AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Hvorfor er egentlig sykepleiere så kravstore? De klager ofte over lønnen sin og vil ha mer. De mener jobben deres er så hard osv.. Hva er det med disse menneskene som gjør at de vil ha mer og mer? Anonymkode: dcfb5...e09 9
Populært innlegg Aryamili Skrevet 12. november 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 12. november 2019 De gjør en svært viktig jobb, som ofte er krevende og går på bekostning av tid sammen med familie og venner. Ansvaret de har, og jobben de gjør, samsvarer ikke med lønnsnivået. Syns ikke de er kravstore når de ønsker bedre vilkår for et meget krevende yrke som til tider også er utakknemlig. 65
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Det er da ikke så rart. Det er i mine øyne ingenting attraktivt med yrket, men absolutt alle er før eller senere avhengig av at noen gjør den jobben.
Måbarefåsiat... Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Sykepleiere og lærere fortjener alt de kan få, og enda mye mer. 27
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Hva slags jobb har du Ts? Hvilke arbeidstider har du selv? Anonymkode: 44de9...2b6 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 11 minutter siden, Aryamili skrev: De gjør en svært viktig jobb, som ofte er krevende og går på bekostning av tid sammen med familie og venner. Ansvaret de har, og jobben de gjør, samsvarer ikke med lønnsnivået. Syns ikke de er kravstore når de ønsker bedre vilkår for et meget krevende yrke som til tider også er utakknemlig. Jo, det har veldig høy lønn i forhold til utdanningen sin. Sykepleierne i Norge behandles som dronninger. 9 minutter siden, Tamsi skrev: Det er da ikke så rart. Det er i mine øyne ingenting attraktivt med yrket, men absolutt alle er før eller senere avhengig av at noen gjør den jobben. Hvis det er ingenting attraktivt med yrket, hvorfor velger de det da? 9 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Sykepleiere og lærere fortjener alt de kan få, og enda mye mer. Alt de kan få? Dette er holdningen jeg ser hos sykepleierne. De skal karre til seg så mye som mulig, "alt de kan få". Når skal galskapen slutte? Anonymkode: dcfb5...e09 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, det har veldig høy lønn i forhold til utdanningen sin. Sykepleierne i Norge behandles som dronninger. Hvis det er ingenting attraktivt med yrket, hvorfor velger de det da? Alt de kan få? Dette er holdningen jeg ser hos sykepleierne. De skal karre til seg så mye som mulig, "alt de kan få". Når skal galskapen slutte? Anonymkode: dcfb5...e09 Har du kilder på at 410.000 i grunnlønn som man har i spesialisthelsetjenesten uten ansennitet er "veldig høy lønn" for noen som har bachelorgrad? Anonymkode: b8fa3...db1 33
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 Høy lønn i forhold til utdanningen sin? Kan du utdype den litt, hvem har like mye utdanning, ansvar og ugunstige arbeidstider og mindre i lønn enn sykepleiere i Norge? Anonymkode: b795e...a05 20
Wilma89 Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 Syns vell ikke mine 410.000 i grunnlønn er så veldig høy lønn😅 12
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 Du svarer ikke på hvilke arbeidstider du selv har.....du har kanskje ikke jobb Ts? Anonymkode: 44de9...2b6 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 De jobber dag, kveld, natt, døgnet rundt. De er der å tar vare på syke folk, de sitter med mennesker de siste timene de er i livet. De gjør en beinhard jobb. I forhold til arbeidstidene og arbeidet de gjør (i forhold til legen som er innom 5 min), så fortjener de en hel del mer i lønn. Jeg har hatt en deltidsjobb på sykehuset (ikke sykepleier), og fy søren om jeg aldri kunne hatt deres jobb! De er helt fantastiske! Anonymkode: b16cd...ea0 15
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #12 Skrevet 12. november 2019 Jeg har vært kollega med sykepleiere, og syns Mange ganger arbeidsgiver har gjort arbeidsplassen til en drittjobb. Etter min mening, kunne sykepleiere og flyvertinner bytta lønn. Flyvertinne er kos i forhold. Anonymkode: 951df...98b 4
Aryamili Skrevet 12. november 2019 #13 Skrevet 12. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det har veldig høy lønn i forhold til utdanningen sin. Sykepleierne i Norge behandles som dronninger. Hvis det er ingenting attraktivt med yrket, hvorfor velger de det da? Alt de kan få? Dette er holdningen jeg ser hos sykepleierne. De skal karre til seg så mye som mulig, "alt de kan få". Når skal galskapen slutte? Anonymkode: dcfb5...e09 Du kaster bare ut påstander, hvor har du det fra at de har høy lønn i forhold til utdanningen sin? Hvilke andre yrker sammenligner du med? 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #14 Skrevet 12. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kilder på at 410.000 i grunnlønn som man har i spesialisthelsetjenesten uten ansennitet er "veldig høy lønn" for noen som har bachelorgrad? Anonymkode: b8fa3...db1 De har tillegg på tillegg på tillegg. Så lønnen deres er veldig høy. Vi må slutte å sy puter under armene på sykepleierne. Anonymkode: dcfb5...e09 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #15 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har tillegg på tillegg på tillegg. Så lønnen deres er veldig høy. Vi må slutte å sy puter under armene på sykepleierne. Anonymkode: dcfb5...e09 De har tillegg for de sitter på arbeid på julaften, dag, kveld, natt. De er på jobb 17 mai, dag, kveld, natt. De er på arbeid påske, dag, kveld, natt, de er på arbeid 1 mai, dag, kveld natt. De har tillegg pga. de er på jobb til alle døgnets tider, og selv med det tillegget er de verd mer. Kanskje den dagen man selv haver på sykehuset vil folk kanskje forstå litt hva jobben deres går ut på. Anonymkode: b16cd...ea0 22
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #16 Skrevet 12. november 2019 Er sykepleier selv og ønsker meg langt bort fra yrket for tiden. Er et vanvittig stort ansvar på skuldrene mine. Legen ser jo ikke noe til pasienten med mindre jeg ser symptomer på at det er nødvendig med legetime. Overser jeg noe viktig kan pasienten bli alvorlig syk og dø. I tillegg har jeg ansvar for 150 andre pasienter samme dag (på kveld er jeg alene). Jeg må lese og studere på kvelden for å føle meg trygg på å gå på jobb, rekker ikke i arbeidstiden med 20 andre brunere jeg må innom i arbeidsdagen min. Anonymkode: ba25b...518 16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #17 Skrevet 12. november 2019 Jeg jobber på sykehus. Er ikke sykepleier, men lege. Latterlig HI. Og tillegg på tillegg? Helt vanlige tillegg på ugunstig turnusarbeid. Ikke spesielt høy grunnlønn for en bachelor. Mange har også master og doktorgrad. Kravstore? Nei. Anonymkode: e136c...4e4 27
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #18 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er sykepleier selv og ønsker meg langt bort fra yrket for tiden. Er et vanvittig stort ansvar på skuldrene mine. Legen ser jo ikke noe til pasienten med mindre jeg ser symptomer på at det er nødvendig med legetime. Overser jeg noe viktig kan pasienten bli alvorlig syk og dø. I tillegg har jeg ansvar for 150 andre pasienter samme dag (på kveld er jeg alene). Jeg må lese og studere på kvelden for å føle meg trygg på å gå på jobb, rekker ikke i arbeidstiden med 20 andre brunere jeg må innom i arbeidsdagen min. Anonymkode: ba25b...518 I tillegg har jeg mann (i turnus), barn jeg ser mindre enn ønskelig, hus, fritidsaktiviteter, og andre ting jeg må la vike pga jobb. Synes ikke jeg tjener godt nok til å føle meg så sliten og utmattet psykisk og fysisk! Anonymkode: ba25b...518 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #19 Skrevet 12. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er sykepleier selv og ønsker meg langt bort fra yrket for tiden. Er et vanvittig stort ansvar på skuldrene mine. Legen ser jo ikke noe til pasienten med mindre jeg ser symptomer på at det er nødvendig med legetime. Overser jeg noe viktig kan pasienten bli alvorlig syk og dø. I tillegg har jeg ansvar for 150 andre pasienter samme dag (på kveld er jeg alene). Jeg må lese og studere på kvelden for å føle meg trygg på å gå på jobb, rekker ikke i arbeidstiden med 20 andre brunere jeg må innom i arbeidsdagen min. Anonymkode: ba25b...518 Sender deg en klem for det flotte arbeidet du gjør 💙💙 jeg har arbeidet som fastvakt, og jeg orket kun et par vakter før jeg ga meg, det ble for tøft etter den natta pasienten døde av det h*n var inne for. Virkelig så hadde ikke samfunnet overlevd uten at noen arbeidet som sykepleiere 💙💙 Anonymkode: b16cd...ea0 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #20 Skrevet 12. november 2019 Sykepleiere fortjener høyere lønn. De jobber i beintøffe jobber med lite avbrekk og pauser. De får stadig mer å gjøre fordelt på færre og færre ansatte. De møter mange på sitt mest sårbare og må håndtere både pasient og pårørende. Lærere tjener langt mer enn sykepleiere så det kan faktisk ikke sammenlignes, ikke er jobben på langt nær lik heller. Anonymkode: f13b9...3ff 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå