å få barn er også helt greit. Man skal jo ikke slenge drit om gruppa på andre siden av gjerdet. Anonymkode: 5e85e...34a 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #9 Skrevet 14. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det tøft, det var tøft på 80-90tallet også. Det vil aldri slutte å være tøft å være bra nok. Man kan jo ikke slutte å leve for det. At noen velger å ikke få barn er helt greit. Men at andre velger å få barn er også helt greit. Man skal jo ikke slenge drit om gruppa på andre siden av gjerdet. Anonymkode: 5e85e...34a Det var ikke i nærheten av så tøft å vokse opp på 80 tallet. Har et visst sammenligningsgrunnlag når jeg ser hvordan det var på 80 tallet og hvordan ungdommene jeg jobber og har jobbet med har det. Vi kommer veldig nær dem og får vite mye om kulturen nå. Det var ikke så mange barn og ungdom som slet med angst for over 30 år siden, heller ikke depresjon. Sitter på statistikken og den har økt veldig. Vi hadde heller ikke sosiale medier og ingen kunne skape seg en digital fasade på nett slik som nå. Med retusjerte bilder, kylie kardhashian som sitt store idol og leppefyll på ønskelisten til 18års dagen. Det er trist. Ja begge sider bør respektere hverandre. Jeg mente bare blir for dumt for de med barn å snakke om egoisme, når mange valg vi tar bunner i egoisme. Når man ikke ønsker seg noe blir det vanskelig å være egoistisk om man velger det bort- fordi det ikke er noe man velger bort. Barn var ikke aktuelt i utgangspunktet. Hos de som egentlig ønsker seg barn men som heller vil leve et festliv blir det noe annet, da velger de et egoistisk liv. Anonymkode: d7531...f88
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #10 Skrevet 14. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke i nærheten av så tøft å vokse opp på 80 tallet. Har et visst sammenligningsgrunnlag når jeg ser hvordan det var på 80 tallet og hvordan ungdommene jeg jobber og har jobbet med har det. Vi kommer veldig nær dem og får vite mye om kulturen nå. Det var ikke så mange barn og ungdom som slet med angst for over 30 år siden, heller ikke depresjon. Sitter på statistikken og den har økt veldig. Vi hadde heller ikke sosiale medier og ingen kunne skape seg en digital fasade på nett slik som nå. Med retusjerte bilder, kylie kardhashian som sitt store idol og leppefyll på ønskelisten til 18års dagen. Det er trist. Ja begge sider bør respektere hverandre. Jeg mente bare blir for dumt for de med barn å snakke om egoisme, når mange valg vi tar bunner i egoisme. Når man ikke ønsker seg noe blir det vanskelig å være egoistisk om man velger det bort- fordi det ikke er noe man velger bort. Barn var ikke aktuelt i utgangspunktet. Hos de som egentlig ønsker seg barn men som heller vil leve et festliv blir det noe annet, da velger de et egoistisk liv. Anonymkode: d7531...f88 Ja det er ikke greit. Men men.. Hva kan vi gjøre. Vi må jo bare prøve å gjøre vårt beste til å utruste våre barn til å klare å leve i denne verden vi har alle bidratt til å påvirke i denne retningen enten vi er kjent med det eller ikke. Alle frykten for å ikke være bra nok pusher alle til å kreve mer av seg selv, da igjen krever de mer av andre og så ruller ballen bare videre. Man må alle velge det som er rett for oss selv om barn eller ei og iallefall sørge for at man gjør det man enn velger så godt man kan på en måte som fører noe positivt inn i den verden vi alle lever i. Anonymkode: 5e85e...34a 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #11 Skrevet 14. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å være fosterforeldre er ikke noe alle har rett status til å være. Du må nemlig kunne vise til hus og alt mulig. Du skal være godt situert for å passe i boksen der. Barna og ungdommen du får inn har ofte sinneproblemer, har vært utsatt for incest eller annet og har i mange tilfeller store psykiske plager. Dessuten har du ikke rett økonomisk status så får du ikke hjelpe uansett. Å adoptere koster flere hundre tusen PER BARN og det kan ta årevis å få gjennom en adopsjon. Også her må du gjennom en "kvalitetssjekk" der alt skal være på G. I tillegg til å kunne punge ut i hundredevis at tusenlapper. Ikke alle har mulighet til slike utskeielser eller har alt på G med hus og hytte og bil og lite lån når de er 20, 30 ja til og med 40. Hva skal de gjøre i mellomtiden da til de kan være "mindre egoistiske", leve for jobben? Jeg må si jeg synes du høres veldig fordomsfull ut. En ting er å forsvare seg selv, en annen ting er å gjøre det ved å trøkke på andre. Anonymkode: 5e85e...34a De fleste har hus, god inntekt og god omsorgsevne, og det er virkelig behov for fosterforeldre. Men det passer ikke for alle. Ikke en oppgave en bare tar på seg halvhjertet. Jeg mener ikke at alle kan være fosterforeldre, men mange flere burde vurdere det. Ser ikke hvordan jeg har trukket noen ned, det var ikke meningen. Jeg har venner med veldig god økonomi og med stor omsorgsevne. Veldig mange av dem kunne fint ha adoptert. Men de har prioritert å pusse opp hus for hundretusener, dra på dyre reiser osv istedet. Der handlet det om prioritering. Hadde de hatt lyst til å adoptere hadde de kunnet. Det er bare en observasjon. Jeg dømmer dem ikke for det. Det er et naturlig instinkt å ville føre genene videre. De fleste har greie jobber, bil og hus når de er rundt 30år. Og sparer man da i 5 år kan man adopere når man er 35 f.eks. Anonymkode: d7531...f88 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #12 Skrevet 14. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste har hus, god inntekt og god omsorgsevne, og det er virkelig behov for fosterforeldre. Men det passer ikke for alle. Ikke en oppgave en bare tar på seg halvhjertet. Jeg mener ikke at alle kan være fosterforeldre, men mange flere burde vurdere det. Ser ikke hvordan jeg har trukket noen ned, det var ikke meningen. Jeg har venner med veldig god økonomi og med stor omsorgsevne. Veldig mange av dem kunne fint ha adoptert. Men de har prioritert å pusse opp hus for hundretusener, dra på dyre reiser osv istedet. Der handlet det om prioritering. Hadde de hatt lyst til å adoptere hadde de kunnet. Det er bare en observasjon. Jeg dømmer dem ikke for det. Det er et naturlig instinkt å ville føre genene videre. De fleste har greie jobber, bil og hus når de er rundt 30år. Og sparer man da i 5 år kan man adopere når man er 35 f.eks. Anonymkode: d7531...f88 Selvsagt har man penger til det så bør man også bruke de på å gjøre noe godt for dem som har det tøft og ikke på unødvendig luksus. Helt enig med deg i den. Ikke alle har det så greit, jeg bare sier. Så er det og dette at man må være litt forsiktig med å kombinere både egne barn og fosterbarn da det ofte betyr at vonde ting kan bli dratt med inn i hjemmet ettersom disse barna stort sett har hatt det temmelig hårreisende. De som har kapasitet til å adoptere, de burde bare kjøre på. De som fikk barn tidlig og barna er voksne når de selv er rundt 50 + har egent hus osv, ja de burde bare kjøre på med å være fosterforeldre. De andre må bare gjøre så godt de kan med det de kan! Anonymkode: 5e85e...34a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #13 Skrevet 14. november 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare fordi vi som har barn ser så stor glede ved det og synes det er trist at andre skal bli eldre uten å ha barn og barnebarn da ingen penger slår det å ha noen og elske. Det er ingenting annet. Selv fikk jeg mine sent men jeg har tre og jeg er lykkelig for hver og en av dem. Samtidig så har jeg ingen problemer å respektere at andre ønsker noe annet men jeg vil prate om det igjen og igjen med mindre vedkommende sier at de ikke ønsker barn eller klarer å få barn. Da holder jeg kjeft for der går grensa altså. Man skal jo ikke trøkke på folk heller. Anonymkode: 5e85e...34a Hvem har skrevet noe om penger? Det er akkurat det første du skriver der som ser ut til å være ett mantra blandt folk som på død og liv må forkjynne gleden ved å ha barn. Det blir som religion. Tro det eller ei så har man viktige ting i livet selv om man ikke vil ha barn selv. Det er det jeg er så lei av å forklare. JEG føler ingen behov for barn, jeg savner det ikke. Og jeg har fortsatt ett meningsfyllt liv. Ts Anonymkode: 56907...bbe 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #14 Skrevet 14. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er ikke greit. Men men.. Hva kan vi gjøre. Vi må jo bare prøve å gjøre vårt beste til å utruste våre barn til å klare å leve i denne verden vi har alle bidratt til å påvirke i denne retningen enten vi er kjent med det eller ikke. Alle frykten for å ikke være bra nok pusher alle til å kreve mer av seg selv, da igjen krever de mer av andre og så ruller ballen bare videre. Man må alle velge det som er rett for oss selv om barn eller ei og iallefall sørge for at man gjør det man enn velger så godt man kan på en måte som fører noe positivt inn i den verden vi alle lever i. Anonymkode: 5e85e...34a Ja forventninger og press har mye med hvor man vokser opp og, geografisk. Likte den siste setningen din, tror og håper mange tenker som deg! Fra det jeg ser i jobben er den viktigste jobben du gir ungene dine å gi dem selvtillit og selvstendighet, rom til å være seg selv og samtidig lære dem å stå opp for både seg selv og andre. En god dose empati og selvtillit nok til å gå mot strømmen. Ikke flyte med den, være kritisk. Det går nok veldig bra med ungene dine. Jeg blir nok preget av hva jeg ser i jobben. Bor på et tettsted der mange har veldig høy inntekt. Og det slår ikke heldig ut for ungdommen her. Anonymkode: d7531...f88
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #15 Skrevet 14. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt har man penger til det så bør man også bruke de på å gjøre noe godt for dem som har det tøft og ikke på unødvendig luksus. Helt enig med deg i den. Ikke alle har det så greit, jeg bare sier. Så er det og dette at man må være litt forsiktig med å kombinere både egne barn og fosterbarn da det ofte betyr at vonde ting kan bli dratt med inn i hjemmet ettersom disse barna stort sett har hatt det temmelig hårreisende. De som har kapasitet til å adoptere, de burde bare kjøre på. De som fikk barn tidlig og barna er voksne når de selv er rundt 50 + har egent hus osv, ja de burde bare kjøre på med å være fosterforeldre. De andre må bare gjøre så godt de kan med det de kan! Anonymkode: 5e85e...34a Ja man må gjøre som man vil. Var ikke meningen å trykke de som velger biologiske barn ned. Beklager om jeg var utydelig. Det var ment som et svar til de som kalte ts egoistisk fordi hun ikke føler trangen til å ha barn. Og da mente jeg at det var like teit om ts hadde kalt de som velger å få egne barn for egoister, fordi de ikke har adoptert. Man gjør det som føles riktig for seg. Om det er å velge et liv uten barn, få egne, adoptere, ha en jobb der man hjelper andre eller bare en jobb som er "egoistisk", f.eks skrive krimbøker. Folk kaller ikke noen egoister fordi de har valgt å bli forfatter fremfor en mye mer meningsfull jobb som sykepleier eller jordmor. Anonymkode: d7531...f88
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #16 Skrevet 14. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem har skrevet noe om penger? Det er akkurat det første du skriver der som ser ut til å være ett mantra blandt folk som på død og liv må forkjynne gleden ved å ha barn. Det blir som religion. Tro det eller ei så har man viktige ting i livet selv om man ikke vil ha barn selv. Det er det jeg er så lei av å forklare. JEG føler ingen behov for barn, jeg savner det ikke. Og jeg har fortsatt ett meningsfyllt liv. Ts Anonymkode: 56907...bbe tror hun mente det som et uttrykk. Ingen formue kan måle seg med det å ha egne barn som elsker deg ubetinget (til de kommer i puberteten 😂) Men kan du ikke bare si det til de som maser at du har et meningsfylt liv. Jeg sier livet med barn ikke er noe for meg og så begynner jeg å snakke om noe annet. Det har hendt noen har sagt jeg kommer til å angre. Da svarer jeg det er fint at jeg ikke lever livet mitt på andres premisser og at jeg ikke kan få barn fordi jeg tror jeg skal angre. Case closed og folk pleier godta det. Ble frustrert før når folk ikke ville gi seg men det er ingen vits. Anonymkode: d7531...f88
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #17 Skrevet 14. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk er sauer! særlig i Norge. Jeg vil ikke ha barn fordi jeg kommer til å bli en av de mødrene som ikke har råd til noen ting. I tillegg har jeg diagnoser som jeg er redd de kan arve. Arvet definitivt fra pappa, og alle barna hans er håpløse. Serisøt...det har ikke gått bra med noen av dem. Jeg har en helbror, en halvbror og en halvsøster. han har barn med 3 forskjellige damer. Det har ikke gått bra med så mange på farsiden egentlig, ikke kusinene mine heller. Og ikke tanta mi. Og i dagens samfunn frister det ikke. 90-tallet var vel siste tiden det var fint å ha barn. Nå blir alle barn dømt etter hvilke klær de går i, karakterene de får, hvor mange venner de har og utseendet. Jeg vil som sagt ikke være den moren som må si "nei" til alt, derfor er det urealistisk. min unge kommer med 100% sikkerhet å bli mobbet. På toppen av god økonomi, skal moren ha kroppen til en supermodell. Anonymkode: 937ef...086 Sånn har det alltid vært. Anonymkode: 490e1...23f
putaz Skrevet 14. november 2019 #18 Skrevet 14. november 2019 Jeg vil kanskje si det er en smule skepsis rundt at folk rundt dere mener at det er en helt grei sak å få barn hvis man ikke ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #19 Skrevet 14. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det tøft, det var tøft på 80-90tallet også. Det vil aldri slutte å være tøft å være bra nok. Man kan jo ikke slutte å leve for det. At noen velger å ikke få barn er helt greit. Men at andre velger å få barn er også helt greit. Man skal jo ikke slenge drit om gruppa på andre siden av gjerdet. Anonymkode: 5e85e...34a Jeg trodde først at jeg leste et dikt🙈 Anonymkode: 4ec76...2bd 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #20 Skrevet 15. november 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde først at jeg leste et dikt🙈 Anonymkode: 4ec76...2bd Jeg og😂 Anonymkode: d7531...f88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå