Gå til innhold

Pappa med sinneproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen til barna mine blir veldig fort hissig for både små og store ting. Alt fra uhell ved middagsbordet, en igjenglemt genser på skolen, et glass som ikke ble satt i maskinen, oppkast i sengen ved sykdom, noe som går galt på jobben (han gjør mye kontorarbeid hjemmefra) osv osv. Slike ting reagerer han på men å skrike og banne, ikke bar en men mange mange gange, dette blir også kombinert med å gå fysisk til verks på dører, vegger interiør, mobiltelefoner, datautstyr osv. Dette skjer som oftes flere gange hver dag 

Jeg er veldig usikker på hva jeg bør gjøre, og usikker på om dette er ok oppførsel eller ei. Jeg synst jo egentlig ikke det er ok for barne å se dette, for de blir veldig redde, men på en annen side så skader han jo ingen av oss fysik.

Hva synst dere? 

Anonymkode: 76926...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er på ingen måte greit og kan definitivt gjøre stor skade på barna selv om skadene ikke er fysisk 

Anonymkode: 6936d...75f

• Liker 24
Skrevet

Det er materiell og psykisk vold. Jeg har bodd med en sånn i mange år. Både jeg og barnet mitt har tatt stor skade av det. Kom dere bort!

Anonymkode: 36675...e60

• Liker 18
Skrevet

han bør til psykolog, han kommer til å ødelegge relasjonen til barna sine. Det er ikke et mål at barna skal være redd for foreldrene sine, det fører bare til usikkerhet i voksen alder, man blir veldig mistenksom til andre mennesker og klarer aldri å tro på at noen mennesker er genuint gode. Han ødelegger barna sine med oppførselen sin!!! Han må innse det. Han har nok noen problemer som kan fikses, men de blir ikke fikset av seg selv.

• Liker 8
Skrevet

Barna kan ta stor skade av dette.

Dette bør du gjøre:

- kreve at han kontakter familievernkontoret for et sinnemestringskurs eller en henvisning til ATV (alternativ til vold). I påvente av/ mens kurs/behandling pågår, så flytter han ut for en periode

-gjennomfører han ovennevnte, så får han en sjanse til å vise endring

-tar han ikke grep og gjennomfører, blir det slutt 

Anonymkode: 96792...37e

• Liker 10
Skrevet

Dette er jo vold. Jeg ville reist på krisesenter.

Anonymkode: 71531...8e2

• Liker 10
Skrevet

Det er jo vold?!? 

Henvisning til ATV asap. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo vold. Jeg ville reist på krisesenter.

Anonymkode: 71531...8e2

Støtter denne, det må være så vondt for barna dine å leve under sånne omstendigheter!

• Liker 7
Skrevet

Pappa var sånn. Jeg sitter med PTSD, depresjoner og diverse utmattelsesdiagnoser i dag. Kom dere vekk derfra

Anonymkode: 94b29...48b

• Liker 10
Skrevet

TS 

Og jeg som var redd jeg kom til å bli ledd av for å ta opp dette, siden ingen av oss ikke blir slått. 

Det gjør godt å høre at det ikke er jeg som lager et stort nummer ut av ingenting 

• Liker 8
Skrevet

Be han flytte ut, eller flytt fra han selvsagt. Han er jo ikke egnet som far. Han oppfører seg som en hormonell tenåring i opposisjon til det meste. Hva skal barna lære av han? Bli kriminell?

Anonymkode: 5c6a1...1a6

• Liker 5
Skrevet

Det du beskriver er alvorlig. 

• Liker 10
Skrevet

Bare glem innlegget mitt om sinnemestringskurs og ny sjanse. Svarte for raskt. Enig med de andre her; dette er vold. Et sinnemestringskurs holder ikke her, og barna (og du)må beskyttes. Dere må flytte fra hverandre. Kontakt gjerne et krisesenter, som nevnt her. Kontakt politiet ved behov for beskyttelse om det eskalerer. Vær åpen med familie og nettverk, det gir beskyttelse

• Liker 7
Skrevet

TS 

Jeg føler ikke at vi er i fysisk fare, det er som sagt hus og interiør det går ut over. Dette har pågått i mange år, litt opp og ned alt etter hvordan situasjonen er med tanke på stress på jobb. 

Men jeg har sett i det siste at barna blir redde. Jeg skal kontakte familievernkontor i morgen og høre hva vi kan gjøre. 

Pappaen kommer til å benekte alt, og er veldig rolig og hyggelig blandt fremmede. Men barna vil vel bli trodd på når de forteller 

• Liker 5
Skrevet

Kanskje han har høyt blodtrykk. Eller er per-dement. Bipolar. Uansett hva, stakkars barn. De må gå på eggeskall. Min mor hadde grusomme sinne-utbrudd for ingenting, vi gikk på nåler men det hjalp ikke. Jeg har fortsatt skader. 

Du må jo også være stresset av dette ? Tenk på barna. Skolen og vennskaps-forhold ble ødelagt pga min mor. 

Mannen din trenger jo hjelp, men du er ikke helsepersonell. 

Anonymkode: 66079...fe1

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Jeg føler ikke at vi er i fysisk fare, det er som sagt hus og interiør det går ut over. Dette har pågått i mange år, litt opp og ned alt etter hvordan situasjonen er med tanke på stress på jobb. 

Men jeg har sett i det siste at barna blir redde. Jeg skal kontakte familievernkontor i morgen og høre hva vi kan gjøre. 

Pappaen kommer til å benekte alt, og er veldig rolig og hyggelig blandt fremmede. Men barna vil vel bli trodd på når de forteller 

Ikke fysisk fare, nei. Men daglig sinneutbrudd gjør at barna går i konstant beredskap-blant annet

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS 

Selvom dere ikke er fysisk i fare, er dere PSYKISK i fare. Det har verre og langvarige ettervirkninger. For barnas del er det best å komme seg ut av huset, for de skal ikke leve under slike forhold. Bra du skal kontakte FVK!

Anonymkode: 8e298...d2c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...