Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har arbeidsgiver lov til å pålegge ansatte å bruke nisselue på jobb i desember? Eller kan man nekte? Gjelder i butikk..

Anonymkode: bc182...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har arbeidsgiver lov til å pålegge ansatte å bruke nisselue på jobb i desember? Eller kan man nekte? Gjelder i butikk..

Er ikke det bare koselig da? 

Anonymkode: 5f22a...d44

• Liker 12
Skrevet

Er det virkelig et SÅ stort problem?

Anonymkode: 34819...853

• Liker 12
Skrevet

Ja. Ser egentlig ikke helt hva problemet er. 

Anonymkode: 75bf9...0ef

• Liker 4
Skrevet

Bare lat som du mistet den på vei hjem.

Skrevet

Dersom noen ansatte ikke eier slik lue, skal sjefen deres liksom TVINGE dem til å kjøpe en da?? 

Ganske spesielt, synes jeg...                       

Anonymkode: 170c3...4fe

Skrevet

Vi hadde også sånn. Sjefen hadde kjøpt inn luer så alle fikk en hver og og la dem i skapet når vi ikke var på jobb. Jeg følte meg utrolig teit med luen, og det var mange av de ansatte som var muslimer og ikke feiret jul, heller. Veldig glad jeg ikke jobber et sted som pålegger noen hodeplagg lenger.

Anonymkode: 0d605...a12

• Liker 3
Skrevet

Du kan sikkert nekte, hvis det er såpass ille for deg.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen ansatte ikke eier slik lue, skal sjefen deres liksom TVINGE dem til å kjøpe en da?? 

Ganske spesielt, synes jeg...                       

Nei, da skal jobben kjøpe luene. Og da synes jeg det er helt OK. 

Anonymkode: d4cef...f54

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde også sånn. Sjefen hadde kjøpt inn luer så alle fikk en hver og og la dem i skapet når vi ikke var på jobb. Jeg følte meg utrolig teit med luen, og det var mange av de ansatte som var muslimer og ikke feiret jul, heller. Veldig glad jeg ikke jobber et sted som pålegger noen hodeplagg lenger.

Anonymkode: 0d605...a12

Men nå er de jo ikke der som privatpersoner, men som arbeidstakere. Religion er ikke spesielt relevant.

• Liker 17
Skrevet

Ser ikke problemet. 

Må innrømme at jeg har kjøpt meg typen liten hodedekorasjon på hårbøyle. For å komme gjennom alle nisse-fest, ugly-christmas-sweater, juletrefest-med-nisselue, etc. samlinger i Desember. For håret mitt liker virkelig ikke hodeplagg. 

Men hadde det vært pålagt som jobbantrekk ville jeg bare innrettet meg. 

Anonymkode: dd006...a22

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå er de jo ikke der som privatpersoner, men som arbeidstakere. Religion er ikke spesielt relevant.

Hva har religion med julenissen å gjøre? 

• Liker 8
Skrevet

Så glad jeg er for at jeg ikke har en slik jobb... 

En ting er at det ser utrolig teit ut, men det må da være ubehagelig å gå rundt med lue inne i åtte timer om dagen? Jeg ville prøvd meg med det siste argumentet. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, FrodeF skrev:

Hva har religion med julenissen å gjøre? 

Det er jo det jeg skriver. Ser ikke hvorfor du siterer meg. 

• Liker 4
Skrevet

I noen jobber så må man ha på ett arbeidsantrekk, og av og til følger det med et hodeplagg. Tenk f.eks pilot, flyvertinne

Tviler sterkt på at nisselue er en del av arbeidsantrekket. Sjekk arbeidskontrakten. Jeg ville sagt at arbeidsgiver ikke kan pålegge et slikt hodeplagg. Hvertfall når hodeplagget har et symbolsk, politisk, semi religiøst virkning. 

Men selv hadde jeg gledelig gått i nisselue, bare koselig det da! 😀

• Liker 5
Skrevet

På kjøpesenteret der jeg jobbet, måtte alle ha på nisselue i desember. Jeg tok imot lua med et smil og brukte den aldri. Får vondt i hodet av å ha på slike ting når jeg står inne i varmen og jobber for harde livet i julerushet. Ingen sa et ord om min manglende nisselue, fordi jeg ikke gjorde noe nummer ut av det🤗

Anonymkode: 20f75...376

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke lagt noe oppstuss, men bare latt vær å bruke den. Hvis noen spør, så svarer du at du blir så varm i topplokket.

Anonymkode: 2ed1a...be1

• Liker 3
Skrevet

Så sant man ikke har noen uniform reglement, så kan man ikke tvinges. Men, jeg hadde ikke giddet å kranglet for en nisselue. Jeg kan se ubehaget med at det kan bli veldig varmt, så det går det jo an å si til sjefen. 

Anonymkode: b38fa...72d

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare koselig da?

Skrevet

Å, hjelp, så teit! 

Jeg hadde ikke likt det, men forsøkt å unngå det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...