Gå til innhold

Tørr skjede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips? De siste ukene har jeg vært plaget av tørr skjede, dette medfører at jeg begynner å klø. Har smurt underlivet med zink salve for å lindre, men dette hjelper bare der og da.. 

kan det være en soppinfeksjon ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått til legen å fått sjekket at alt er på stell :) 

Vet at mangel på østrogen (overgangsalder) kan føre til tørrhet i skjeden.

Men mulig det kan være en hel del andre ting jeg ikke vet om som kan være grunnen,

Anonymkode: d6bc8...292

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke det er overgangsalder i en alder av 25😳 Hehe, tenkte jeg skulle ringe legen i morgen, men er jo mye som surrer rundt i hode før det 😅

Skrevet
Just now, Vimsehue said:

Håper ikke det er overgangsalder i en alder av 25😳 Hehe, tenkte jeg skulle ringe legen i morgen, men er jo mye som surrer rundt i hode før det 😅

Er kvinner som får overgangsalder i alder av 25 år også. Men sjeldent. Var en sak om det i avisa for ikke så lenge siden.

Skrevet
Akkurat nå, Vimsehue skrev:

Som jeg skrev, sikker mange mange ting som kan være grunnen 😅 var bare den jeg vet om uten å måtte ty til google 😅

I en alder av 25 tviler jeg at overgangsalder er grunnen, så ja lege, få tatt noen prøver så finner du nok fort ut av det :) 

Anonymkode: d6bc8...292

Skrevet

Hva pleier du å smøre fitta med da? Jeg bruker intimgel og vaginalkrem. Ikke sinksalve...

Bruker du noen gang melkesyre-vagiatorier i skjeden?

Anonymkode: 523bf...a34

Skrevet

Spenol 

Anonymkode: 2fdbb...635

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg fikk tørr skjedde etter at jeg fikk satt inn hormonspiral. Prøvde alt mulig, men det eneste som har hjulpet er Vagifem østrogentabletter satt inn i skjeden med en applikator.

Anonymkode: 0277a...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...