AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Del Skrevet 13. november 2019 Hei! Skal studere igjen i etter noen år i arbeid (har nå lån osv) og trenger ca 8-10 000 kr i inntekt i mnd. Forrige gang jeg var student jobbet jeg på butikk (som jo er veldig dårlig betalt) og jobbet veldig mye.. Jeg har et lite håp om å finne noe annet nå som kan gi samme inntekten for litt færre timer på jobb, om så med ubeleilige timer - men jeg har ingen erfaring med jobb innen feks helse. Hva har dere studenter jobbet med som er greit betalt? Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Del Skrevet 13. november 2019 Jeg har 20% stilling i helsesektor, før skatt får jeg rett under 8000kr Anonymkode: d3bff...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Del Skrevet 13. november 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 20% stilling i helsesektor, før skatt får jeg rett under 8000kr Anonymkode: d3bff...c52 Det er godt betalt. Men som ufaglært eller faglært? Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #4 Del Skrevet 13. november 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er godt betalt. Men som ufaglært eller faglært? Anonymkode: dd205...330 Ja det er godt betalt ja.. Ufaglært Anonymkode: d3bff...c52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Del Skrevet 13. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er godt betalt ja.. Ufaglært Anonymkode: d3bff...c52 Takk for svar😊 Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Del Skrevet 13. november 2019 Eskorter tjener bra. Anonymkode: f747f...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 13. november 2019 #7 Del Skrevet 13. november 2019 Jeg har 21% fast i den kommunale helsesektoren, før skatt har jeg rundt 7800,-. Timebetalingen er ikke noe å rope hurra for, men hvis ekstravaktene jeg tar på meg hovedsakelig er kveldsvakter og/eller helgevakter så blir ikke lønna så hakkandes gale til syvende og sist☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 13. november 2019 #8 Del Skrevet 13. november 2019 For øvrig har jeg en venninne som jobber med å pakke varer på lageret til en stor matprodusent, hun har rundt 250,- timen i grunnlønn, og svært ofte får hun tilbud om å jobbe overtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 13. november 2019 #9 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Skal studere igjen i etter noen år i arbeid (har nå lån osv) og trenger ca 8-10 000 kr i inntekt i mnd. Forrige gang jeg var student jobbet jeg på butikk (som jo er veldig dårlig betalt) og jobbet veldig mye.. Jeg har et lite håp om å finne noe annet nå som kan gi samme inntekten for litt færre timer på jobb, om så med ubeleilige timer - men jeg har ingen erfaring med jobb innen feks helse. Hva har dere studenter jobbet med som er greit betalt? Anonymkode: dd205...330 Tja, med det du skisserer der vil jo en «vanlig» deltidsjobb kunne gjøre susen. Med totalinntekter rett over 100k i året er du bare rett over frikortgrensen. Ergo nesten 0% skatt. En greit betalt butikkjobb med lørdagsvakter og en og annen hverdagsvakt vil ta deg langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #10 Del Skrevet 13. november 2019 Jeg jobber som ufaglært innen helse og jobber annenhver helg + ekstra på feks studiedager eller i frihelg. Én vakt er 14t så jobber i snitt 90t i mnd (=6 vakter i mnd). Har utbetalt i underkant av 20.000kr Anonymkode: 1ceeb...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #11 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som ufaglært innen helse og jobber annenhver helg + ekstra på feks studiedager eller i frihelg. Én vakt er 14t så jobber i snitt 90t i mnd (=6 vakter i mnd). Har utbetalt i underkant av 20.000kr Anonymkode: 1ceeb...069 Jeg skjønner jo at helse virkelig er veien å gå når man ønsker en godt betalt deltidsjobb! Hvorfor er det så lenge vakter? Hvilken type institusjon? Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #12 Del Skrevet 13. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner jo at helse virkelig er veien å gå når man ønsker en godt betalt deltidsjobb! Hvorfor er det så lenge vakter? Hvilken type institusjon? Anonymkode: dd205...330 Det er lange vakter pga medleverturnus. 14 timer er dagvakt, 17 timer er døgnvakt. Jobber som assistent i privat bolig. Anonymkode: 1ceeb...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #13 Del Skrevet 13. november 2019 Jeg selv jobber innenfor helsesektoren, og jobber ofte i helger, kvelder og langvakter (12,5 timer). Jobben jeg har er også relevant ifht studiet jeg går. Men jeg må vel jobbe rundt 3 langvakter feks for å komme opp i de summene du tenker. Anonymkode: 840e2...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #14 Del Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, Grandidosa83 skrev: Tja, med det du skisserer der vil jo en «vanlig» deltidsjobb kunne gjøre susen. Med totalinntekter rett over 100k i året er du bare rett over frikortgrensen. Ergo nesten 0% skatt. En greit betalt butikkjobb med lørdagsvakter og en og annen hverdagsvakt vil ta deg langt. Nja jeg måtte jobbe 50% for å ha dette utbetalt. Jeg ønsker helst å jobbe litt mindre enn det, eller sjeldnere og lengre vakter. Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 13. november 2019 #15 Del Skrevet 13. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja jeg måtte jobbe 50% for å ha dette utbetalt. Jeg ønsker helst å jobbe litt mindre enn det, eller sjeldnere og lengre vakter. Anonymkode: dd205...330 Hadde du 100 kr timen da? Eller jobbet du mer om sommer osv slik at du hadde høyere skatt? For vanlig timelønn med litt helgetillegg i butikk er vel ca 200 kr. Med nær 0% skatt vil det være ca 8000 i mnd for 25% stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #16 Del Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, Grandidosa83 skrev: Hadde du 100 kr timen da? Eller jobbet du mer om sommer osv slik at du hadde høyere skatt? For vanlig timelønn med litt helgetillegg i butikk er vel ca 200 kr. Med nær 0% skatt vil det være ca 8000 i mnd for 25% stilling. Har alltid jobbet over frikortgrensen og betalt skatt. Lønna var ca 155 kr timen med vanlig tillegg kun på lørdager. Vanlig lønn klesbutikk, ikke spesielt bra. Anonymkode: dd205...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #17 Del Skrevet 14. november 2019 9 timer siden, Grandidosa83 skrev: Hadde du 100 kr timen da? Eller jobbet du mer om sommer osv slik at du hadde høyere skatt? For vanlig timelønn med litt helgetillegg i butikk er vel ca 200 kr. Med nær 0% skatt vil det være ca 8000 i mnd for 25% stilling. I henhold til tariffavtale utløses tillegg først ved mer enn tolv timer jobb per uke, noe som tilsvarer en stillingsprosent på 32. Videre er en timelønn på 200 kr urealistisk høyt for de fleste deltidsansatte i butikk. Anonymkode: 1defd...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #18 Del Skrevet 14. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Skal studere igjen i etter noen år i arbeid (har nå lån osv) og trenger ca 8-10 000 kr i inntekt i mnd. Forrige gang jeg var student jobbet jeg på butikk (som jo er veldig dårlig betalt) og jobbet veldig mye.. Jeg har et lite håp om å finne noe annet nå som kan gi samme inntekten for litt færre timer på jobb, om så med ubeleilige timer - men jeg har ingen erfaring med jobb innen feks helse. Hva har dere studenter jobbet med som er greit betalt? Anonymkode: dd205...330 Renhold, vaske på kvelden eller veldig tidlig om morgenen. Startlån 170. Anonymkode: 2a2bc...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #19 Del Skrevet 15. november 2019 Hvorfor setter du ikke av penger fra lønna du har i dag? Sett inn på en bufferkonto så har du litt ekstra til studietiden i tillegg til jobb. Mange studenter sliter med å få ekstrajobb, så det er ingen garanti for at du får en som er godt betalt. Anonymkode: d8588...9b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå