Gå til innhold

Siste ukene før fødsel..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere?

Er selv veldig løs i magen, griner hele tiden, og har av naturlige årsaker problemer med å bevege meg, veldig smertefulle kynnere som jeg noen ganger lurer på om en en ri, men det gir seg etter 4-5 tak.

Dyrene driver meg til vanvidd til og med..

Anonymkode: b78b1...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere?

Er selv veldig løs i magen, griner hele tiden, og har av naturlige årsaker problemer med å bevege meg, veldig smertefulle kynnere som jeg noen ganger lurer på om en en ri, men det gir seg etter 4-5 tak.

Dyrene driver meg til vanvidd til og med..

Er bare uke 31, men har også vanskelig for å bevege meg. Om kvelden er det ofte vondt å puste og har ett ømt/vondt punkt på magen. Har også veldig skiftende løs/fast mage😬 Har nesten ingenting igjen av livmorhalsen så tror lillesøster kommer før tiden, har selv gjettet uke 34🤭 Hvor langt er du på vei? 

Anonymkode: 17cb1...e58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke før fødselen var jeg nettopp gått ut i fødselspermisjon. Var ikke litt klar og hun kom 10 dager før termin. Var og så innstilt på å gå maks over tid, da mamma og mormor hadde gjort det. 

Nr to kom på termin. 

Nr tre derimot var vi usikker på termin. Mistet den ene tvillingen i ca uke 13/14. Viste ikke at jeg var gravid før det hadde gått litt tid, da kvalmen ikke kom med en gang som med de to andre. Tredje mann ble nesten bursdagsgave til meg, manglet bare noen få timer. Var ganske lei på slutten, med en enorm mage. Heldigvis var de to yngste snill og grei. Fikk og hjelp av svigermor. 

Lykke til. 

Anonymkode: 14752...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin neste uke og kjenner meg igjen i hvordan du har det. Hormoner, smerter i underlivet, kynnere og hetetokter.. er også veldig tung i kroppen nå og alt jeg gjør er et ork. Å ta på sko, reise meg fra sengen/sofaen, snu meg om natten osv er slitsomt. Begynner å glede meg veldig til å møte den lille! Men hodet er ennå ikke festet så da går jeg vel mest sannsynlig over tiden? 

Anonymkode: 6e0d8...62a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare uke 31, men har også vanskelig for å bevege meg. Om kvelden er det ofte vondt å puste og har ett ømt/vondt punkt på magen. Har også veldig skiftende løs/fast mage😬 Har nesten ingenting igjen av livmorhalsen så tror lillesøster kommer før tiden, har selv gjettet uke 34🤭 Hvor langt er du på vei? 

Hva fyller du dagene med? Orker du være sosial?

Ingenting igjen av livmorhalsen? Har du fjernet noe av den?

Jeg er 36 uker på vei, og blitt fryktelig tung i det siste, så nå har jeg bare kasta inn håndkle og  holder meg for meg selv

Ts  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva fyller du dagene med? Orker du være sosial?

Ingenting igjen av livmorhalsen? Har du fjernet noe av den?

Jeg er 36 uker på vei, og blitt fryktelig tung i det siste, så nå har jeg bare kasta inn håndkle og  holder meg for meg selv

Ts  

Er 100% sykemeldt å gjør som regel ikke annet enn en liten butikktur og å stelle hjemme, og ordne middag til de to som kommer fra jobb og barnehage. Orker ikke være sosial, kommer med unnskyldninger hver gang🙈 Føler jeg må legge meg ned på sofaen etter bare å ha gjort noe i 10-15 min, utrolig slitsomt🙄

I likhet med mitt første svangerskap har jeg hatt premature rier tidligere i svangerskapet, noe som har gjort at livmorhalsen er veldig forkortet i tillegg til å åpning fra innsiden (nebbing). 

Fødte min første i uke 36😄 men ble igangsatt med preklamsi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin neste uke og kjenner meg igjen i hvordan du har det. Hormoner, smerter i underlivet, kynnere og hetetokter.. er også veldig tung i kroppen nå og alt jeg gjør er et ork. Å ta på sko, reise meg fra sengen/sofaen, snu meg om natten osv er slitsomt. Begynner å glede meg veldig til å møte den lille! Men hodet er ennå ikke festet så da går jeg vel mest sannsynlig over tiden? 

Anonymkode: 6e0d8...62a

Hodet festet seg aldri hos meg (førstegangs) jeg fødte 9 dager før. Brukte medisinball mye i slutten for å hjelpe babyen ned. 

Anonymkode: 39915...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+5 i dag og føler meg strengt tatt ferdig med å være gravid. Tung, sliten, vond rygg, halsbrann, lite energi, dårlig søvn, kynnere mm. Har blitt ganske løs i magen de siste dagene, så drømmer om at det er et tegn 😅

Står opp med gutta, spiser frokost og leverer i barnehagen. Så sover jeg en time eller to, ligger på sofaen og putler litt i heimen. Legger med nedpå litt før mini kommer fra barnehagen for å lade opp. Når han sovner er jeg utslitt og ligger på sofaen til natten kommer og jeg ikke får sove 😂😴

En del sosial i helgene, men da mest på minis premisser. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har vært ute på kveldstid de siste 1.5 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I likhet med mitt første svangerskap har jeg hatt premature rier tidligere i svangerskapet, noe som har gjort at livmorhalsen er veldig forkortet i tillegg til å åpning fra innsiden (nebbing). 

Fødte min første i uke 36😄 men ble igangsatt med preklamsi

Jeg hadde 1 cm livmorhals og nebbing i uke 32, men baby kom i uke 39. stod ikke på noen medisiner😄 førstemann kom spontant i uke 31, derfor fikk jeg ekstra ultralyd av livmorhalsen.

Anonymkode: 4007e...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får aldri bestemt meg for om jeg trives best i ro og fred eller med noen rundt meg.. 

Er så utrolig rastløs, men så utslitt av søvnmangel. 

Dobesøkene om natten har eskalert noe veldig 

Og nå klarer jeg ikke gå mange meterne heller uten at det føles som han skal ramle ut.

Prøvde meg på å være sosial i telefonen med familie og venner, men ble bare stille og sliten.

Eneste som roer nervene er å handle inn til mini. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får aldri bestemt meg for om jeg trives best i ro og fred eller med noen rundt meg.. 

Er så utrolig rastløs, men så utslitt av søvnmangel. 

Dobesøkene om natten har eskalert noe veldig 

Og nå klarer jeg ikke gå mange meterne heller uten at det føles som han skal ramle ut.

Prøvde meg på å være sosial i telefonen med familie og venner, men ble bare stille og sliten.

Eneste som roer nervene er å handle inn til mini. 

Ts 

Du får prøve å ikke tenke at alt er et symptom på at fødsel skal skje når som helst, da kan de siste ukene bli veldig lange. De fleste har nok ubehag og føler seg rare de siste ukene. 

Anonymkode: 4007e...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...