Gå til innhold

Når/hvor ofte bytter du klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bytter du klær? Går du med de samme klærne hjemme som du har brukt ute? Eller bytter du?

Anonymkode: 80281...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel tre antrekk per dag, fire om jeg skal noe utover hjem/jobb/trening; 

- treningsklær. 

- jobbklær. Dresscode. Så byttes det øyeblikket jeg kommer hjem på grunn av at kombinasjonen husdyr/matlaging og dyre materialer fungerer dårlig. 

- hjemmeklær 

-  sosiale aktiviteter på kveld/i helg. Stor overlapp med jobbklærne mine. Men liker å bytte for variasjonens del, og pynte litt opp/ned. 

Anonymkode: d33b8...700

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som regel tre antrekk per dag, fire om jeg skal noe utover hjem/jobb/trening; 

- treningsklær. 

- jobbklær. Dresscode. Så byttes det øyeblikket jeg kommer hjem på grunn av at kombinasjonen husdyr/matlaging og dyre materialer fungerer dårlig. 

- hjemmeklær 

-  sosiale aktiviteter på kveld/i helg. Stor overlapp med jobbklærne mine. Men liker å bytte for variasjonens del, og pynte litt opp/ned. 

Vasker du de da etter en gangs bruk eller henger/legger du de fra deg og bruker de flere ganger? Hvordan oppbevarer du de evt i mellomtiden? 

Skrevet

Det jeg tar på meg om morgenen er det jeg går med til dagen er over (skifter selvsagt undertøy etter trening eller sex), ser ingen grunn til å skifte klær flere ganger daglig med mindre jeg ramler i en sølepytt eller blir overrasket av en real dusj fra himmelen på hjemveien. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, SardintrollReturns skrev:

Det jeg tar på meg om morgenen er det jeg går med til dagen er over (skifter selvsagt undertøy etter trening eller sex), ser ingen grunn til å skifte klær flere ganger daglig med mindre jeg ramler i en sølepytt eller blir overrasket av en real dusj fra himmelen på hjemveien. 

Støttes.

Anonymkode: 0dd80...64e

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker du de da etter en gangs bruk eller henger/legger du de fra deg og bruker de flere ganger? Hvordan oppbevarer du de evt i mellomtiden? 

Trening - alt vaskes

Jobb - kjører fra garasje til garasje. Så kun undertøy, strømper og kroppsnære topper vaskes etter bruk. Henger brukte kjoler, bluser og bukser til høyre i garderoben. Åpen løsning, så luftes godt. 

Hjemmeklær - skifter singlett og undertøy hver dag. Bukser og topper brukes som regel frem til jeg får matsøl eller annet på de. Har en skuff på badet for brukt hjemmeklær. 

Skrevet

Er det noe jeg virkelig misliker, så er det å gå med jeans og "finere" klær gjemme. Det første jeg gjør både hjemme og om jeg skal overnatte hos noen, er å ta på meg hjemmeklær. Noe som oftest vil si tights, store gensere nå, eller lange topper og t-skjorter på sommeren. 

Ute går jeg i klær jeg kan bruke både til jobb og bytur. Jeans og bluser som regel. Og er nøye med sko og støvletter eller boots. Kjøper sjelden nye klær, for kjøper heller dyrt som jeg bruker flere sesonger. Er ikke så glad i shopping.

• Liker 1
Skrevet

Går som regel med samme antrekk to dager på rad. Noen ganger bytter jeg til varmere klær når jeg kommer hjem siden det er vinter og litt kaldt hjemme

Anonymkode: 09c5d...e37

Skrevet

Har ikke dresscode på jobb, og bruker samme klær hjemme. Som regel bruker jeg klærne to dager på rad. Etter dette vurderer jeg vasking. Noe vaskes og andre ting får seg litt lufting, og kan brukes 1-2 dager til om en stund. Undtertøy skifter jeg selvsagt daglig. 

Trening og treningstøy kommer utenom, men jeg skifter som regel tilbake de samme hverdagsklærne etter dusjing. Treningstøy brukes bare en gang før vask. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Som regel så skifter jeg fra nattkjole til en annen kjole. På med jobbklær, handler mat og aviser. Hjem skifter til hverdagskjole og lager mat. Ofte på med turklær og hjem til en kosekjole eller finkjole få jeg tar på nattkjole.

Skrevet

Bytter alt utenom buksen/skjørtet. Men er ikke alltid jeg vasker genser/cardigan etter en gangs bruk. Vasker og bytter alltid t-skjorte/bluse, truse og sokker etter en dag. 

Anonymkode: afb69...de3

Skrevet

Studie: hverdagsklær, typ skjørt, kjole, jeans og bluse eller liknende. 

alt. jobb: helseuniform 

hjemme: koseklær, joggebukse og løse overdeler

natt: pysj/nattkjole

Bytter stort sett tre ganger for dagen mao. Vasker det meste etter en bruk, gjør unntak for enkelte plagg som brukes utenpå, eller brukes veldig lite, samt bukser.

Anonymkode: 196d9...b47

Skrevet

T-skjorter daglig om jeg er aktiv, annenhver dag (dusjer da også annenhver dag) ved hjemmekontor.

Genser bruker jeg til det blir flekker, eller svak lukt, det betyr vanligvis tre til fem dager et sted. 

Underbukser byttes daglig. Sokker bruker jeg alltid to par av, det ytterste kan brukes to til tre dager, innerste byttes daglig. Dette er vanlig sportssokker. Er det skikkelig kaldt er ytterste paret ullstrømper, de vaskes bare når det må gjøres. Har flere par, så bytter stort sett ukentlig og så får de en lang luftepause. 

Treningstøy vaskes etter en gangs bruk, spiller basket, bruker både to og tre par sokker samtidig ettersom hvor tykke sokkene er, og alle vaskes, de er klissvåte etter trening eller kamp. 

Overtrekksdresser brukes til trening, jeg dusjer etter trening, så er de kanskje på noen timer før jeg legger meg, så de vaskes kanskje en gang hver fjortende dag eller så, men hender de brukes mer, og vaskes mer etter begynnende lukt. Jeg lukter på kragen og i armhulene på gensere og overtrekksjakker, lukter de ikke, og ikke ser svette ut, så bruker jeg de mer. De fleste vasker  klærne for ofte. Da slites klærne fortere, og man bruker strøm og vaskemidler samt slipper ut mikroplast som er unødvendig. Derfor prøver jeg å vaske så sjelden som mulig, men man vil jo ikke lukte heller. 

Anonymkode: 79bec...fe5

Skrevet

På jobb har vi ingen dresskode heldigvis, men liker å se Ok ut for det. Skifter til behageligere tøy når jeg kommer hjem. Spesielt før middagslaging. Jeg henger opp brukte overdeler på et stativ på gulvet og brukte bukser brettes og legges på en liten krakk på rommet og jeg rullerer mellom antrekkene. Jeg klarer ikke legge brukte klær tilbake i skyvedørsgarderoben og det er for tidlig å vaske dem, så dette fungerer bra. Jeg har sluttet helt med å vaske klær etter 1 dags bruk, utrolig sløsete mtp miljø og unødvendig slitasje. Når jeg rullerer på denne måten tar det lengre tid mellom behov for vask. 

Anonymkode: 3c750...268

Skrevet

Truser byttes selvsagt hver dag. Sokker 1-2 ganger i uka (bruker tynne ullsokker og går bare med dem til og fra jobb eller hvis jeg skal ut). T-skjorter vaskes når jeg vet jeg har svettet eller når de begynner å lukte. Kan være alt fra 1 til 4-5 dager. Samme med andre typer topper. Dongeribukser aner jeg ikke. De vaskes ganske sjelden iallfall. 

Det hører med til historien at jeg bruker ikke private klær på jobb og hjemme bytter jeg til joggebukse så med unntak av undertøy og T-skjorte så er ikke klærne mye i bruk i løpet av dagen. 

Skrevet

Har ikke dresskode på jobb. Jeg bytter allikevel alltid til behagelige koseklær når jeg kommer hjem. Og så skifter jeg til pyjamas når jeg legger meg. ;) 

Men, jeg bruker de samme koseklærne flere dager på rad, og det samme med klærne jeg bruker på jobb (kan ofte brukes to dager), men ofte ikke på rad. Altså, jeg kan bruke kjole 1 mandag, kjole 2 tirsdag og kjole 3 onsdag, og deretter kjole 1 torsdag. 

Truser skiftes hver dag, bruker kun sokker hjemme med koseklærne og de skiftes et par ganger per uke, strømpebuksene brukes to-tre ganger før de vaskes. Bh'er vasker jeg ved behov. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...