AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Min mann ville skilles etter 20 års samliv. Dette er snart 2 år siden og jeg flyttet ut for 1,5 år siden. Men han fortalte meg ikke at han hadde innledet et forhold til en gammel flamme fra ungdomstiden. Han tok kontakt med henne og forsikret seg om at hun var interessert først. Jeg gikk igjennom et helvete, ble svært deprimert og sykmeldt. Likevel reiste vi på ferie den sommeren med barna våre fordi det var bestilt for lenge siden. Han holdt denne andre dama skjult for meg. Jeg fant ut av det over et år, etterpå. Jeg er sint og skuffet over løgnene hans, jeg er lei meg og deprimert for at noen kan være så ondskapsfull. Jeg går bare og venter på å få livet mitt tilbake men jeg klarer det ikke. Alt er meningsløst, jeg gruer meg til jul og nyttår. Jeg er ikke på talefot med den nye dama hans men han og meg samarbeider stort sett greit om barna med 50/50 samvær. Noen tips til hvordan jeg kan legge dette bak meg? Jeg synes han er en egoistisk person som mangler empati for andre. Noen som har opplevd noe lignende? Ønsker ikke spydige svar. Anonymkode: 213f8...4bc
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Slutt å synes synd på deg selv, det er første regel. Regel nr 2 er at du selv er ansvarlig for veien videre. Du graver deg ned i gjørma slik du holder på, og du kommer ikke til å komme deg ut av den hvis du ikke tar tak i ditt eget liv. Alle andres liv er deres liv, og liv du ikke har noe med. Anonymkode: 5c2df...408 15
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Vet du hva, du har all rett til å føle det du føler. Du må dessverre gjennom en sorgprosess som vil ta tid. Det er bare tid som kan hjelpe deg og det har egentlig ikke gått så lang tid ennå. Vil anbefale deg å snakke med psykolog for å sortere tanker og deretter sette deg og dine behov høyt -gjør ting som gjør DEG lykkelig. Dette er også for barna sin skyld. Få deg en større omgangskrets. Når det gjelder den andre damen til eksen din .. hun trenger ikke å være favoritt personen din men ikke bruk energi på henne. I lengden kommer du ut sterkere hvis du klarer å heve deg over situasjonen. Du har ikke tapt noe- hun har «vunnet» en mann med dårlig moral.. kanskje han plutselig er utro mot henne også. Med tid og stunder finner du noen andre. Anonymkode: 797a3...130 11
FluffyJuggernaut Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Huff, skjønner det er vanskelig å komme over livet du trodde dere skulle dele og sviket hans. Men når du sliter så pass 2 år etter bruddet, så bør du kanskje få hjelp til å bearbeide sorgen du går igjennom, så jeg vil anbefale deg å oppsøke psykolog. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Hvordan klarer du å holde deg rolig når du ser elskerinna? Hun som kom inn og forgiftet forholdet deres? Hvordan klarer du å se hun i øynene og holde sinnet tilbake? Anonymkode: 4a504...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 Det tar tid å komme igjennom en sorgprosess. Det første du må gjøre er å akseptere situasjonen. Du kan ikke endre andre eller skru tilbake tiden. Så må du finne ut hvem du er som alene. Etter så lang tid som du var med denne mannen er det lett å bli "oss". Nå må du finne "deg". Så må du finne ut hva du vil fremover og jobbe mot det målet. Lykke til! Det er kjipt mens det pågår, men det er verdt jobben når du kommer ut på andre siden. Anonymkode: 0529a...a2d 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å holde deg rolig når du ser elskerinna? Hun som kom inn og forgiftet forholdet deres? Hvordan klarer du å se hun i øynene og holde sinnet tilbake? Anonymkode: 4a504...0e3 Jeg har ingenting med henne å gjøre. Ser ikke hvorfor jeg skal det, heller. Anonymkode: 213f8...4bc 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting med henne å gjøre. Ser ikke hvorfor jeg skal det, heller. Anonymkode: 213f8...4bc Hun tok typen din og han lot seg ta? Du takler det mye bedre enn det jeg hadde gjort. Anonymkode: 4a504...0e3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer du å holde deg rolig når du ser elskerinna? Hun som kom inn og forgiftet forholdet deres? Hvordan klarer du å se hun i øynene og holde sinnet tilbake? Anonymkode: 4a504...0e3 Han ringte henne og hørte om muligheten, sikret seg selv før bruddet. Om hun takket nei. Ville man da ha fortsatt forholdet? Med en som egentlig vil være med en annen? Ser ikke hvordan hun er en faktor. Men forstår samtidig godt at TS ikke vil ha en relasjon. Anonymkode: 74657...45b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun tok typen din og han lot seg ta? Du takler det mye bedre enn det jeg hadde gjort. Anonymkode: 4a504...0e3 Du føler at du er skikkelig hjelpsom mot TS nå, eller? Anonymkode: 2b912...c4d 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 Det har ikke gått lang tid. Det krever mye for å omstille seg til en ny tilværelse. Det er over 2 år sia eksmannen min dro. Og selv om han ikke var utro, var det ting som gjorde at jeg følte meg lurt i prosessen. Det har tatt tid å fordøye. For meg hjalp det å litt "bli en annen". Jeg farga håret. Kjøpte nye klær. Fikk meg noen nye hobbier og venner/ kjente. Prøvde meg med nye kjærester. Ting blir langsomt bedre. Ikke vær så streng med seg selv. Det er lov å sørge. Bare gjør andre ting, også ❤ Anonymkode: 8008c...7ec 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #12 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du føler at du er skikkelig hjelpsom mot TS nå, eller? Anonymkode: 2b912...c4d Jeg er ute etter å forstå hvordan hun takler det. Bare tanken på en elskerinne gjør meg rasende. Anonymkode: 4a504...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #13 Skrevet 12. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ute etter å forstå hvordan hun takler det. Bare tanken på en elskerinne gjør meg rasende. Anonymkode: 4a504...0e3 Du vet jo svært lite om graden av overlapp og utroskap her. Og hvorfor ta det ut på henne? Du virker som et skikkelig dramatisk menneske. Greit at han burde ha brutt rent, og gått i månedsvis før han innledet noe nytt, men ganske mange gjør jo ikke det. Og han har nok vært ferdig med samlivet en god stund. Det vil som regel være en uforberedt part, uansett hvordan det skjer. Jeg har gått ut av et lignende forhold, uten at det var noen som ventet på meg, men jeg har skjønt at det er unntaket for mannfolk. M50 Anonymkode: ab81e...c94 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #14 Skrevet 12. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ute etter å forstå hvordan hun takler det. Bare tanken på en elskerinne gjør meg rasende. Anonymkode: 4a504...0e3 Det var han som kontaktet henne og innledet et forhold før han gikk fra meg. Vi bodde sammen i ca 5 mnd etter dette så jeg skulle få ordnet meg et nytt bosted til barna og meg. I denne perioden raste jeg ned i vekt, ble sykmeldt og deprimert og han var knapt hjemme etter jobb og på kvelder. Og hvor var han? Og ikke et ord om hva han holdt på med. Jeg spurte han da jeg fant det ut, hvorfor han ikke kunne fortalt meg sannheten? Nei, for da ble det så mye bråk. Ja, han kunne flyttet ut til jeg fant noe annet. For en feiging. Tror han er flau over hva han har gjort. Pga barna må jeg forholde meg til dette krypet. Men den nye kjæresten er det ikke aktuelt å snakke med. Synes synd på henne. Jeg er midt i 40 årene og tror nå jeg må leve alene resten av livet. Anonymkode: 213f8...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #15 Skrevet 12. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet jo svært lite om graden av overlapp og utroskap her. Og hvorfor ta det ut på henne? Du virker som et skikkelig dramatisk menneske. Greit at han burde ha brutt rent, og gått i månedsvis før han innledet noe nytt, men ganske mange gjør jo ikke det. Og han har nok vært ferdig med samlivet en god stund. Det vil som regel være en uforberedt part, uansett hvordan det skjer. Jeg har gått ut av et lignende forhold, uten at det var noen som ventet på meg, men jeg har skjønt at det er unntaket for mannfolk. M50 Anonymkode: ab81e...c94 Ts her. Det at han brøt ut er en ting men han kunne vært mann nok til å fortelle sannheten og ikke håpe at jeg aldri fant det ut. Anonymkode: 213f8...4bc 4
NewInTown Skrevet 12. november 2019 #16 Skrevet 12. november 2019 Du er ansvarlig for din egen lykke. Og når du velger å begrave deg i sorger i stedet for å finne deg selv igjen, blir det bare trist og kjipt alt sammen. Din ex gjorde noe stygt mot deg, men det har ikke endret hvor verdifull du er! Du er verdifull og du kan få til det du vil få til her i livet. Dette er jo på en måte en ny sjanse for deg, både til å utrette drømmer du måtte ha hatt en stund og nye drømmer du ikke en gang visste du hadde... kanskje oppdager du nye sider ved deg selv i denne prosessen? Du må bare gripe dagen rett og slett, og mulighetene. Du kan sitte rundt og vente til at du en dag magisk våkner og er kommet deg videre, men uten litt drahjelp fra deg selv kan det bli leeeenge til. Ønsker du å kaste vekk livet ditt på å være sinna på en mann som åpenbart ikke er verdt tankene dine? Nei. Sett deg selv først igjen! Om du har samvær 50 % av tiden, har du jo uker kun for deg selv. Disse kan du benytte på å undersøke hva du egentlig ønsker å gjøre fremover. For her er det kun du som setter grenser. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #17 Skrevet 12. november 2019 Ja, tusen takk. Jeg må prøve det. Anonymkode: 213f8...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #18 Skrevet 12. november 2019 Har opplevd dette ja, muligens værre. Du må ta deg sammen! Ha det gøy, gå på date, kos deg! Ikke lev i bitterhet. Det ødelegger livet ditt. Gå videre. Og få et godt forhold til din eks nye dame. Legg dette bak deg. Anonymkode: 83727...4ba 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #19 Skrevet 12. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting med henne å gjøre. Ser ikke hvorfor jeg skal det, heller. Anonymkode: 213f8...4bc Pga barna dine!! Anonymkode: 83727...4ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #20 Skrevet 12. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pga barna dine!! Anonymkode: 83727...4ba Hun trenger da ikke kontakt med den elskerinnen som har tatt over mannen hennes fordi hun har barn med fyren! De kan ha et noenlunde ryddig samvær uten at det mennesket skal blande seg inn. Og til dere som sier at TS skal ta seg sammen: Skjerp dere! Hun har gått gjennom et stort svik, og det er ikke enkelt å komme seg på bena igjen, det trenger hun tid til. Det er så lett å si til andre hva de skal gjøre. Hun må bruke den tiden hun trenger. Anonymkode: aafc4...e07 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå