Gjest verdt et forsøk;) Skrevet 27. mai 2005 #101 Skrevet 27. mai 2005 denne teen skal jeg kjøpe idagf.. selvom det er bare vann som renner av så skal jeg prøve det, er bare glad til jeg hvis no ei det hele tatt renner av;) men trådstarter, la oss høre hva legen mente da?!
Gjest Embla s Skrevet 27. mai 2005 #102 Skrevet 27. mai 2005 Poenget er vel at tonen her ble latterliggjørende før den ble informativ, fra dere som har så peiling... 6 kilo på to uker er ikke livstruende mye. Det er grenser for hvor livstruende syk du kan bli av te på to uker. Hvis det var 6 kilo hun ville ta av, og vil leve normalt videre uten å misbruke noe for å gå ned 30 kilo (og tro at det er greit...) så er det noe galt her. Imidlertid fortalte hun bare hva som skjedde henne. En annen her inne sa "gikk du bare ned 6? Jeg gikk ned 10". Å fortelle noen som har gått ned 6 kilo at de ikke har gått ned seks kilo, at det er innbilning, synes jeg blir litt spesielt. Og om teen er god, er det jo koselig å få en anbefaling - ingenting den teen inneholder er farlig, tvert imot vet vi mye om urters gode egenskaper. Det virker på meg som om man ikke kan TAPE på å begynneå drikke en god te. Skjønner ikke helt hvordan det kunne utarte så veldig... vi diskuterer ikke akkurat krig og fred og sånn? Fiona, det er ingen som benekter at hun kan ha gått ned 6 kg på to uker. INGEN!! Men det er mange som er kritiske til at godtroende og fortvilte slankere nå skal "løpe&kjøpe" denne vidunder-teen. Også er det mange som prøver å si at det ikke nødvendigvis er antall kilo som er avgjørende. (fett veier f.eks. mindre en muskler..). Det kan godt hende at førsteinnlegget, eller andre av innleggene her har vært tull, men jeg er veldig enig med Mathias i at det er synd hvis slike innlegg skal lure positive mennesker som virkelig ønsker å gjøre noe med kroppen sin. Denne teen høres jo veldig sunn og god (?) ut, så jeg er enig, man har sikkert ikke så mye å tape på å drikke den (spesielt ikke hvis man drikker den på bekostning av cola...)
Gjest Embla s Skrevet 27. mai 2005 #103 Skrevet 27. mai 2005 fy søren!' DET er dårlig gjort å ymte innpå!!!!!!! :o Hvorfor det? Det er da i såfall ikke første gang i KGs historie at Gjester diskuterer med seg selv? En god regel her er at hvis du vil bli tatt seriøst, er det lurt å registrere seg og bruke nicket. Hvem som helst kan jo kalle seg Slank og fiiin, og skrive innlegg i "ditt" navn..
Gjest LillemorMeg Skrevet 27. mai 2005 #104 Skrevet 27. mai 2005 Mathias: Det virker som du har litt kunnskap om dette med slanking.. :oops: kan du gi meg noen tips om hvordan jeg kan gå ned 5-6 kilo på kortest mulig tid? Hva slags trening kosthold osv... Jeg er 173 cm høy og veier 73 kg. Er ikke feit men vil gjerne bli kvitt bare de 5-6 kiloene før sommeren Klem
Mathias Skrevet 27. mai 2005 #105 Skrevet 27. mai 2005 Mathias: Det virker som du har litt kunnskap om dette med slanking.. :oops: kan du gi meg noen tips om hvordan jeg kan gå ned 5-6 kilo på kortest mulig tid? Hva slags trening kosthold osv... Jeg er 173 cm høy og veier 73 kg. Er ikke feit men vil gjerne bli kvitt bare de 5-6 kiloene før sommeren Klem Det krever litt oppfølging. Jeg må vite hva du jobber med eller gjør på dagen, hva du spiser, hvor mye og når. Jeg må vite om du er fysisk aktiv, hvor mye og når. SÅ må jeg vite hvor mye tid du har til trening og fysisk aktivitet, samt hva du liker å gjøre. Jeg kan da sette opp noe til deg, og jeg vil lære deg litt om trening med puls. Dersom du ikke trener vil nok 5-6 kilo før ferien være litt mye, men du vil komme langt på vei. Du vil nok føle deg bedre både fysisk og psykisk etter kort tid Skriv gjerne en PM:)
shi Skrevet 27. mai 2005 #106 Skrevet 27. mai 2005 Dere "bedrevitere" ( ) det er mange grunner til at man legger på seg, og det er mange grunner til at man ikke tar av seg, selv med et godt kosthold, trening og telling av kalorier til det tyter ut av ørene. Om man spiser sunt, men noe man ikke vet at man ikke tåler (f.eks hvetemel/ melkeprodukter/ kjøtt etc som for mange kan gi utslag i vektøkning, vannansamling, svær mage, oppsvulmethet osv) da kan en slik type urte te (det finnes mange av dem, med forskjellige virkningsområder) virke positivt på fordøyelsen. Teen er med på å få tarmsystemet til å fungere bra, i stedet for å stoppe opp og jobbe overtid med ting den ikke takler. Teen må da drikkes daglig for at den skal ha en varig effekt, det er også mulig at den vil slutte å virke (tarmene blir immune) etter en stund og man vil da legge på seg igjen. Den eneste varige tingen for de av oss som sliter med matintoleranser er å teste det, og kutte ut gjeldende ting fullstendig. At medisinstudenter og ernæringsutdannede kommer med slike utsagn vitner om dårlig utdanning (eller fulgte dere ikke med i timen?). Skolemedisinen har overhodet ikke alle fasit svarene! Alle er vi forskjellige.
Sillcat Skrevet 27. mai 2005 #107 Skrevet 27. mai 2005 Dere "bedrevitere" ( ) det er mange grunner til at man legger på seg, og det er mange grunner til at man ikke tar av seg, selv med et godt kosthold, trening og telling av kalorier til det tyter ut av ørene. Om man spiser sunt, men noe man ikke vet at man ikke tåler (f.eks hvetemel/ melkeprodukter/ kjøtt etc som for mange kan gi utslag i vektøkning, vannansamling, svær mage, oppsvulmethet osv) da kan en slik type urte te (det finnes mange av dem, med forskjellige virkningsområder) virke positivt på fordøyelsen. Teen er med på å få tarmsystemet til å fungere bra, i stedet for å stoppe opp og jobbe overtid med ting den ikke takler. Teen må da drikkes daglig for at den skal ha en varig effekt, det er også mulig at den vil slutte å virke (tarmene blir immune) etter en stund og man vil da legge på seg igjen. Den eneste varige tingen for de av oss som sliter med matintoleranser er å teste det, og kutte ut gjeldende ting fullstendig. At medisinstudenter og ernæringsutdannede kommer med slike utsagn vitner om dårlig utdanning (eller fulgte dere ikke med i timen?). Skolemedisinen har overhodet ikke alle fasit svarene! Alle er vi forskjellige. Jeg kan bare svare for meg selv og det var at jeg stilte meg skeptisk til at vedkommende har brent 6 kg FETT på to uker som hun hardnakket hevdet. Dette er fysisk umulig, jeg påpeker igjen at 6kg fett er 42 000 kalorier brent i tillegg til den vanlige maten hun har spist. Det betyr at hun må ha løpft 6 timer om dagen hver eneste dag eller noe i den duren, og uansett ville hun bare ha mistet halvparten fett halvparten muskelmasse. Hvis man er intolerant ovenfor div.matvarer er ikke en urtete på meny løsningen, da må man UNNGÅ den matvaren så godt som mulig! Jeg er ikke firkantet opptatt av skolemedisin( har mor som er homeopat) men samtidig så er ikke kjemi et sånt fag med store slingrigsmonn( kjemien som foregår under fettforbrenning)
Gjest Shi ii Skrevet 27. mai 2005 #109 Skrevet 27. mai 2005 Jeg kan bare svare for meg selv og det var at jeg stilte meg skeptisk til at vedkommende har brent 6 kg FETT på to uker som hun hardnakket hevdet. Dette er fysisk umulig, jeg påpeker igjen at 6kg fett er 42 000 kalorier brent i tillegg til den vanlige maten hun har spist. Det betyr at hun må ha løpft 6 timer om dagen hver eneste dag eller noe i den duren, og uansett ville hun bare ha mistet halvparten fett halvparten muskelmasse. Hvis man er intolerant ovenfor div.matvarer er ikke en urtete på meny løsningen, da må man UNNGÅ den matvaren så godt som mulig! Jeg er ikke firkantet opptatt av skolemedisin( har mor som er homeopat) men samtidig så er ikke kjemi et sånt fag med store slingrigsmonn( kjemien som foregår under fettforbrenning) Vi er egentlig enige... Hvor sier hun at hun har forbrent fett? Hun benekter bare at det er 6 kg vann... Jeg påstår ikke at hun har forbrent fett, kun at vann og avfallsstoffer i tarmene kan ha forsvunnet. For mange virker det som om det er fettet som da er borte.
Gjest slank og fiiiiin Skrevet 27. mai 2005 #110 Skrevet 27. mai 2005 ja. nå har jeg vært hos legen. greit. jeg innrømmer at lavendel ikke står for lav forbrenning, og at brennesle står for å brenne fett. det tar jeg til meg. men, han sa at jeg kanskje kunne ha gått 3 kg fett. og 3 kilo vann. så det så! så jeg har i hvertfall gått ned 3 kg fett!!!
Gjest z Skrevet 27. mai 2005 #111 Skrevet 27. mai 2005 ja. nå har jeg vært hos legen. greit. jeg innrømmer at lavendel ikke står for lav forbrenning, og at brennesle står for å brenne fett. det tar jeg til meg. Unnskyld meg, men mente du det der seriøst? Sa du det til legen? :o
Gjest slank og fiiiiin Skrevet 27. mai 2005 #112 Skrevet 27. mai 2005 Unnskyld meg, men mente du det der seriøst? Sa du det til legen? :o :o ja?
Gjest slank og fiiiin Skrevet 27. mai 2005 #113 Skrevet 27. mai 2005 :o ja? han sa faktisk at han forsto hvorfor jeg tenkte sånn også.
Gjest z Skrevet 27. mai 2005 #114 Skrevet 27. mai 2005 han sa faktisk at han forsto hvorfor jeg tenkte sånn også. Dette kan umulig være seriøst.
Gjest slank og fiiiin Skrevet 27. mai 2005 #115 Skrevet 27. mai 2005 Dette kan umulig være seriøst.' ' nei greit greeeeeeit. tror du meg ikke så drit i i diskuter da. dette her har jo blitt rene "mobbetråden"!!
Gjest z Skrevet 27. mai 2005 #116 Skrevet 27. mai 2005 ' ' nei greit greeeeeeit. tror du meg ikke så drit i i diskuter da. dette her har jo blitt rene "mobbetråden"!! Som du kanskje ser, så har jeg ikke deltatt særlig mye i denne tråden, nettopp fordi jeg ikke tror deg. Mobbing er noe helt annet enn opplysning. Greit nok at du mener du har gått ned mange kilo av å ha drukket te. Det som er litt viktig her, er å diskutere hvordan det skulle gått til, når det du påstår i første innlegg er fysisk umulig. Det er ikke for å være ekkel mot deg, men det har en viss betydning for andre, å opplyse om feilaktige opplysninger. Du må bare drikke te, men jeg fatter ikke hvorfor du blir provosert av fakta.
Gjest slank og fiiiin Skrevet 27. mai 2005 #117 Skrevet 27. mai 2005 Som du kanskje ser, så har jeg ikke deltatt særlig mye i denne tråden, nettopp fordi jeg ikke tror deg. Mobbing er noe helt annet enn opplysning. Greit nok at du mener du har gått ned mange kilo av å ha drukket te. Det som er litt viktig her, er å diskutere hvordan det skulle gått til, når det du påstår i første innlegg er fysisk umulig. Det er ikke for å være ekkel mot deg, men det har en viss betydning for andre, å opplyse om feilaktige opplysninger. Du må bare drikke te, men jeg fatter ikke hvorfor du blir provosert av fakta. ja men nå har jeg jo tatt det til meg at det med lavendel og brennesle ikke stemmer. og legen sa jo at jeg ikke hadde gått ned 6 kg. at det var mer sannsynslig med 3 kg. så jaaaaaaaaaaaaa jeg innrømmer at 3 kg var VANN!
Mathias Skrevet 27. mai 2005 #118 Skrevet 27. mai 2005 ja men nå har jeg jo tatt det til meg at det med lavendel og brennesle ikke stemmer. og legen sa jo at jeg ikke hadde gått ned 6 kg. at det var mer sannsynslig med 3 kg. så jaaaaaaaaaaaaa jeg innrømmer at 3 kg var VANN! men hvorfor tar du det som gitt at du har gått ned tre kilo fett da? Jeg kverulerer ikke, jeg bare synes det er litt merkelig... Legen sier at det ikke er umulig... Men legen vet jo ikke hva du veide før og etter. Legen sier bare noe om hva som er sansynlig. Legen sier heller ikke at teen er årsaken?!.... Legen sa at det var :mulig: ikke sant? Og da er vi der jeg og andre har hevdet vi var hele tiden... Bare at vi ikke ser at dette kun skyldes en te. Det kan man ikke vite før livet ditt kartlegges ser du.
Rio Skrevet 27. mai 2005 #119 Skrevet 27. mai 2005 Her var det mange visninger gitt. Det er mange som vil ned 6 kilo på en uke ja. Jeg likte særlig delen om lavendel og brennesle. Om dette (mot all formodning) er en seriøs tråd; Beklager, men;
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2005 #120 Skrevet 27. mai 2005 At såkalt "matintoleranse" mot matvarer som for eksempel hvetemel skal være så utbredt, stiller jeg meg skeptisk til. Det finnes lite eller ingenting seriøs og UAVHENGIG forskning som entydig viser dette.( Med "uavhengig" mener jeg her forskning som ikke er støttet av noen som vil mele sin egen kake og markedsføre diverse remedier). Grunnen til at man legger på seg av å spise hvetemel, er vel enklere enn som så. Det inneholder energi, i form av raske karbohydrater, som får blodsukkeret ut på en berg- og dalbane uten like. Men dere foretrekker vel heller hokuspokus-forklaringer framfor de som faktisk lar seg bevise? Religion er opium for folket, heter det jo, men misinformasjon om hvordan kroppen fungerer, må være vår tids erstatning for religion for de store masser som sliter med vekten.
Anbefalte innlegg