Gå til innhold

Hvilken utdannelse når man er systematisk og liker data og formler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kanskje utdanne meg til noe annet enn mitt nåværende yrke. 
jeg elsker å løse små problem som hjernetrim, puslespill, sortere og ordne, systematisere, gåter, bruke kjente «koder» formler for å lage noe, og tenker noe innen data. Er programmering eller noe innen data design noe da?

noen tips?

Anonymkode: d664e...b63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo bare å starte et nybegynnerkurs i koding på Internett. Finnes flere gratis der ute, så ser du fort om det er noe for deg! 

• Liker 2
Skrevet

Informatikk? 

Anonymkode: 633ff...5dc

• Liker 1
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Når du liker puslespill, så er du tålmodig og detaljorientert, som er nyttig innen data. Systematisk og like å løse gåter er et pluss. Det er mange veier til å jobbe med data, du kan prøve litt på nett som foreslått over. Jeg vil likevel anbefale å studere til en grad, om det betyr å utvide nåværende eller helt ny. Det hjelper når du skal søke jobb.

Anonymkode: dc9c3...964

• Liker 1
Skrevet

Kult! Takk😎

Anonymkode: d664e...b63

Skrevet

Blir du programmerer så får du sannsynligvis mange jobbtilbud og meget god lønn, så kjør på 😄

Anonymkode: 47e50...341

• Liker 2
Skrevet

Programmering er i utgangspunktet svært vanskelig. Det krever at du holder deg oppdatert på ny teknologi, hvis ikke blir du utdatert til jobben innen 5 år.

Det er derfor utviklere får godt betalt.

Anonymkode: 09607...0f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sagt det mange andre sier, men jeg ville også sagt at du bør tenke deg om hvordan du vil at din arbeidshverdag skal være. Jeg kjenner flere som har valgt den veien og som har kommet frem til at selv om de var veldig datainteresserte og etterhvert hadde skaffet seg utdanninger med bachelor og mastergrader innen slike ting, så trivdes de egentlig ikke med å jobbe med dette dag ut og dag inn på et kontor. 

To fikk seg mer sosiale yrker, - den ene et med bruk av mye teknologi, en begynte å jobbe med psykisk utviklingshemmede og de siste husker jeg ikke lenger - tror en laget sin egen bedrift. 

Anonymkode: 80503...e64

Skrevet

Dette lurer jeg også på. I tilegg til det TS ramser opp liker jeg også å sortere ting (hvis det gir noen mening. Tenker f.eks. på å finne fellestrekk ved forskjellige ting). Noen som har forslag til andre studier enn programmering? 

Anonymkode: 9f3c7...a9c

Skrevet
På 24.11.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. I tilegg til det TS ramser opp liker jeg også å sortere ting (hvis det gir noen mening. Tenker f.eks. på å finne fellestrekk ved forskjellige ting). Noen som har forslag til andre studier enn programmering? 

Arkivvitenskap.

Man jobber masse med databaser, og hvis man skal trives med informasjonsforvaltning bør man absolutt være glad i å sortere ting :) 

Anonymkode: e5dad...808

• Liker 2
Skrevet

Prest?

Anonymkode: e35df...550

Skrevet

Dataanalyse eller dataingeniør høres veldig riktig ut for deg. Sikter meg inn på sistnevnte selv 😊

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arkivvitenskap.

Man jobber masse med databaser, og hvis man skal trives med informasjonsforvaltning bør man absolutt være glad i å sortere ting :) 

Anonymkode: e5dad...808

Tusen takk for svar. 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...