AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Del Skrevet 12. november 2019 Jeg er innenfor byggebransjen og lurer litt på hva dere forventer og mener at en prosjektleder skal gjøre. Tenker da på store prosjekter som firmaet i bunn og grunn skal tjene million beløp. Teamet vårt består av en bas og en håndfull arbeidere, på topp en prosjektleder. Sett bort fra ukentlig møte med byggeleder, hva tenker dere at det er naturlig at en prosjektleder foretar seg av oppgaver. Årsaken til at jeg spør er fordi det er uenighet om dette. Anonymkode: b806c...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #2 Del Skrevet 13. november 2019 Byggemøter med prosjekterende/byggherre osv? Oppfølging av fremdrift og økonomi? Er det en prosjekteringsleder på prosjektet? Hvis ikke har prosjektleder ofte også kontroll på de prosjekterende. Er jo forskjellig struktur hos de ulike entreprenørene. Anonymkode: 3d9e1...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #3 Del Skrevet 13. november 2019 Er det så store prosjekt at man har anleggsleder, prosjektleder, HMS-leder og prosjekteringsleder? Eller bare en prosjektleder? I mindre prosjekt får prosjektleder ofte alle disse funksjonene. Anonymkode: 3d9e1...095 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #4 Del Skrevet 13. november 2019 Forstår jeg deg rett når jeg forstår at du jobber hos en entreprenør, som utfører et oppdrag for en byggherre? Og at byggeleder er byggherrens representant? I så fall: Med et så lite team ser det ut som du har ansvar for det meste som ikke dreier seg om organisering av det daglige arbeidet ute på plassen. Endringshåndtering, økonomioppfølging, logistikk/bestillinger, HMS, kvalitetssikring, ressursstyring, etc. etc. Anonymkode: ad990...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 13. november 2019 #5 Del Skrevet 13. november 2019 Been there - done that. 16-18 timer på jobb i døgnet. 6-7 løpende prosjekter kontinuerlig med krevende byggherrer og stor kompleksitet. Bedre timelønn i kassa på Rema. Aldri mer. Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Del Skrevet 13. november 2019 Det skal stå i stillingsbeskrivelsen din. Det er helt irrelevant hva folk her inne mener. Anonymkode: acc25...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Del Skrevet 13. november 2019 Jobber selv som prosjektleder i samme bransje. Hvis ikke jobben din består av mer enn ukentlige møter, så fatter jeg ikke hvor du jobber. Som prosjektleder sitter du jo med ansvaret for leveransen og gjennomføring av eget kontraktsarbeid, og da er det mye skal ha kontroll på. I tillegg skal du ha tid til å håndtere alle garantisakene fra prosjekter du hadde i fjor, samt du skal sette deg inn i prosjekter du skal ha neste år. Travel hverdag. Anonymkode: 76abe...a20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #8 Del Skrevet 13. november 2019 Takk for svar. Det er ikke jeg som er prosjektleder, bare så det er sagt. Det jeg reagerer på er at prosjektleder ikke gjør annet enn å stille på møte en gang i uken på byggeplassen. Anonymkode: b806c...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2019 #9 Del Skrevet 14. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er ikke jeg som er prosjektleder, bare så det er sagt. Det jeg reagerer på er at prosjektleder ikke gjør annet enn å stille på møte en gang i uken på byggeplassen. Anonymkode: b806c...1d9 Det vet jo ikke du. Tviler på at bedriften hadde betalt full lønn for en person som jobber noen timer i uken ... Det skjønner du vel selv? Hvis du er misfornøyd, må du snakke med din egen leder om hvilke behov du mener ikke blir dekket i dag. Da kan lederen forklare hva en prosjektleder har ansvaret for, og oppklare hvem som skal dekke de behovene du mener udekket i dag. Anonymkode: acc25...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2019 #10 Del Skrevet 15. november 2019 På 13.11.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er ikke jeg som er prosjektleder, bare så det er sagt. Det jeg reagerer på er at prosjektleder ikke gjør annet enn å stille på møte en gang i uken på byggeplassen. Anonymkode: b806c...1d9 Han gjør nok mye annet når han ikke er på byggeplassen. Hvis det er noe dere ønsker av prosjektleder må dere jo snakke med vedkommende, ikke bare med hverandre. Anonymkode: 904d2...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå