Gå til innhold

Jente i barnehagen uten vintersko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver med tilvenning av sønnen min og har derfor vært mye i barnehagen de siste ukene. Har lagt merke til en jente på to år som ser ustelt ut. Hun går ofte i de samme klærne, selv om de er skittende. Hun har kun slagstøvler uten for og ingen ullsokker. Hun vil gjerne være med de andre å leke i snøen, men kommer gråtende inn igjen fordi hun fryser. 

Ped leder fortalte meg at de flere ganger har bedt foreldren kjøpe varme sko, men ingenting skjer. Kjenner at jeg får så vondt av denne jenta. Får lyst til å kjøpe sko og ull til henne. Kan jeg gjøre det?

Har aldri sett foreldrene hennes for de leverer tidlig og henter sent. Har noen forslag til hvordan jeg kan hjelpe? Jeg er alenemor selv så svømmer ikke i penger. Men har råd til å kjøpe sko og ull til henne.

Anonymkode: 73efd...266

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette får jeg så vondt av. At små barn ikke har varme klær og ikke blir tatt vare på. Har de siste dagene tenkt på om bhg tar imot klær, om de kan ha noe liggende til bruk for sånne tilfeller. Jeg har liksom alltid noe til overs, noe jeg selger osv. Nå har jeg et par vintersko jeg skulle blitt kvitt for eksempel... 

Anonymkode: d87da...2a9

• Liker 8
Skrevet

Bhg skal ikke drive utlån. Er foreldreansvar. 

Anonymkode: 63466...06d

• Liker 12
Skrevet

Kanskje du kan foreslå for styrer/foreldrekontakten at barnehagen holder et byttemarked? På den måten kan barnehagen bidra til at barn får arve klær og utstyr de kanskje ikke har råd til å kjøpe nytt? Mange barnehager har begynt med dette, bl.annet den vi har, og det er veldig kjekt ☺️
jeg ville nok ikke kjøpt noe til dette barnet, det virker til at barnehagen er klar over problematikken. (Som egentlig er dumt de meddeler deg pga taushetsplikt)  får håpe det ordner seg til det beste og at dette barnet får den hjelpen det trenger. 

• Liker 15
Skrevet

Spør på kirkens bymisjon el. Får helt vondt. Noen må hjelpe!

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke kjøp noe. Du kan ikke hjelpe hele verden. Du vil fordekke ett behov og dekke over manglene til foreldrene. Beste du kan gjøre er å notere ned navnet til jente og ringe til barnevernet og melde inn bekymring anonymt og be barnevernet kontate bestyreren i barnehagen.

Hva skjedde med at man viste at man brydde seg om folk rundt seg? Hva slags menneske er du som presser henne til å angi moren uten å ha forhørt seg rundt eller evt. ha snakket med foreldrene?

Anonymkode: f8895...e14

• Liker 16
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bhg skal ikke drive utlån. Er foreldreansvar. 

Jo, bhg er ansvarlige for barna så lenge de er i barnehagen, annet hadde vørt urovekkende. Da jeg jobbet i barnehage så hendte det at foreldre i blant glemte å ta med nytt skiftetøy osv (ja, tenk det, og nei de var ikke monstre av den grunn) og vi sørget for at barnet hadde på seg noe varmt når det var ute uansett.

• Liker 19
Skrevet

For det første så bryter barnehagen taushetsplikten. Det ville gjort meg skeptisk til om de deler info om mitt barn til andre foreldre. 
For det andre så skal barnehagen sende inn en bekymringsmelding hvis de ser at foreldrene ikke dekker barnets behov. 
Så hadde jeg vært deg så ville jeg konfrontert barnehagen med dette og sagt at hvis de ikke har planer om å kontakte bv så gjør du det. 

Å kjøpe inn ting til barnet er å gjøre en bjørnetjeneste. Hva når hun trenger flere klær, utedresser osv?

Anonymkode: a36e9...af0

• Liker 17
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Driver med tilvenning av sønnen min og har derfor vært mye i barnehagen de siste ukene. Har lagt merke til en jente på to år som ser ustelt ut. Hun går ofte i de samme klærne, selv om de er skittende. Hun har kun slagstøvler uten for og ingen ullsokker. Hun vil gjerne være med de andre å leke i snøen, men kommer gråtende inn igjen fordi hun fryser. 

Ped leder fortalte meg at de flere ganger har bedt foreldren kjøpe varme sko, men ingenting skjer. Kjenner at jeg får så vondt av denne jenta. Får lyst til å kjøpe sko og ull til henne. Kan jeg gjøre det?

Har aldri sett foreldrene hennes for de leverer tidlig og henter sent. Har noen forslag til hvordan jeg kan hjelpe? Jeg er alenemor selv så svømmer ikke i penger. Men har råd til å kjøpe sko og ull til henne.

Neste gang er det kanskje deg ped. leder snakker dritt om. Tenk litt på det du... 

Anonymkode: 33492...0b3

• Liker 16
Skrevet

Ville spurt bhg om du kunne kjøpe vintersko og ulltøy som egentlig er til henne, men som kan brukes som «ekstratøy». Stakkars jente

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det første så bryter barnehagen taushetsplikten. Det ville gjort meg skeptisk til om de deler info om mitt barn til andre foreldre. 
For det andre så skal barnehagen sende inn en bekymringsmelding hvis de ser at foreldrene ikke dekker barnets behov. 
Så hadde jeg vært deg så ville jeg konfrontert barnehagen med dette og sagt at hvis de ikke har planer om å kontakte bv så gjør du det. 

Å kjøpe inn ting til barnet er å gjøre en bjørnetjeneste. Hva når hun trenger flere klær, utedresser osv?

Bhg vet nok mer om jenta enn folk som dere her på kg som dømmer folk til helvete. Foreldrene kan ha hatt en stressende tid eller andre grunner til at de har glemt å ta med seg tilstrekkelig tøy. Det gjør dem UANSETT IKKE TIL GRUSOMME MENNESKER, dette kan skje den beste.

• Liker 6
Skrevet

Mange barnehager driver utlån, hvorfor ikke. I vår barnehage har de en hel masse klær og sko til utlån og nødsituasjoner, donert av foreldrene. Privat, foreldreeid bhg. Så jeg synes du kan godt donere sko til barnehage som blant annet denne jenta kan bruke når hun ikke har andre passende sko. 

Anonymkode: ebddc...cd2

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg la ekstra klær i mitt barns hylle med beskjed til barnehagen om at her lå det diverse til utlån ( ett barn med foreldre jeg vet har veldig dårlig råd) som de bare kunne bruke. Blir det skittent tar jeg det hjem og vasker det. Har blitt brukt til flere barn, for enkelte av våre nye landsmenn har ikke råd til ull...

Anonymkode: b60f3...508

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bhg vet nok mer om jenta enn folk som dere her på kg som dømmer folk til helvete. Foreldrene kan ha hatt en stressende tid eller andre grunner til at de har glemt å ta med seg tilstrekkelig tøy. Det gjør dem UANSETT IKKE TIL GRUSOMME MENNESKER, dette kan skje den beste.

Jeg skriver ikke at foreldrene er grusomme mennesker. Jeg tenker at når foreldrene gjentatte ganger har fått beskjed om å skaffe sko og klær tilpasset vinteren og ikke gjør det så er det noe som skurrer. 
BV er der for å hjelpe barnet. Kanskje har ikke foreldrene råd til sko og da kan faktisk bv hjelpe. I andre enden av skalaen så kan det være foreldre som gir faen i ungen. Uansett så skal bv varsles når foreldrene ikke dekker barnet behov når BHG har etterlyst det. 

• Liker 13
Skrevet

For en uproff ped. Leder! Sånt skal man søren meg ikke fortelle andre foreldre.

Og sende ut et barn uten nok klær? Jenta blir jo sviktet av alle voksne rundt seg. De må jo ringe foreldrene og si de må komme med vintersko eller hente jenta hjem

Anonymkode: fd312...6e7

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...