Gå til innhold

Mange vil heller være "politisk ukorrekte" enn snille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kommer det av? Når noen oppretter tråder om upopulære meninger og lignende tråder, så kommer det alltid fram hvor mye stygt og nedlatende folk tenker om andre. Det er helt ok å bruke ironi, vi må kunne le av oss selv osv  Kritikk må vi også tåle, men ikke dritt og hets. Så den er grei 

Men hvorfor vil folk så gjerne "skrive hva de mener" når de tankene de har faktisk er krenkende mot andre? Og jeg kan bare med en gang si at ikke gidd å bruke hersketeknikker som at alle blir så fort krenka!  Og før du tenker det, så tenk etter hva som ville krenket deg selv! 

Det jeg altså lurer på, er hvorfor det er så utrolig viktig å skrive tanker du aldri uttrykker ellers? Hvorfor MÅ en skrive det, hvorfor det store behovet?  Hvorfor er det så "ut" å være hensynsfull egentlig? Og å tenke " ok, jeg liker ikke den og den, jeg har ikke ok tanker om det. Så jeg lar vær å skrive det"  Hva er så vanskelig med det? Det er det jeg ikke skjønner. 

Men det jeg har skjønt, er at ordene rammer noen. Noen som kanskje er deprimerte, som faktisk ikke ser noe lys i tilværelsen akkurat nå. Det er de som har skam fordi de føler seg som en byrde, og der er mennesker med sin legning som har slitt enormt med å tørre og være den de er. Det er så mange eksempler. Så hvorfor kan en ikke tenke seg om hvordan ordene ens rammer? Hvorfor er det blitt så veldig upopulært å være snill og hensynsfull?  Alt MÅ ikke ut, og ihvertfall ikke når en jo VET at noen vil føle veldig vondt om det en skriver. Hvorfor er å si det en mener, viktigere enn andres tanker og følelser? 

Jeg er ikke der at vi må gå på nåler rundt hverandre. Vi må faktisk tåle litt, ellers fikk vi bo og leve isolert. For mennesker er mennesker som både gleder og sårer uten at det må være en big deal. 

Det jeg mener, er alle de grove tingene. Alle de fordomsfulle tankene om andre. All mistenkeligjøring og nedsettende ord om andre. Det er ikke at regler blir brutt her, det handler ikke om det. Det handler om å ta litt ansvar for hverandre. Tenke etter hvor viktig det er å si akkurat det en tenker til enhver tid. Jeg håper jo på noen svar og forklaringer, men er ikke helt optimistisk på det. Men da fikk jeg ihvertfall ut litt i dag også  🙂

Og så håper jeg at de som leser mye av det stygge her, ikke tar det til seg. Prøv å se de bra folka, prøv å se de gode meningene og de mer empatiske og kloke menneskene. For de fine de også. Husk alltid det ❤️

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg!

• Liker 2
Skrevet
Just now, O.G. said:

I dag er det politisk ukorrekt å være snill.

Det gir jo ingen mening. Alle dulles for mye med, stort sett. Her inne er du et friskt pust som ikke duller.

Anonymkode: 592c9...128

Skrevet

Synes man skal være snille og vise omsorg, om så det er politisk korrekt eller politisk ukorrekt.

1 minutt siden, O.G. skrev:

I dag er det politisk ukorrekt å være snill.

Nei, det synes jeg ikke stemmer. Folk skal være mye hensynsfull, og gå rundt grøten i stedet for å si ting rett ut.

Jeg mener at alt kan sies på en ordentlig måte, samtidig som man kan være korrekt.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, exictence skrev:

Synes man skal være snille og vise omsorg, om så det er politisk korrekt eller politisk ukorrekt.

Nei, det synes jeg ikke stemmer. Folk skal være mye hensynsfull, og gå rundt grøten i stedet for å si ting rett ut.

Jeg mener at alt kan sies på en ordentlig måte, samtidig som man kan være korrekt.

Uansett hvor korrekt man sier ting, så er det alltids noen der med lange tær.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir jo ingen mening. Alle dulles for mye med, stort sett. Her inne er du et friskt pust som ikke duller.

Anonymkode: 592c9...128

Nei, hun dullet ikke nei. Men har heller ikke sett at hun er drittsekk mot noen.  Sorry brukerdebatt O.G 

Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Uansett hvor korrekt man sier ting, så er det alltids noen der med lange tær.

Det får så være

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke helt argumentet. Det er jo heller mer folk som er politisk korrekte enn motsatt?

Du mener at de som ikke er helt politisk korrkete ikke kan være snille? Eller at det oftere er disse menneskene som er slemme fordi de har noe de hele tiden ''skal bevise'' ?

Noen har bare meninger som ikke er populære blant allmenheten, det er jo ikke greit å si at disse ikke skal få si meningene sine vel?

Anonymkode: 03238...6a1

Skrevet (endret)

"But what is the good of friendship if one cannot say exactly what one means? Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but a true friend always says unpleasant things, and does not mind giving pain."

- Oscar Wilde

^ Enig med ham

Endret av ana0603
Skrevet

Jeg er politisk korrekt og stolt av det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...