Sveva Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 (endret) Noen som har noen gode tips til lesing og studieteknikk i innspurten mot muntlig eksamen samfunnsfag? Nettsider jeg kan ha nytte av å besøke? Saker i verden/i media jeg burde merke meg litt ekstra? (Har notert meg flere, men kanskje noen av dere har gode innspill.) Har skrevet ut måloppnåelse-planen fra Utdanningsdirektoratet sine nettsider, så belager meg på å nå målene der. Endret 13. november 2019 av Sveva
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Målene på planen fra ud er veldig fine å jobbe mot. Prøv ellers å diskutere temaer med folk rundt deg, slik at du får refleksjon fra flere øyne. Øv deg på å snakke tydelig og ikke for fort. Les fra forskjellige trygge kilder, slik at du plukker opp forskjellige synspunkter og informasjon. Følg med på nyhetene slik at du evt kan trekke paralleller. Dette var min favoritteksamen. Lykke til! Anonymkode: 0f367...13e 1
Sveva Skrevet 15. november 2019 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2019 Noen som vet om noen bra dokumentarer som kan være samfunnsfaglige relevante? Gjerne fra verdenssituasjonen i dag.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #5 Skrevet 15. november 2019 Har ikke noen tips. Men jeg trakk emnet kriminalitet. Hadde ikke lest om temaet mer enn en gang i læreboka, endte med en 5. Anonymkode: 14050...971
Sveva Skrevet 24. november 2019 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2019 Takk for svar! tror jeg leser greit, men merker at jeg allikevel er redd for å ha lest for lite. Noe må jeg bare prioritere over det andre, kriminalitet er «på lista». Aftenpodden er en ålreit podcast mtp dette her, fant jeg ut! Tips til evt andre der ute🙂
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Nupi sine sider «Hvorhenderdet» er ganske bra lykke til! Anonymkode: def65...48a 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Jeg måtte snakke litt om hvordan norsk politikk er bygd opp tror jeg! Det var ganske enkelt, men nervøsiteten min gjorde at det ble 4 Anonymkode: 4ce6c...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå