Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke helt til en bra CV. Har sett at folk skriver at de tilpasser CV’en til hver søknad, hvordan gjør dere det? Hva er det som endres på/justeres?

Skriver dere motivasjonen for å søke på den aktuelle stillingen i CV eller kun i søknaden? 

Hvis noen her har god erfaring med rekruttering og CV, og spesielt innenfor realfagsyrker, kanskje kunne tatt en titt på CV’en min? 

Anonymkode: f20f7...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fører opp det som er relevant for den stillingen du søker på. Motivasjon for å søke stillingen hører hjemme i søknaden, og ikke CV. 

Anonymkode: e24b6...81d

Skrevet

CV-nerden har noen eksempler på CV. Dersom du søker på en jobb som feks inneholder kundebehandling og har jobbet som gartner, butikkansatt og kelner, så er det viktig å få med at du hadde kundekontakt både som butikkansatt og kelner. Skriv det under 2015-2017 Butikkmedarbeider: Kundebehandling, salg av varer, skiftleder. Gartnerjobben føres opp hvis du har lite erfaring eller er redd for stort hull i CV. Dersom du derimot skal søke på jobb hos Plantasjen vil gartner være like viktig (eller viktigere?) enn servitørjobb.

Anonymkode: d3661...611

Skrevet

Et annet eksempel: jeg er ingeniør og søkte på en kommunal jobb. Da tok jeg med i CV at jeg har jobbet opp mot kommunen i ulike prosjekter. Jeg tok også med at jeg har hatt sommerjobb i kommunen, slik at de vet at jeg har vært innom systemet før, og vet hva det går i. I CV mot det private har jeg ikke tatt dette med, siden det bare var en sommerjobb. 

• Liker 1
Skrevet

Ohhh... enda en ting: dersom du er medlem av en fagforening hjelper disse ofte med søknad. Både NITO og Tekna gjør dette, så verdt å sjekke med din egen fagforening. 

Skrevet

Tusen takk for forklaringer og tips! 

Skal se hva jeg kan føre på og tilpasse :) 

Anonymkode: f20f7...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...