Gå til innhold

Kan det være pga kg's negative miljø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt så innmarrrrrii negativ etter jeg kom på kg! Jeg ante ikke at et forum kunne ha slik effekt, men jeg begynt å tenke på at å oppsøke dette er litt som å oppsøke en gruppe negative mennesker? Det er faktisk ikke særlig mye oppfløftende. Noe er det jo, men det er ALLTID ALLTID de som kommer og skal dra deg ned og disse får flest likes. 

Alt har faktisk begynt å gå skikkelg nedover etter jeg begynte å henge her. Jeg har blitt sååå negativ, og jeg får jo bekreftelse her inne om at alt er rett når det har gått galt. Som om negative erfaringer bare er livets vekst, mens positive mennesker fremdeles bare er dumme og naive. 

Sammenlign det med folk som blir med i sekter? Oppsøker religiøse steder. Disse tror på sin sak og påvirkes av det..

noen andre her med erfaring?

Anonymkode: 3fbf1...d89

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror en må ta forumet for det det er og primært tenke at det er en arena for å få brynet og utviklet sine synspunkter. Eksempelvis er det en del veldig bitre mennesker som antagelig basert på veldig vonde opplevelser har ekstremt negative syn på kvinner og menn, av typen "ingen menn vil ha forhold" og "kvinner er bare ute etter penger". Felles for disse er at standpunktene sjelden fremstår særlig rasjonelle eller reflekterte, og nettopp derfor kan dette være en god arena for å styrke sine positive syn, ved å vise til statistikk og formulere rasjonelle motsvar.

For min del oppleves det i alle fall positivt å kunne besvare den typen bombastiske og triste syn med å vise til at de aller fleste faktisk kvinner og menn er i forhold, eller lignende statistikker som tilbakeviser de bombastiske konklusjonene.  

• Liker 4
Skrevet

Jeg har begynt å unngå enkelte tråder, og holder meg til saklige og hyggelige. Er det høyt konfliktnivå holder jeg meg unna. Merker at humøret trekkes ned av enkelte her inne.

Anonymkode: 46ac1...b0a

• Liker 4
Skrevet

Jeg påvirkes ikke i særlig grad av andres negativitet fordi jeg forholder meg lite til det, men jeg merker meg jo at når folk legger på bordet noe som er vanskelig, noe de angrer på og hvor de ber om råd, så får de ikke det, de får bare kritikk og blir omtalt som dum, egoistisk og så videre. 

Jeg ser på disse bedreviterne, de som aldri kan forholde seg til sak og som alltid ser sitt snitt til å trakassere person, som litt mindre smarte. Som mennesker som aldri har lært å reflektere og/eller sette seg inn i andre menneskers problemstillinger uten å se alt gjennom egne negative og fordomsfulle briller. Mennesker som ikke klarer å forholde seg til sine egne utilstrekkelige liv og derfor må ta ut sin ulykke på andre. De er gjerne småbarnsmødre og liker å sette seg selv i et godt lys, men er i realiteten bare simple mobbere. 

Ikke bry deg om dem. Vær opptatt av hvordan du skal kommunisere og være her inne. Det tror jeg er det beste. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er en glimmrende mulighet for deg til selvinnsikt. Virkelig bli kjent med hvor lett påvirkelig du er og hvordan din selvoppfattning henger sammen med andres tanker og meninger om deg og deres tanker.

Du har et par muligheter. Det ene er å kun omgås det som løfter deg opp og forsterker det du vil. Da kan man lett mistebakkekontakten og pakke seg selv inn i rosenrøde tanker om seg selv og virkeligheten. 

Eller du kan sette deg inn i saker på en objektiv måte. Vinkle ting fra flere sider. Reflektere og utprøve. Virkelig skaffe deg kunnskap. Forstehåndskunnskap og kildrekritikk gjør deg mindre sårbar for andres innflytelse. Etterhvert kan du sette de på plass og bli en autoritet på KG. En folk ser opp til for kunnskap.

Anonymkode: 78989...56f

Skrevet

Rart at TS da fortsetter å frekventere forumet, siden det allerede er konkludert med at det fører til negativ tankegang.

Anonymkode: b2884...ef5

• Liker 1
Skrevet

Hele poenget med Kvinneguiden er vel at kvinner skal klage og sutre over sine menn, ste-mødre og ste-barn (eventuelt derrs egne barn) og generell klagingover ALLE menn i hele verden. 

I tillegg til all mulig tullprat og tøys, og telle-trådene da selvfølgelig...           

Anonymkode: 08040...690

• Liker 1
Skrevet

Ja, TS, jeg har tenkt det samme. Men det blir som en avhengighet, og jeg klarer ikke holde meg unna - jeg får et uimotståelig behov for å prøve å få folk med svart/hvitt-tankegang til å være mer nyanserte, jeg får behov for å prøve å lære folk et minimum av folkeskikk, empati, hensynsfullhet. Alt dette er som å forsøke å spikre gelé på en vegg, eller å prøve å få en dialog med en stubbe.

Jeg tror KG er ekstremt usunt. Det blir et polariserende ekkokammer og jeg har merket godt i løpet av de årene jeg har vært her at stemningen blir verre og verre. Og jeg kjenner at jeg liker mennesker mindre og mindre....

Anonymkode: b22b4...ad0

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er mye negativt på KG, men jeg tenker at det ikke nødvendigivs trenger å være så negativt, fordi det her ofte diskuteres saker som samfunnet ellers synes er for ubehagelige å ta opp.

Men klart at det ikke er noe særlig om det påvirker psyken din, da ville jeg nok logget av og holde deg til den virkelige verden .

Anonymkode: 9281a...6b9

• Liker 2
Skrevet

KG er ikke noe sted hvis man har lange tær, så hvis du mener du ikke får de svarene du vil ha, så får du slette brukeren din.

Skrevet

Er enig med andre her, kjenner man på det at det er stort sett negativt,bør man ta en pause. La være å delta i tråder som du vet påvirker deg negativt. Tenker også at man ikke må ta alt hva folk sier her så seriøst.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke riktig at de som er frekke og negative får flest likes. Kanskje det kommer an på hvilke underforum en er? 

Og så er det flere som er hyggelige og også positive her, ikke vær blind for det.

Men ja, noen bare må være asosiale. Jeg tror det er folk som drikker, ruser seg og sliter som kan bli sånn at de tar det ut på andre. Og noen som bare vil herje med andre mennesker. Blir litt lei visse innlegg og tråder som kun har som formål å være drittsekker mot andre 

Cluet er å se de som er bra folk her. De trenger ikke alltid være diplomatiske og runde og "snille", men de holder seg ihverfall for gode til å tråkke på andre. Og så syns jeg at det er bra at en skriver slike innlegg før å få litt fokus på en ukultur her inne. Men råder alle til å se de som faktisk er bra folk her. De er her de også. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

KG er ikke noe sted hvis man har lange tær, så hvis du mener du ikke får de svarene du vil ha, så får du slette brukeren din.

Eller så kan folk oppføre seg modent med en spiseskje av folkeskikk. 

Anonymkode: 225ec...c97

• Liker 3
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tror det kan være noe i det du sier. Og det er innmari kjedelig at du har den erfaringen og at det er så mange negative. Jeg synes selv det er innmari mye bedrevitende "du burde tenkt på det før svar. Heller enn genuine ønsker om å hjelpe. Synes det er leit at KG og samfunnet går mer i den retningen. Alle gjør feil og det er godt med "community" (dårlig norsk ord for det) som kan støtte hverandre i livets vanskelig farvann. 

Anbefaler deg å logge av hvis det går utover livet ellers! Mitt mål er å legge enda mer varme og ekthet i mine svar. Det er også en reaksjon på andres negativitet. :klem:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så kan folk oppføre seg modent med en spiseskje av folkeskikk. 

Anonymkode: 225ec...c97

Vel, jeg observerer folk som skriver under nicket sitt gjør det. De som derimot strider mot folkeskikken er de utallige skribentene under AB-funksjonen.

Skrevet

Når jeg har tatt meg lengre pause fra Kg, så får jeg helt sjokk når jeg kommer tilbake. For en tone, og for noen holdninger! Det gjelder å minne seg på jevnlig at dette ikke er det virkelige liv.

Anonymkode: 1e230...143

• Liker 2
Gjest Alkoholist
Skrevet

Du må bare holde deg unna de trådene der du vet at det kommer mye negativt. 

Skrevet
17 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg tror det kan være noe i det du sier. Og det er innmari kjedelig at du har den erfaringen og at det er så mange negative. Jeg synes selv det er innmari mye bedrevitende "du burde tenkt på det før svar. Heller enn genuine ønsker om å hjelpe. Synes det er leit at KG og samfunnet går mer i den retningen. Alle gjør feil og det er godt med "community" (dårlig norsk ord for det) som kan støtte hverandre i livets vanskelig farvann. 

Anbefaler deg å logge av hvis det går utover livet ellers! Mitt mål er å legge enda mer varme og ekthet i mine svar. Det er også en reaksjon på andres negativitet. :klem:

Haha. "Det burde du tenkt på før" og "håper du har lært nå"  Når jeg ser sånt så bare blir jeg helt 🙄 og litt sånn 😆  Det er liksom så teit at en må le også. Litt sånn som Margrete Munte ( om det var det hun het? Hun som lagde alle de veldig moralske barnesanger? Litt usikker nå)

Det er heelt tullete avlegs å si noe sånt! 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Haha. "Det burde du tenkt på før" og "håper du har lært nå"  Når jeg ser sånt så bare blir jeg helt 🙄 og litt sånn 😆  Det er liksom så teit at en må le også. Litt sånn som Margrete Munte ( om det var det hun het? Hun som lagde alle de veldig moralske barnesanger? Litt usikker nå)

Det er heelt tullete avlegs å si noe sånt! 

Men enn hvis det var en variabel de faktisk skulle tatt i betraktning på forhånd da?

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Men enn hvis det var en variabel de faktisk skulle tatt i betraktning på forhånd da?

Men en sier ikke sånt! Alle gjør feil, og en kan ikke være såå belærende! Det syns jeg blir litt latterlig jeg da. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...