Gå til innhold

Arbeidskontrakt sier 42 %, får ikke nok vakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en arbeidskontrakt med rema 1000 hvor det står at jeg er fast 42 % stilling. Jeg får ikke vakter som tilsier 42 %, kun 5 timer en gang i uka, samt annen hver lørdag 8 eller 9 timer. Så får heller ikke betalt for mere enn jeg jobber. Burde man ikke få betalt for det som kontrakten sier? Er dette noe jeg burde ta med sjefen? Er ikke sånn at jeg ønsker å jobbe 42 % der, jeg har i tillegg andre jobber jeg liker bedre. Akkurat nå er det en litt stillestående periode hvor jeg ikke har så masse vakter. Kan jeg kreve å jobbe 42 % ? eller få lønnen som tilsvarer dette?

Anonymkode: ba69c...a3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan kreve å jobbe 42% siden dette er fastsatt i kontrakt. Snakk med sjefen du, mulig h*n har glemt seg litt. Om dere f. eks. har andre ekstrahjelper, så er det de med fastsatt stillingsprosent som har prioritet først, og deretter ekstrahjelper i det som eventuelt er igjen av ledige vakter. 

Men jeg ville nå heller ha fokusert på å få flere vakter ved de andre arbeidsplassene, kanskje noe fastere der, hvis du trives bedre der. 

Anonymkode: 3d48d...8e6

• Liker 1
Skrevet

Du skal ha betalt for 42% uavhengig om du jobber eller ikke

Anonymkode: e9372...35f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...