AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Hei, Jeg har jobbet som sykepleier i snart 3 år nå med dag/kveldvakter, på en ganske hektisk avdeling men samtidig har jeg lært mye. Jeg må kjøre til en annen kommune for å komme til jobben og jeg vurderer å finne en jobb nærmere der jeg bor. Jeg har vurdert ren nattevakt stilling, da jeg vil prøve noe nytt. Er det noen her som har erfaring med dette, og kan fortelle litt? Jeg er usikker på om jeg takler natt, men tror det blir annerledes med ren nattevakt stilling og ikke turnus dag/kveld/natt. Er det dumt da jeg ikke har jobbet så lenge? og hvor mye er 60% nattevakt i forhold til dag/kveldsvakter? Har hørt også at mange syntes det er fint med nattevakt stilling hvis man har/får barn? men dette er kanskje veldig individuelt 😕 Takker for svar Anonymkode: c5fb4...2e4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Hei! Jeg jobber dag/kveld/natt i min jobb som intensivsykepleier. Jeg tenker at hvordan man takler nattevakter er veldig individuelt, noen liker det godt og andre (som meg) er ikke så glad i nattevakter. Jeg blir personlig uvel av nattevakter og sliter med søvn mellom nettene. Det er også helsemessig risiko med å gå mye natt og er ikke anbefalt over lang tid. Ville anbefale deg å prøve noen netter før du søker en ren nattevaktsstilling, da det er kjedelig å oppdage at kroppen ikke takler det etter du har fått jobben. Noen synes det fungerer med familie da man få lengre perioder fri, men igjen så opplever vel mange at søvnen blir dårligere i helgene om man har barn i hus. En er også avhengig av at en klarer å snu fra nattevaktsmodus til dagmodus uten å få all nattesøvn ødelagt. Nå vet jeg ikke hvor du jobber, men det er klart at når man går bare netter så mister man endel av rutinene man får på dagtid. I min jobb kan man stå i krevende situasjoner døgnet rundt, men endel av rutinene man gjør på dagtid får man ikke med seg. Jeg er kanskje ikke riktig person å svare da jeg ikke er så glad i netter, kanskje du får et mer positivt perspektiv fra en som trives med natt Anonymkode: b1724...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå