Gå til innhold

Er jeg unormal som aldri har prøvd dop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den oppfattelse av at dop er omtrent like normalt å bli tilbudt på fest som alkohol. At hasj, anfetamin eller ecstacy er noe alle har prøvd ? og at dette er veldig normalt å ta i helger ? Og at jeg er en av få som aldri har prøvd det ?

Anonymkode: f68e1...bce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var høy på for mye hostesaft en gang, men ellers aldri prøvd noen form for narkotika. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 26 og aldri prøvd. 

Anonymkode: d65a9...265

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 37 og har aldri prøvd

• Liker 3
Skrevet

Vanlig, iallefall blant oppegående mennesker.

Anonymkode: c65a4...81a

• Liker 7
Skrevet

Tror det er mange som sier det er vanlig for å tøffe seg.

Selv har jeg prøvd litt, men da i utlandet

Anonymkode: e5f81...db4

Skrevet (endret)

Jeg vokste opp på Oslos østkant på 70- og 80-tallet, der alle slags stoffer fløt rundt blant "enkelte". Det var ikke lange veien å gå for å skaffe seg noe om man ville, og man visste også hvem som evt drev med sånt og kunne ha noe å selge. 

Likevel har jeg aldri noengang tatt noen ulovlige stoffer av noe slag. Ikke engang røyket hasj. Har aldri prøvd, det har ikke fristet. 

Husker jeg hadde en bestevenninne som drev og røyket hasj med visse venner. De satt faktisk på rommet hennes og røyket (at ikke foreldrene merket lukta !!?). Det hendte jeg kom og ringte på døren for å spørre om vi skulle finne på noe etc, og når hun da åpnet døra med bittesmå pupiller og et sløvt flir, så visste jeg at hun hadde røyket hasj. Da var det bare å si takk for seg, vi snakkes en annen dag når du er"nykter". Jeg hatet den hasjrøykingen hennes, men hun drev heldigvis ikke med det hver dag eller hver uke da.

Ellers har jeg fremdeles et par andre venninner fra samme sted og de to har heller ikke prøvd noe eller drevet med stoffer, samme som meg. Man kan altså enkelt holde seg unna om man bare bestemmer seg for at den livsstilen ikke er noe for deg.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Nei, du er ikke unormal. Jeg er 41 år og har aldri prøvd noen form for dop. 

• Liker 3
Skrevet

Har ikke prøvd dop i ureglementerte former, men fikk en kraftig dose morfin på sykehuset en gang og det var rett og slett ganske fortreffelig. Enkelte b-preparater gjør også livet til et ganske alright sted i noen timer, men baksmellen er ikke noe særlig.

Best å holde seg unna dop i alle former og vært stolt av deg selv TS for at du ikke har fått i deg noe slikt.

Anonymkode: ad377...385

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker best dopen min på resept.
Har aldri prøvd noe, ikke engang tobakk. Kunne aldri falle meg inn heller.
Og de sier det skal være griselett å få tak i, så jeg tror jeg lever ekstremt beskytta fra "skyggesia" av samfunnet, for jeg aner ikke.

Skrevet

Nei, du virker ikke unormal fordi du ikke har prøvd dop. Du virker smart som har holdt deg unna, og sagt nei takk. Fortsett med det. 

Anonymkode: 43e4d...fcc

Skrevet

Har ikke prøvd dop. Det er ikke unormalt. 

Skrevet

Har heller aldri prøvd. Interesserer meg midt i rævva. Har vært på ecstasy-party hvor jeg var den eneste som bare drakk vin. Alle andre drakk, røyka og knipsa e. Var på en «fest» hvor alle var koko-sløve av hasj. Var så kjedelig at jeg dro videre. Håper de hadde det fint inni hodene sine da... 

Det er ikke unormalt å ikke prøve dop. 

Anonymkode: 042e7...46e

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har den oppfattelse av at dop er omtrent like normalt å bli tilbudt på fest som alkohol. At hasj, anfetamin eller ecstacy er noe alle har prøvd ? og at dette er veldig normalt å ta i helger ? Og at jeg er en av få som aldri har prøvd det ?

Anonymkode: f68e1...bce

Du er en del av en nokså stor majoritet.

Det er et mindretall som driver med dette, men mange av dem tar stor plass og roper høyt, fordi de vil ha sosial og legal aksept for rusbruken sin. De er langt færre enn man kan få inntrykk av, men de er i ferd med å gjøre stor skade på samfunnet gjennom å drive propaganda kamuflert som "sannheten" om stoffene de bruker. Det er stor grad av "cherry-picking" av kilder og feiltolkning av forskningsresultater. De bruker tidligere tiders skremselspropaganda om illegale stoffer for alt det er verdt, og prøver å få folk til å tro at all negativ omtale av slike stoffer er usann og del av en politisk propagandakampanje. Det de driver med er svært usivilisert.

De aller fleste individer i dette landet har aldri prøvd illegale rusmidler.

Anonymkode: 0aa45...224

• Liker 1
Skrevet

I så fall er jeg også unormal, men det tror jeg ikke.

Anonymkode: 692b9...fb5

Skrevet (endret)

Jeg er 27? Eller kanskje 29 eller 28? Fuck if I know. Jeg har prøvd:

• Lystgass
  • Kodein
  • Fleinsopp
  • Magiske trøffler
  • LSD
  • Valium
  • Sobril
  • Truxal (ikke veldig rusaktig)
  • Cannabis (hasj, marihuana, konsentrater og tincutres)
  • Ritalin/concerta
  • Amfetamin
  • Metamfetamin
  • Heroin
  • Rivotril
  • Xanax
  • DXM
  • 2-ci
  • 4-ho-met
  • Kratom
  • Rød fluesopp (anbefales ikke)
  • Oxytoxcotin (hormonet, lite merkbar effekt)
  • Tramadol
  • Hjembrent
  • Koffein (snortet et gram eller så flere ganger, usikker på om det teller)
  • Kokain (aldri kjøpt, folk tilbyr det bare)

Dette er de jeg husker iallefall akkurat nå. Har inntrykk for at det er ganske standard for personer på min alder. Jeg har ikke prøvd DMT eller MDMA fordi jeg ikke helt var into rave-scenen, men de er også ganske vanlige. 

Endret av abrasiveRefraction
Skrevet
10 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg er 27? Eller kanskje 29 eller 28? Fuck if I know. Jeg har prøvd:

• Lystgass
  • Kodein
  • Fleinsopp
  • Magiske trøffler
  • LSD
  • Valium
  • Sobril
  • Truxal (ikke veldig rusaktig)
  • Cannabis (hasj, marihuana, konsentrater og tincutres)
  • Ritalin/concerta
  • Amfetamin
  • Metamfetamin
  • Heroin
  • Rivotril
  • Xanax
  • DXM
  • 2-ci
  • 4-ho-met
  • Kratom
  • Rød fluesopp (anbefales ikke)
  • Oxytoxcotin (hormonet, lite merkbar effekt)
  • Tramadol
  • Hjembrent
  • Koffein (snortet et gram eller så flere ganger, usikker på om det teller)
  • Kokain (aldri kjøpt, folk tilbyr det bare)

Dette er de jeg husker iallefall akkurat nå. Har inntrykk for at det er ganske standard for personer på min alder. Jeg har ikke prøvd DMT eller MDMA fordi jeg ikke helt var into rave-scenen, men de er også ganske vanlige. 

Trygg kjørelærer det...

Anonymkode: 6905a...cfe

• Liker 6
Skrevet

Altså, jeg har "prøvd dop" i form av at jeg dessverre hadde kroniske smerter i et par år som ikke ble effektivt smertelindret av NSAIDS og paracet og måtte derfor få kodeinpreparat av legen som jeg måtte ta innimellom, og så har jeg fått morfin etter operasjon og oksykodon en ukes tid etter operasjon, men jeg kjenner ingen rus i form av at jeg synes det er godt eller noe sånt. Blir bare kvalm og trøtt. Det som er godt er jo når jeg har hatt veldig sterke smerter og at det har vært godt å kjenne at den intense smerten slipper litt. Har hørt at ikke alle får sånn ruseffekt, og for meg er jo det helt fint fordi jeg bryr meg ikke om rus. Jeg er rusa nok på livet. Om jeg vil ha litt spenning tar jeg meg en tur i klatreveggen liksom.

Anonymkode: ef2f4...f7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...