AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #1 Skrevet 13. november 2019 Du som jobber som helsesekretær, men har utdannelse som spl (eller annen bachelor) på enten sykehus eller legekontor. Fikk du forhandlet opp høyere lønn enn det helsesekretærene får? Hvordan gjorde du det i så fall? Anonymkode: 3d420...a5c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Skrevet 13. november 2019 Man får vel ikke høyere lønn bare fordi man har en spesiell utdannelse, i et yrke som ikke krever den utdannelsen? Anonymkode: cd691...1b1 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Skrevet 13. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man får vel ikke høyere lønn bare fordi man har en spesiell utdannelse, i et yrke som ikke krever den utdannelsen? Anonymkode: cd691...1b1 TS: Jeg vet ikke, man gjør kanskje ikke det? Anonymkode: 3d420...a5c
Mhmjadda Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 En tråd fra september hvor det samme ble diskutert, og de fleste var vel tvilende
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #5 Skrevet 14. november 2019 Du får ikke høyere lønn, hvorfor skulle du? De etterspør ikke din kompetanse, de ønsker en autorisert helsesekretær, som er fagbrev; 2 år skole/2 år lære. Som sykepleier er man hverken flinkere eller mer kompetent til den type jobb, så du skal være glad om du i hele tatt får en slik stilling. Anonymkode: a93ae...121
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #6 Skrevet 14. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Du får ikke høyere lønn, hvorfor skulle du? De etterspør ikke din kompetanse, de ønsker en autorisert helsesekretær, som er fagbrev; 2 år skole/2 år lære. Som sykepleier er man hverken flinkere eller mer kompetent til den type jobb, så du skal være glad om du i hele tatt får en slik stilling. Anonymkode: a93ae...121 Har stilling som helsesekretær, men utdannet spesialsykepleier. Har samme lønna nå som da jeg var spesialsykepleier. Foruten tilleggene som er lavere som helsesekretær. Dette er Helse Nord Anonymkode: b2d9b...817
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #7 Skrevet 15. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke høyere lønn, hvorfor skulle du? De etterspør ikke din kompetanse, de ønsker en autorisert helsesekretær, som er fagbrev; 2 år skole/2 år lære. Som sykepleier er man hverken flinkere eller mer kompetent til den type jobb, så du skal være glad om du i hele tatt får en slik stilling. Anonymkode: a93ae...121 Helsesekretær er 3 år på vgs, hvor du må ta eksamen og betale for autorisasjon... Man skal ha sykepleierlønn selvom man jobber på legekontor som en helsesekretær. Jeg har en utdanning jeg ikke praktiserer på jobb, men jeg har fortsatt lønna som tilhører. Innenfor helse. Kompetent er sykepleieren. Det sykepleieren mangler/lite trening fra skole er diktatskriving, blodprøver bl.a. Dette er prosedyrer som kan læres, når man likevel er innenfor helsefager og kan og har erfaring med andre ting. Sykdomslæra er feks mer omfattende på sykepleien enn på helsesekretærutdanningen. Noe som kommer godt med ved vurdering av pasienters tlfsamtaler og timer Anonymkode: 20f06...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå