Gå til innhold

Erfaringer med Solaray Wild Yam som progesterontilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg mistenker at jeg har kort lutealfase/for lav progesteronproduksjon og har opplevd kjemisk graviditet nylig.

Har lest litt om at progesterontilskudd som tas fra eggløsning kan være med å forsterke livmorshinnen og holde mensen på avstand lenge nok til at et befruktet egg får feste seg. Altså at det kan gi et befruktet egg litt bedre vilkår for å klare seg.

Noen som har erfaring med dette tilskuddet?

Jeg har ikke problem med å bli gravid men å få spiren til å sitte derimot...

Kanskje verdt å prøve før man får reseptbelagte midler som crinone etc?

Anonymkode: 8fe6f...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noe virkelig hadde fungert ville det vært et godkjent legemiddel for lenge siden. Se for deg hvor mye legemiddelindustrien ville tjent på dette. De har snappet opp alt som fungerer, om så bare litt, de siste tiårene. 

Det er også verdt å tenke over at kjemisk graviditet nesten utelukkende skyldes feil ved blastocysten, sagt på en annen måte - det er ikke levedyktig. 50% av alle befruktninger ender i kjemisk graviditet. Derfor bør man ikke teste før 14 dpo. 

Anonymkode: 10940...c37

• Liker 3
Skrevet

Jeg har lest litt om det selv men er litt for redd til å prøve da jeg egentlig ikke tror jeg sliter med noe slikt, det kan jo virke motsatt om man bruker det feil så vidt jeg har forstått. Men selvfølgelig om man prøver og prøver, og mister i mellomtiden så er det jo verd et forsøk om man ikke ønsker å oppsøke lege/gyn. Jeg tenker alltid at det vil ikke skade å prøve, samme med de som bruker kjerneestrakt og ananaskjerner. Plutselig en dag funker det 😄

Anonymkode: cf89c...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...