Gå til innhold

Hvor og når får man normalt karakter fra eksamen (studier)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål, men klarer merkelig nok verken ikke finne info på skolens sider og ingen har gitt informajson om det heller. Har gjennomført eksamen med sensurfrist kommende mandag. 

- Når kan jeg forvente å få karakteren? Er det vanligst den dagen sensurfristen er, eller kan jeg også få den i løpet av denne uka? 
- Hvor kan man se karakteren? Studentweb?
- Hvordan får man vite at karakteren har blitt publisert? På e-post? 

Anonymkode: 99839...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karakteren kommer oftest på sensurdato. Den kommer på stud.web, men du får mail om at karakteren er lagt ut. 

Anonymkode: d208d...920

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karakteren kommer oftest på sensurdato. Den kommer på stud.web, men du får mail om at karakteren er lagt ut. 

Anonymkode: d208d...920

Ok. Supert! Takk for svar. 

Skrevet

Mailen kommer som regel noen timer etter karakteren er publisert, så er du nysgjerrig kan du sjekke før😊

Anonymkode: 88edc...ab6

• Liker 3
Skrevet

15 virkedager (3 uker) etter eksamensdato er vanlig.

Anonymkode: dd42d...f4f

Skrevet

Inne spå student web, innen 15 virkedager :) 

Noen karakterer kommer ut veldig fort, andre på siste virkedag :) 

Anonymkode: 25694...d1c

Gjest Ingaborga
Skrevet

Undervisere hos oss har tre uker på å rette de samt sende de inn, og så kan det ta et par dager før de blir publisert. Har hatt undervisere som retter så fort som mulig for å få det overstått også, så har opplevd alt fra 1 til 3.5 uker!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mailen kommer som regel noen timer etter karakteren er publisert, så er du nysgjerrig kan du sjekke før😊

Anonymkode: 88edc...ab6

Takk for tips! Gikk inn nå for å sjekke, men var litt sånn uklart hvor man faktisk ser karakteren. Slik ser det ut for meg under resultater, er det slik det ser ut når man ikke har karakterer? og blir karakteren synlig her når den blir publisert, eller må man trykke på noe spesielt?: 

1279986461_Skjermbilde2019-11-13kl_20_07_18.thumb.png.4280cfe6ecefa8f4b86ad55e89f7cde9.png

Har bare erfaring med å få eksamenskarakter på vgs og den var ganske knotete og vanskelig å finne, måtte faktisk få hjelp av lærer til å finne frem, selv om jeg ser på meg selv som passe ok på data 😅

Skrevet

Da jeg studerte på HiST så kom karakter alt fra halvannen uke før til to dager etter sensurfrist. 
Skriftlig karakter kom på studentweb, muntlig kom først på oppslag og deretter publisert på studentweb dagen etter. 

Vi fikk vite at karakter var publisert via jungeltelegrafen, var alltid noen som var inne å sjekka daglig, å så i fra til resten idet karakterene var kommet. 

Anonymkode: 5426f...3b6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg studerte på HiST så kom karakter alt fra halvannen uke før til to dager etter sensurfrist. 
Skriftlig karakter kom på studentweb, muntlig kom først på oppslag og deretter publisert på studentweb dagen etter. 

Vi fikk vite at karakter var publisert via jungeltelegrafen, var alltid noen som var inne å sjekka daglig, å så i fra til resten idet karakterene var kommet. 

Anonymkode: 5426f...3b6

På oppslag? Sånn man ser i amerikanske filmer der én liste blir hengt opp med alle navn og karakteren de fikk? 😳

Skrevet
4 timer siden, Ingaborga skrev:

Undervisere hos oss har tre uker på å rette de samt sende de inn, og så kan det ta et par dager før de blir publisert. Har hatt undervisere som retter så fort som mulig for å få det overstått også, så har opplevd alt fra 1 til 3.5 uker!

Var 3 uker sensurfrist hos dere? Er det hos oss, bare lurer på om man får beskjed dersom karakterene ikke publiseres innen fristen? Om man får informasjon der det står f.eks "Sensur og karakter fra Eksamen i x fag blir ikke publisert i dag, men blir heller publisert x dato ettersom rettingen har tatt lenger tid enn antatt" eller lignende?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Gikk inn nå for å sjekke, men var litt sånn uklart hvor man faktisk ser karakteren. Slik ser det ut for meg under resultater, er det slik det ser ut når man ikke har karakterer? og blir karakteren synlig her når den blir publisert, eller må man trykke på noe spesielt?: 

1279986461_Skjermbilde2019-11-13kl_20_07_18.thumb.png.4280cfe6ecefa8f4b86ad55e89f7cde9.png

Har bare erfaring med å få eksamenskarakter på vgs og den var ganske knotete og vanskelig å finne, måtte faktisk få hjelp av lærer til å finne frem, selv om jeg ser på meg selv som passe ok på data 😅

Ja, det er slik det ser ut når man ikke har fått karakterer. Den blir synlig når den blir publisert, du slipper å trykke på noe.

Anonymkode: 73536...cfe

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er slik det ser ut når man ikke har fått karakterer. Den blir synlig når den blir publisert, du slipper å trykke på noe.

Anonymkode: 73536...cfe

Supert! Da vet jeg at alt er som det skal i alle fall. Så er det bare å vente på karakteren 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...