Gjest Soon Mrs S Skrevet 26. mai 2005 #1 Skrevet 26. mai 2005 Trodde jeg hadde helt klart åssen jeg skulle lage de, men da jeg endelig prøvde meg så står jeg helt fast Er det noen engler her som kan gi noen tips eller kanskje eksempler på bordkort. Vil ha det enkelt men elegant
Gjest gjest1 Skrevet 26. mai 2005 #2 Skrevet 26. mai 2005 Hvordan ser invittene dine ute da? Hva med å ta utgangspunkt i de slik at det blir noe av det samme som går igjen?
Gjest Soon Mrs S Skrevet 26. mai 2005 #3 Skrevet 26. mai 2005 Hvordan ser invittene dine ute da? Hva med å ta utgangspunkt i de slik at det blir noe av det samme som går igjen? Du har nå helt rett i det :-) oi, føler meg litt dum nå Glemte helt bort at jeg også har laget invitasjonene og har flust med kartong her hjemme . Takk for påminnelsen! Snakker om å være litt borte nå, brudzillasyndrom
Rioja Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Vi skal ha silkebånd (samme farge som servietter etc.) som vi knytter sløyfe av (evt. rundt stetten på vinglass). Vi skriver navn med sølvtusj (permanent), og har et lite sølvhjerte klistret på! Er kjempe-stilig :-) -Og ikke minst enkelt og billig. Hvis du tar en tur på lyshuset på Ranheim har de masse ideer der... (sølvhjertene er kjøpt på Ciro hvor de og forøvrig har flere eksempler på slikt utstilt)
Annie78 Skrevet 26. mai 2005 #5 Skrevet 26. mai 2005 Jeg har laget bordkort av gullfarget aliminiums- /ståltråd som jeg lager til et hjerte med en perle i midten, og så har jeg tynt silkebånd og kort med navn hengende i båndet. Hjertene skal henge på kanten av glasset.... Ble veldig fint. Forklarte vel ikke så bra....men,men...
Tinema Skrevet 26. mai 2005 #6 Skrevet 26. mai 2005 Våre bordkort har jeg laget av brudetyll, klippet i et ca 10x10 cm kvadrat, laget en slags pose av det og puttet ris i, bundet sammen med lyseblått silkebånd. i silkebåndet har jeg satt et manillamerke med navnet på og knytt sammen med merket (sånn at de ligger over merkelappen) to gullringer. brudetyll, manillamerker, gullringer og silkebåndet går igjen i våre invitasjoner. Det er bare å ta fantasien i bruk, du kommer nok på noe. Det er faktisk ganske hyggelig å lage bordkortene.
tommeline Skrevet 26. mai 2005 #7 Skrevet 26. mai 2005 Våre bordkort har jeg laget av brudetyll, klippet i et ca 10x10 cm kvadrat, laget en slags pose av det og puttet ris i, bundet sammen med lyseblått silkebånd. i silkebåndet har jeg satt et manillamerke med navnet på og knytt sammen med merket (sånn at de ligger over merkelappen) to gullringer. brudetyll, manillamerker, gullringer og silkebåndet går igjen i våre invitasjoner. Det er bare å ta fantasien i bruk, du kommer nok på noe. Det er faktisk ganske hyggelig å lage bordkortene. Har sett noen ha en lignende løsning som du, men da hadde de ikke pakket inn ris, men et par sjokoladebiter med hvitt myntetrekk. Kan jo være en altenativ ide.
Gjest Miss.Chanel Skrevet 26. mai 2005 #8 Skrevet 26. mai 2005 tenkt samme tanken som henne over her skrev, bånd rundt stetten på glassene. ellers tenkte jeg på sånn tyll med en sjokoladebit/konfekt inni... tredje ting er kjøpe sånne "fake" blade som på trærne og skrive på bladet med gullpenn...
Gjest Soon Mrs S Skrevet 27. mai 2005 #9 Skrevet 27. mai 2005 Hei Jenter! TAkk for tips og inspirasjon :bukke: Tror jeg begynner å få noen tanker om åssen vi vil ha det. Kan alltid regne med dere KG jenter :-)
Catzy Skrevet 27. mai 2005 #10 Skrevet 27. mai 2005 Vi måtte kjøpe veldig mange ekstra konvolutter til våre invitasjoner, så vi lager fine merkelapper og lager bordkort ut av konvoluttene. Oppi putter vi festprogram i samme stil. Catzy
Jannibrud Skrevet 27. mai 2005 #12 Skrevet 27. mai 2005 Veslo; er det ekte eller falske blad du skal bruke?
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2005 #13 Skrevet 28. mai 2005 Veslo; er det ekte eller falske blad du skal bruke? Ekte. Dei held seg friske og fine i eit par døgn.
Gjest Jannibrud(ikke logget på) Skrevet 28. mai 2005 #14 Skrevet 28. mai 2005 Så bra! Jeg skal ha eføy i buketten min, og lurte på om jeg skulle legge ut avklipte eføy"kvister" på bordet, men var usikker på om de holdt seg over natten. Det gjør de sikkert da, og hvis jeg tar igjen det i bordkort, blir det sikker fint:-) (Jannibrud som ikke husker passordet sitt)
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2005 #15 Skrevet 28. mai 2005 Så bra! Jeg skal ha eføy i buketten min, og lurte på om jeg skulle legge ut avklipte eføy"kvister" på bordet, men var usikker på om de holdt seg over natten. Det gjør de sikkert da, og hvis jeg tar igjen det i bordkort, blir det sikker fint:-) (Jannibrud som ikke husker passordet sitt) Eg skal ha det på samme måte som deg, eføy i bukett, på bord og som bordkort. Blir kjempe-stilig trur eg!
nurseBetty Skrevet 29. mai 2005 #16 Skrevet 29. mai 2005 Eg skal ha det på samme måte som deg, eføy i bukett, på bord og som bordkort. Blir kjempe-stilig trur eg!
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2005 #17 Skrevet 29. mai 2005 Eg skal ha det på samme måte som deg' date=' eføy i bukett, på bord og som bordkort. Blir kjempe-stilig trur eg! [/quote'] ka sku me gjort utan veslo??? Tja, kva skulle eg gjort utan Kvinneguiden, får eg sei då! Hehe.... Har snappa opp det meste eg veit om bryllup her inne!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2008 #18 Skrevet 17. april 2008 Våre bordkort har jeg laget av brudetyll, klippet i et ca 10x10 cm kvadrat, laget en slags pose av det og puttet ris i, bundet sammen med lyseblått silkebånd. i silkebåndet har jeg satt et manillamerke med navnet på og knytt sammen med merket (sånn at de ligger over merkelappen) to gullringer. brudetyll, manillamerker, gullringer og silkebåndet går igjen i våre invitasjoner. Det er bare å ta fantasien i bruk, du kommer nok på noe. Det er faktisk ganske hyggelig å lage bordkortene. Vet dette er en gammel tråd...men prøver likevel.. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe billig brudetyll?
Concertina Skrevet 17. april 2008 #19 Skrevet 17. april 2008 Vet dette er en gammel tråd...men prøver likevel.. Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe billig brudetyll? Stoff og Stil har rimelig brudetyll, de holder til utenfor Drammen eller man kan bestille via nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå