Gå til innhold

Får dere mensen ved fullmåne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket at jeg får mensen når det er fullmåne. 
Til tross at jeg går på minipillen. I dag fikk jeg voldsomme menssmerter og mensen. La først merke til nå at det var fullmåne i dag da jeg kjørte ut. 
Har også voldsomt lyst på sjokolade og noe salt 🙄
Hvordan være sterk og ikke gi etter fristelser på sånne dager som dette?

Anonymkode: 09309...dc3

Skrevet

Har du hatt biologi på skolen?

Anonymkode: 42a5d...258

• Liker 8
Skrevet

Unskyld, jeg uttrykte meg litt dårlig.

Vet du noe om kvinners menstruasjonssyklus, og vet du noe om månens syklus?

Anonymkode: 42a5d...258

Skrevet

Ja eg blør stort sett dagen før, under eller etter fullmåne. Det er ein grunn til at enkelte kaller mensen for månefasen. Eg er ikkje spesielt alternativ forresten.

Skrevet

Den gang jeg hadde mensen kom den både i ny og ne :fnise:

Anonymkode: 7694d...388

• Liker 10
Skrevet

Jeg har 21 dagers syklus, så nei.

Anonymkode: a6cfc...c7c

Skrevet

Fikk mensen nå når der var fullmåne, uansett så skulle jeg har den nå. Ingenting med fullmånen å gjøre. Min er regelmessig, fullmåne eller ikke.

Anonymkode: a8bd7...542

• Liker 1
Skrevet

Har nylig sluttet på prevensjon, så ikke helt stabil syklus enda.. Men jeg sjekket nå, og de tre siste månedene har mens startet ved fullmåne  😅 

Skrevet

Min mens er ikke spirituell av seg, tror ikke den følger noe særlig med på hva månen driver med. 

Skrevet

Jeg fikk tilfeldigvis mensen i går da det var fullmåne, men det er ikke noe mønster i det. Syklusen min gjør akkurat som den vil 🤪

Skrevet

jeg pleier å ha eggløsning ved fullmåne

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Candiru said:

jeg pleier å ha eggløsning ved fullmåne

Det er månen som drar ut eggene dine. Akkurat som den drar vannet til flo og fjære. Basic biologi.

Anonymkode: 49775...67d

• Liker 2
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Dummeste. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er månen som drar ut eggene dine. Akkurat som den drar vannet til flo og fjære. Basic biologi.

Ja det stemmer. For det er jo høyvann ved fullmåne ja. Og lavvann ved nymåne. Husker godt da vi hadde om dette i Biologien, jeg fikk 5+ på prøva.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Candiru said:

Ja det stemmer. For det er jo høyvann ved fullmåne ja. Og lavvann ved nymåne. Husker godt da vi hadde om dette i Biologien, jeg fikk 5+ på prøva.

Stemmer! Nå fikk du 6 av meg:)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer! Nå fikk du 6 av meg:)

Stas 🤘

Anonymkode: a31ff...ece

Skrevet

Sover dårlig rundt fullmåne. Påvirker ikke mensen. 

Anonymkode: c5b80...eb6

Skrevet

Aner ikke. Aldri tenkt over det🙊

• 1 måned senere...
Skrevet

Det med hvilken månefase å få mensen i kan ha noe å si på fruktbarheten og hvilken fase i livet du er i 😄
Jeg har fått mensen av og til rundt fullmåne og av og til mere rundt nymåne. Kommer helt an på hvilken fase jeg er i.

Månen og menstruasjon er knyttet opp mot hverandre. De går begge i sykluser.

Månen er det feministiske
Solen er det maskuline.

Å blø ved fullmåne er en oppfordring for deg å kombinere vitaliteten, fylden og den kraftige kraften til fullmåne med å gi slipp på ditt eget menstruasjonsblod for å manifestere og bringe noe kreativt til. Å skape utad, for det kollektive, for verden. Det vil ikke være noen overraskelse at akkurat nå, MANGE kvinner blør med fullmåne fordi de blir kalt til å handle og skape som svar på politiske situasjoner. (Arbeidet her er ikke for å kjempe, men å gjøre raseri og sinne til en kreativ kraft for godt.)

HVIS DU BLØDER UNDER ENnedavtagende måne blir du oppfordret til å ha en tendens til at det som kom til virkelighet for deg rundt tidspunktet for fullmåne og dyrke den, redigere den, bli virkelig klar over det. Bruk informasjonen du er åpen for å motta i løpet av blødningstiden din (hvis du ikke allerede visste det, er du en spådomstang når du blør) for å hjelpe deg med å bli nerdete med detaljene, for å tydeliggjøre og virkelig stabilisere og størkne ideer eller situasjoner, og for å bekrefte kunnskap som vil bidra til å utvikle planer og prosjekter når du fortsetter å gå gjennom syklusen din.

Hvis du blør under en mørk til nymåne, blir du kalt innover. Hvis du vil gi deg næring, har du en tendens til dine behov og fordyp deg i noen alvorlige praksis for egenomsorg. Din drømmetid vil være kraftig, så husk å noter i dagboken din, for når du blør i denne fasen av månen, har du en fot i denne verden og en fot i det store tomrom. Den kosmiske livmoren. Du har tilgang til alt som har vært og alt som skal komme, det er ganske vilt!

Det er en god tid å være stille, å være i stillhet, komme inn i din crone / kloke kvinnekraft og la ditt kloke selv være din guide fordi ærlig, prøver å være i aksjon eller gjøre ... vel, alt vil være vanskelig når du ' re blødning i denne fasen. (Det er fordi du ikke er ment. Det er meningen at du skal hvile. Jeg vet, radikalt, ikke sant?)

Denne kunnskapen, denne tilgangen til våre rytmiske og sykliske mysterier, er hvordan vi gjenvinner vår kraft.

Anonymkode: da4ec...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...