Gå til innhold

Sleipt inkassoselskap som vil ha 830kr med 0 I hovedstol 2 år etter


Nixlife

Anbefalte innlegg

Synes det var sleipt gjort.

 

Hovedkravet er betalt, men er et restbeløp sa hun dama fra 2017(fra lindorff). 

Ringte talkmore og de sa det ikke var noen saker hos dem.

 

 

 

Endret av Nixlife
fjerne info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det sleipt? Saken har gått til inkasso, du har bare betalt hovedkravet og ignorert resten. Hvorfor skal du ikke betale? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/12/2019 at 5:12 PM, Nixlife said:

Synes det var sleipt gjort.

 

Hovedkravet er betalt, men er et restbeløp sa hun dama fra 2017. 

Ringte talkmore og de sa det ikke var noen saker hos dem.

 

Ventet du med å betale hovedsalæret til det var gått til inkasso?




Delryddet for sitering av slettet innhold. 

_popcorn_, mod

Endret av _popcorn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre fikk kabeltv stengt og rådyr inkasso fra et selskap.  Viste seg at min far hadde betalt 1øre for lite 😂 han hadde kun sett kronesummen, og ikke sett at det også sto noen øre. 

 

Det ordna seg etter en telefonsamtale 

Anonymkode: c7219...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke Talkmore du skal snakke med, du skal ta kontakt direkte med Lindorff. Mest sannsynlig havner du i prat med en hjelpsom medarbeider, som kanskje til og med fjerner salæret. Kan hende du må betale noe renter, hvem vet. Sikkert en maskinell feil eller manglende kryssing av innbetaling mot krav. 

Anonymkode: dcb3f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte både talkmore og lindorff. Talkmore hadde ingen aktive saker. Og de ville jo fortsatt ha pengene(lindorff). Får vel betale. Var sikkert sånn at jeg betalte etter fristen, så ble det rentegreier

Endret av Nixlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nixlife skrev:

Jeg ringte men ja. Får vel betale. Var sikkert sånn at jeg betalte etter fristen, så ble det rentegreier

Talkmore eller Lindorff ?

Anonymkode: dcb3f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nixlife skrev:

Kan hende jeg betalte det akkurat på fristen i 2017 eller en dag etter

Nei, det stemmer ikke. Det tar 3-4 virkedager fra fristen har gått ut til beløpet går til inkasso med salær. Hadde du betalt på dagen eller dagen etter hadde det blitt klarert som betalt hovedkrav og saken hadde vært ute av verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Nei, det stemmer ikke. Det tar 3-4 virkedager fra fristen har gått ut til beløpet går til inkasso med salær. Hadde du betalt på dagen eller dagen etter hadde det blitt klarert som betalt hovedkrav og saken hadde vært ute av verden. 

Det tar 14 dager før første purring.  Inkassosalær betyr enda større forsinkelse på betalingen.

Anonymkode: 5fcf8...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Nei, det stemmer ikke. Det tar 3-4 virkedager fra fristen har gått ut til beløpet går til inkasso med salær. Hadde du betalt på dagen eller dagen etter hadde det blitt klarert som betalt hovedkrav og saken hadde vært ute av verden. 

Kanskje selskapet har krysset feil ved innbetaling, eller Ts glemte KID ved betaling. Mye ordnes ved å ringe

Anonymkode: dcb3f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talkmore har ikke noen aktive saker nei, for de har jo fått sine penger de. Det du burde spurt om er:

-Hvilken faktura gjelder dette?
-Når hadde den forfall?
-Når ble innbetalingen registrert?
-Når ble saken oversendt inkasso?

Og så ta det videre derfra. Ut fra det du beskriver foreløpig så er det ikke noe som tyder på at de har gjort en feil. Mest sannsynlig så har du betalt fakturaen for sent, så har du kastet inkassokravet når du mottok det, siden du hadde betalt fakturaen.

Anonymkode: 8bdbb...40a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tar 14 dager før første purring.  Inkassosalær betyr enda større forsinkelse på betalingen.

Anonymkode: 5fcf8...fe2

......

 

Vi snakker jo helt åpenbart om fristen på purringen her mtp at kravet har gått til inkasso... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Talkmore har ikke noen aktive saker nei, for de har jo fått sine penger de. Det du burde spurt om er:

-Hvilken faktura gjelder dette?
-Når hadde den forfall?
-Når ble innbetalingen registrert?
-Når ble saken oversendt inkasso?

Og så ta det videre derfra. Ut fra det du beskriver foreløpig så er det ikke noe som tyder på at de har gjort en feil. Mest sannsynlig så har du betalt fakturaen for sent, så har du kastet inkassokravet når du mottok det, siden du hadde betalt fakturaen.

Anonymkode: 8bdbb...40a

Har sikkert skjedd noe der ja. Betalt for sent i 2017, men de ikke har ført det opp. Men jeg orker ikke å styre. Er bare student og nok med eksamen til neste uke. 

Anonymkode: 937b6...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje selskapet har krysset feil ved innbetaling, eller Ts glemte KID ved betaling. Mye ordnes ved å ringe

Anonymkode: dcb3f...eaf

Dette er det automatikk i. 

 

For all del, del kan godt ha skjedd en feil, men mtp at TS har vært i kontakt med både Talkmore og Lindorff så hadde det nok allerede vært avklart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det påløpt salær, så har du betalt opprinnelig faktura etter at saken gikk til inkasso, altså etter faktura, eventuelle purringer og inkassovarsel, sannsynligvis til og med etter betalingsoppfordringen ble sendt fra Lindorff. De har full rett til å kreve deg for salæret i så fall.

Anonymkode: e32b6...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 kr er dobbelt salær. Du må ha vært veldig sent ute med å betale hovedkravet når det har blitt dobbelt. Tar flere uker og påminnelser/purringer før det skjer. Enkelt inkassosalær er på 350kr. Om du kontakter Lindorff eller logger deg inn med bank ID kan du se alle påminnelsene som er sendt ut og detaljer over saken og med datoer. Kontakt også opprinnelig kreditor og be om å få tilsendt orginal faktura og purringer + dato for når de har registrert innbetaling

Anonymkode: b8f7d...ebb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...