Gå til innhold

Skal ha middagsselskap - må man varsle naboene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal invitere noen få venner og familie på middag (vi blir 8 stk til sammen). Kommer ikke til å bli høylytt musikk, men helt sikkert skravling og latter som kan høres utover kvelden/natten. Bør man sende ut nabovarsel, eller er dette innafor en gang i året?

Anonymkode: 66b60...6e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere så mange naboer som kan tenkes å bli forstyrret av deres latter og skravling utpå kvelden/natten? 

Jeg hadde ikke varslet, men tatt hensyn til naboene og sørget for å ikke bråke utover kvelden/natten. Om det blir noe lyd fra dere en sjelden gang, så er det vel ok. Men hadde da prøvd i hvert fall å ikke lage mye lyder som kunne forstyrre. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, det må du ikke.   En middagssammenkomst i rolige former må for pokker folk tåle.

Det er jo ikke akkurat en rølpefest du prater om.   ☺

• Liker 10
Skrevet

Nabovarsel for å ha besøk? Dette er ikke fest. Hva er det naboer snart ikke tåler? Er det lov til å nyse i oppgangen? Nei ærlig snakka.

• Liker 7
Skrevet

Nei, det trenger du ikke. At du i det hele tatt tenker på det gjør at du nok er en nabo som generelt tar hensyn til de andre rundt deg. 

Anonymkode: 79cc7...744

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Nei, det må du ikke.   En middagssammenkomst i rolige former må for pokker folk tåle.

Det er jo ikke akkurat en rølpefest du prater om.   ☺

Nei, men det vil bli rakfisk, øl og akevitt, og erfaringsmessig blir man litt mer høylytt en vanlig etter inntak av sådant, og så blir det litt dårlig stemning hvis man må sitte og hysje på gjestene som koser seg.

Men satser på at det vil gå greit - jeg er nok litt i overkant bekymret for å bli uvenner med nye naboer :) 

Skrevet

Besøk får da folk tåle, med mindre dere har tenkt til å stemme i allsang karaoke kl 1 om natten. 

Anonymkode: 5fe06...85d

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men det vil bli rakfisk, øl og akevitt, og erfaringsmessig blir man litt mer høylytt en vanlig etter inntak av sådant, og så blir det litt dårlig stemning hvis man må sitte og hysje på gjestene som koser seg.

Men satser på at det vil gå greit - jeg er nok litt i overkant bekymret for å bli uvenner med nye naboer :) 

Hva med å bare si ifra til naboene, og at de gjerne må sende deg en melding om der blir veldig bråkete for dem 

• Liker 3
Skrevet

Besøk får da folk tåle, med mindre dere har tenkt til å stemme i allsang karaoke kl 1 om natten. 

Haha, nei, det er det nok ingen fare for 😄 

• Liker 2
Skrevet

Hva med å bare si ifra til naboene, og at de gjerne må sende deg en melding om der blir veldig bråkete for dem 

Ja, jeg kan gjøre det hvis jeg treffer på dem i trappa :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle.  Fortsatt ikke noe rølp...og du sier det blir ikke høy musikk.   Prat og latter må folk bare finne seg i.   😀

Kos dere.   

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Spiller ingen rolle.  Fortsatt ikke noe rølp...og du sier det blir ikke høy musikk.   Prat og latter må folk bare finne seg i.   😀

Kos dere.   

Takk! 😄 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal invitere noen få venner og familie på middag (vi blir 8 stk til sammen). Kommer ikke til å bli høylytt musikk, men helt sikkert skravling og latter som kan høres utover kvelden/natten. Bør man sende ut nabovarsel, eller er dette innafor en gang i året?

Når jeg har bodd i blokk pleide jeg å henge en lapp opp uansett. Det er ikke nødvendig i ditt tilfelle, strengt tatt, men det gir litt goodwill som kanskje kan komme godt med :)

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Grandidosa83 skrev:

Når jeg har bodd i blokk pleide jeg å henge en lapp opp uansett. Det er ikke nødvendig i ditt tilfelle, strengt tatt, men det gir litt goodwill som kanskje kan komme godt med :)

Ja, går jo an med en liten post-it til de nærmeste naboene over/under og ved siden, eventuelt. 

Skrevet

Du må ikke varsle nei :) 
Men om det er veldig lydt til naboene, så kan man jo si i fra dersom man møter dem tilfeldig i trappa :) 

Hos meg er det veldig lydt til en av tre naboer, vi to pleier si i fra til hverandre om eventuelt vors/større middagsselskap/fotballkamp om vi møter hverandre tilfeldig. Jeg synes det bidrar til å skape en god tone, man må ikke varsle men det viser litt ekstra høflighet å nevne det i forbifarten liksom :) 

Anonymkode: 31e2a...f8f

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke varsle nei :) 
Men om det er veldig lydt til naboene, så kan man jo si i fra dersom man møter dem tilfeldig i trappa :) 

Hos meg er det veldig lydt til en av tre naboer, vi to pleier si i fra til hverandre om eventuelt vors/større middagsselskap/fotballkamp om vi møter hverandre tilfeldig. Jeg synes det bidrar til å skape en god tone, man må ikke varsle men det viser litt ekstra høflighet å nevne det i forbifarten liksom :) 

Anonymkode: 31e2a...f8f

Ja, det er sant. :) Det første de over meg gjorde meg oppmerksom på da jeg flyttet inn var at de hadde fem små unger, og at de kom til å høres. Det gjør de, men man får automatisk litt mer tålmodighet når man har blitt forberedt :) 

• Liker 1
Skrevet

Ja vil du ha de godt brisne på trappa halvveis uti selskapet...veivende med rødvinskartongen og kledt i pysjbukser og Crocs så må du bare sende nabovarsel😝

Anonymkode: a1a12...ebe

• Liker 1
Skrevet

Setter pris på når naboen henger opp lapp. Hun er student og har ofte folk på vors. Det at naboen sier fra gjør at vi "tåler" litt bråk, fordi vi vet at vi kan si fra hvis det forstyrrer nattesøvnen. Hun er ung og har et sosialt liv. Men når hun viser hensyn ved å tilby oss muligheten til å si fra føles det mye enklere å vise hensyn til henne og hennes behov for å ha et koselig vors innimellom. Superfin nabo. Du trenger ikke å gi nabovarsel, men en liten lapp i oppgangen blir verdsatt. 

Anonymkode: e0736...ef5

• Liker 1
Skrevet

Bedre med en beskjed for mye, enn en for lite. Hvertfall når dere har tenkt å fortsette etter 22/23. I min blokk gir vi beskjed via FB om alt sånt. Da kan de som lett bli plaget eller skal på tidligvakt reise bort, og de som er hjemme vet om det kun er et vors (og det blir stille kl 23) eller om man kan forvente litt lyd utover natta. Helt OK innimellom det, men kjekt å være forberedt. 

Anonymkode: 98d16...0d8

• Liker 2
Skrevet
På ‎13‎.‎11‎.‎2019 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Hadde dere fullstendig fyllekalas med hundre gjester og dundrende musikk i løpet av halve natten? :nisse: 

Anonymkode: 7cfdb...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...