AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Jeg er vokst opp med tv/dvd filmer, er vant til å se alt mulig på tv; nyheter, dokumentarer, underholdningsprogrammer, komedier og filmer. Jeg er nå godt voksen og har oppdaget at de som er 15- 25 år yngre enn meg, bare skal se serier og filmer på Netflix. Mange har heller ikke tv og bruker dataskjermen til alt. Jeg synes det høres så utrolig kjedelig ut å bare se på serier hele tiden. Jeg er veldig glad i film og serier, og har sett utrolig mye i løpet av livet mitt, men hva med å oppdatere seg på hva som skjer i nyhetsbildet og andre typer programmer? Anonymkode: c02c1...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Folk er TV-slaver i alle aldre Anonymkode: 86bf8...d55 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Du veit at det finnes filmer på netflix? Å hvorfor plager det deg at andre heller vil se på serier? Å hvordan veit du at de ikke holder seg oppdatert på verden? Jeg ser mye serier, men jeg følger fremdeles med på nyhetene, har til og med verv i et politisk parti i tillegg til studier. Slutt å generaliser så mye, det får deg ikke til å virke så opplyst selv. Anonymkode: 6a182...d71 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Når du begynner å tenke at alt var bedre før, er det på tide å stille deg foran et speil å spørre om du vil bli slik som foreldrene/besteforeldrene dine er. Jeg er 40. Og bruker bare Netflix og YouTube. Er da flust av dokumentarer, program med bakgrunnsinformasjon, reiseprogrammer, kokkeprogrammer, med mer. Et hav av ting å se på. Og jeg bruker stort sett bare Macen. Om noe tror jeg de unge i dag følger mye mer med enn det jeg gjorde for 15-20 år siden. Nettopp fordi de får hele verden inn i stua gjennom PCen. Anonymkode: 24203...62f 14
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Vil tro at mange unge leser og ser nyheter på mobilen eller data. Anonymkode: 06420...477 2
Misanthropis Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 Vi har TV pakkeløsning og «alle» strømmetjenester som fins, men en TV som nesten ikke er på. og det er pc/ nettbrett vi bruker hele familien, unge som gamle. Er mye dokumentarer å strømme, og vi ser alltid på Dagsnytt 18 til frokosten sammen med de eldste barna, så det Går fint å holde seg oppdatert selv lm man bruker en PC.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 Jeg er 19 og ser mer på lineær TV ENenn netflix Anonymkode: e5fd2...587 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 Jeg har TV men uten kanaler, bruker bare å caste fra appene på tlf. Synes det er utrolig deilig å slippe all reklamen jeg da. Har jo d-play og sumo så ser TV programmer, men aldri nyheter, har alltid lest nyhetene på nett når de først kommer i nyhetene. Jeg er over 40 år og vant med det samme som deg, men synes det er mye bedre og enklere nå. Anonymkode: a13de...658 1
SoWhat? Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 Jeg har ikke TV, og ikke for å være sær, men jeg får vondt i hodet når jeg er på besøk og den står på stand by. Men jeg kan se på noe da, mest sammen med familie og venner som liker å se på ulike ting når jeg er på besøk. Men da jeg hadde TV så ble jeg jo fôret med "Alt mulig" som du skriver. Så mye en bare ble sittende å se på fordi akkurat det da ble sendt. Ikke er jeg veldig opptatt av serier og filmer heller. Ser lite på det, men prøver å holde meg litt oppdatert da. Jeg elsker internett, for her velger jeg selv hva jeg vil se. Jeg følger en del Youtubere fordi det er folk som viser det de vil selv, uten å bli redigerte av andre. Jeg følger et muslimsk par som bor i Dubai. Jeg følger en kristen familie som lever veldig konservativt. Jeg følger Jonna Jinton og folk som har noe å komme med. Folk som lever ulike livsstiler og er ulike som mennesker. Sånt liker jeg. Og så er det jo også dokumentarer det er verdt å få med seg. En kan velge fritt, også nyheter fra andre land. Så mye mye mer givende enn TV for min del da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 Vi har lineær tv men bruker det ikke, uten om programmer på max og history2. Men bruker mest forskjellige strømetjenester. Mest fordi det tar veldig lang tid for serier vi liker å komme på norsk tv, så da blir det så mye spoilere at det blir teit å se det for man vet plotet. Men ser også filmet der på netflix, HBO, NRK tv, viaplay... Eller leier/kjøper filmer. Har digitale abenomenter på dagbladet, VG og lokalavisa for her vi bor og der foreldrene våre bor så 6 aviser. Er også nyheter andre steder. Vi er 25 og 27. Anonymkode: 5236e...773
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 Er det sånne ting som denne posten de unge sier "ok boomer" til nå for tiden? hehe Anonymkode: d6515...55f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #12 Skrevet 12. november 2019 Fordi vi ikke gidder å se på reklame. Anonymkode: dfcb0...373
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #13 Skrevet 12. november 2019 4 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg har ikke TV, og ikke for å være sær, men jeg får vondt i hodet når jeg er på besøk og den står på stand by. Men jeg kan se på noe da, mest sammen med familie og venner som liker å se på ulike ting når jeg er på besøk. Men da jeg hadde TV så ble jeg jo fôret med "Alt mulig" som du skriver. Så mye en bare ble sittende å se på fordi akkurat det da ble sendt. Ikke er jeg veldig opptatt av serier og filmer heller. Ser lite på det, men prøver å holde meg litt oppdatert da. Jeg elsker internett, for her velger jeg selv hva jeg vil se. Jeg følger en del Youtubere fordi det er folk som viser det de vil selv, uten å bli redigerte av andre. Jeg følger et muslimsk par som bor i Dubai. Jeg følger en kristen familie som lever veldig konservativt. Jeg følger Jonna Jinton og folk som har noe å komme med. Folk som lever ulike livsstiler og er ulike som mennesker. Sånt liker jeg. Og så er det jo også dokumentarer det er verdt å få med seg. En kan velge fritt, også nyheter fra andre land. Så mye mye mer givende enn TV for min del da. YouTubere blir absolutt redigert av andre. YouTube har masse regler de må følge, sponsorer har noe de skulle sagt, managementet til YouTubere bestemmer en del. Se på de for underholdningens del, men ikke gå i fella og tro alt er som det ser ut til. Anonymkode: 25d61...36f
SoWhat? Skrevet 12. november 2019 #14 Skrevet 12. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: YouTubere blir absolutt redigert av andre. YouTube har masse regler de må følge, sponsorer har noe de skulle sagt, managementet til YouTubere bestemmer en del. Se på de for underholdningens del, men ikke gå i fella og tro alt er som det ser ut til. Anonymkode: 25d61...36f Hvilke MASSE regler? Nå spørs det helt hva og hvem en følger for alt du nevner.
Cinnamondiva Skrevet 12. november 2019 #15 Skrevet 12. november 2019 Hva med trening, frisk luft, shopping kafé og sosial kontakt. Mye bedre og sunnere å drive med
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #16 Skrevet 12. november 2019 6 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvilke MASSE regler? Nå spørs det helt hva og hvem en følger for alt du nevner. YouTube har flere sider med regler, og vil man tjene penger på videoene sine, så følger det med enda flere sider med regler. De driver med rimelig kraftig sensur av YouTubere som er en del av partnerprogrammet deres, noe de fleste vil være for da får de en inntekt. Alle reglene er enkle å finne. Men det blir akkurat som bloggere. Det er samme greie bare at en er video og den andre er skrift. Mye sensur, mye kjøpt og betalt. Anonymkode: 25d61...36f
SoWhat? Skrevet 12. november 2019 #17 Skrevet 12. november 2019 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: YouTube har flere sider med regler, og vil man tjene penger på videoene sine, så følger det med enda flere sider med regler. De driver med rimelig kraftig sensur av YouTubere som er en del av partnerprogrammet deres, noe de fleste vil være for da får de en inntekt. Alle reglene er enkle å finne. Men det blir akkurat som bloggere. Det er samme greie bare at en er video og den andre er skrift. Mye sensur, mye kjøpt og betalt. Anonymkode: 25d61...36f Kraftig sensur? Å, all den konspirasjonsgreia. Men selvfølgelig blir de sponset for å tjene på det. Du skal virkelig ha noe å fare med for å lykkes på den arenaen. Uansett, en velger jo selv hvem en vil følge, og de filmer selv. De jeg følger gjør det, og jeg vet jo hvem som sponser. Helt ok Nei forresten, det er ikke alle som filmer selv 🙂 Endret 12. november 2019 av SoWhat?
Trolljeger Skrevet 12. november 2019 #18 Skrevet 12. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vokst opp med tv/dvd filmer, er vant til å se alt mulig på tv; nyheter, dokumentarer, underholdningsprogrammer, komedier og filmer. Jeg er nå godt voksen og har oppdaget at de som er 15- 25 år yngre enn meg, bare skal se serier og filmer på Netflix. Mange har heller ikke tv og bruker dataskjermen til alt. Jeg synes det høres så utrolig kjedelig ut å bare se på serier hele tiden. Jeg er veldig glad i film og serier, og har sett utrolig mye i løpet av livet mitt, men hva med å oppdatere seg på hva som skjer i nyhetsbildet og andre typer programmer? Anonymkode: c02c1...4d3 Hva i all verden har mediet å si? Om man utelukkende så på TV3 i barndommen/tenårene fikk man jo aldri med seg nyhetene. Og om man byttet kanal fra de som viste nyheter når de kom på fikk man de heller ikke med seg. En gang hadde man bare én TV-kanal, og før det hadde man bare radio, og før det bare aviser og bøker. Hvorfor bruker vi noe medier, egentlig? Hvorfor bryr det deg hva andre ser på hjemme?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #19 Skrevet 12. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om noe tror jeg de unge i dag følger mye mer med enn det jeg gjorde for 15-20 år siden. Nettopp fordi de får hele verden inn i stua gjennom PCen. Nja, noe av problemet er at de tror de følger med, og man har muligheten til å klage på some. De fleste unge leser bare overskrifter, og tror alt de leser på nett er sant. Anonymkode: 3edda...c4b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå