Gå til innhold

Jeg er gravid, og dyrene blir mer og mer intense

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en stor ganske avslappet hund, og en avslappet hannkatt som har brukt hjemmet som matfat mest. 

Nå som jeg er gravid skal de være så mye oppi meg at jeg får litt makk. Det er veldig koselig med oppmerksomhet, men når den store katten skal ligge konstant rundt halsen min som et slips, og den store hunden ligger sånn at jeg må anstrenge meg ganske hardt (høygravid) 

De skal være så inntil hele tiden, når jeg er i rommet. Og de forfølger meg konstant. De andre menneskene i husstanden legger også tydelig merke til dette.

Og nå som jeg er så stor og sliten så trenger jeg litt space.

Dere dyreeksperter. Blir dyr så forandret av gravide eiere? Det har eskalert jo lengre på vei jeg er.

Mtp katten så er det jo litt med bakterier en er redd for når han ligger med rompa på den ene siden av fjeset mitt.

Har jo ikke lyst til å dytte de vekk heller.

Anonymkode: 0a67f...5f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrene merker at du er gravid. Eller, det vil si, de merker at det er noe som skjer og de skjønner nok mer enn vi kanskje tror. Jeg ville kost meg med denne oppmerksomheten og tenkt at dette er et godt tegn for videre kontakt og kjærlighet mellom dyrene og barnet. Trenger du space så ville jeg ha lukket soveromsdøren bak meg en time eller to og bare surfet på mobilen, lest en bok eller tatt en liten lur. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, moonflower__ skrev:

Dyrene merker at du er gravid. Eller, det vil si, de merker at det er noe som skjer og de skjønner nok mer enn vi kanskje tror. Jeg ville kost meg med denne oppmerksomheten og tenkt at dette er et godt tegn for videre kontakt og kjærlighet mellom dyrene og barnet. Trenger du space så ville jeg ha lukket soveromsdøren bak meg en time eller to og bare surfet på mobilen, lest en bok eller tatt en liten lur. 

Ja, må rømme stua noen ganger, for de følger meg som en skygge begge to, og nærmest stirrer meg i senk. 

Lurer noen ganger på om de varsler om noe eller bare er overbeskyttende. 

Noen syns sikkert sånn er koselig. Jeg orker det ikke nå som jeg har nok med meg selv. 

Ts 

Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, må rømme stua noen ganger, for de følger meg som en skygge begge to, og nærmest stirrer meg i senk. 

Lurer noen ganger på om de varsler om noe eller bare er overbeskyttende. 

Noen syns sikkert sånn er koselig. Jeg orker det ikke nå som jeg har nok med meg selv. 

Ts 

De vil nok bare passe på deg og responderer på endringer i hormonnivået ditt. Jeg synes det høres koselig ut jeg ja :) Men så er jeg veldig glad i at dyrene vil kose og da! Siden dette plager deg så må du bare finne tid til deg selv, be kjæreste/samboer ta med hunden ut, slipp ut katten samtidig, ta deg et bad eller noe og nyt tiden alene. 

Endret av moonflower__
  • Liker 1
Skrevet

Dyrene vil bare passe på deg. De vet at «noe» er i gjære.

Anonymkode: 8f37b...752

• Liker 1
Skrevet

Sånn var kattene mine også. De lå og krøllet seg rundt( ikke oppå😁) magen min og malte ustanselig. De gjorde også alt de kunne for å unngå å lande på den når de føk rundt og jaget hverandre. 

😻😻

Anonymkode: cfe8b...baf

• Liker 1
Skrevet

Vet om noen som tok en graviditetstest nettop pga kattene endret oppførsel rundt hun 😅 Og den ble positiv. Aå dyr sanser at ting skjer i kroppen. 

Kan du gjøre noe med det? Tror du bare må vente til det er over, dessverre 😅

Anonymkode: c0993...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...