AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Hei hei! Jeg er ganske så sur akkurat nå... Jeg bor sammen med ei venninne som jeg har kjent i mange år. Vi har en ganske tullete humor der vi kler oss ut, danser i regner, lager hatter av aluminiumsfolie osv. Dette deles ofte på Snapchat der vi kun har gode venner. I går tok vi det som var igjen av Halloween-sminken å malte oss sorte i ansiktet, bustet til håret og tok på oss mørke klær. Vi tullet rundt i mørket og i vinduet for å se «skumle» ut. Dette la vi begge ut på hver vår snapstory. Folk syntes dette var kjempegøy og bare et av våre vanlige sprelske påfunn. (Skal sies at vi har folk på snap fra flere verdenshjørner og nasjonaliteter) Vell her kommer det jeg irriterer meg over. Et ganske nytt tilskudd på snap responderte at dette ikke er greit. «Dere vet at dette blir oppfattet som blackface?». Hun mente altså at vi var korttenkte som malte ansiktene våre sorte for dette er noe som ble gjort på 18/19-hundretallet for å harselere med sorte mennesker. Den umiddelbare reaksjonen vår var at vi ble lei oss og skammet oss. Nå er jeg egentlig bare sur... Hvor mener dere grensen går eller er dette en person som er litt i overkant politisk korrekt? Dette er en person som er helt etnisk norsk selv. Anonymkode: 71fc4...df2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Erfaringsmessig er det stort sett hvite priviligerte kvinner som blir annengradskrenket over sånt 🙄 En mor i barnehagen vår laget et stort drama om at det var rasistisk å synge sangen om ti indianere små, og i tillegg måttes det tas tak i at et par av barna hadde mokasiner som innesko, og det er cultural appropriation. Jeezez altså. Anonymkode: 009e7...a8a 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Sånne personer er bare slitsomme å ha rundt seg.
300DPI Skrevet 13. november 2019 #4 Skrevet 13. november 2019 Herregud at folk skal bli så sinte over helt trivielle greier. Som om barna vokser opp til å bli korttenkte og underbevisst fordomsfulle på grunn av mokasiner og en barnesang😂 helt utrolig... 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 Det er denne personen som har issues, ikke dere. Bare å fortsette å kose seg. Husk at mens hun ene ble krenka av dette, så var det sikkert 30 andre som synes dette var spennende og morsomt. Man trenger heller ikke å ta innover seg all kritikk man får. Folk ser verden på forskjellige måter. Anonymkode: c5311...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Erfaringsmessig er det stort sett hvite priviligerte kvinner som blir annengradskrenket over sånt 🙄 En mor i barnehagen vår laget et stort drama om at det var rasistisk å synge sangen om ti indianere små, og i tillegg måttes det tas tak i at et par av barna hadde mokasiner som innesko, og det er cultural appropriation. Jeezez altså. Anonymkode: 009e7...a8a bur du i USA eller noe? Anonymkode: 70664...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå