Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #1 Skrevet 26. mai 2005 Den har på en eller annen måte fått det slik at den har fått feil tittel assosiert med feil sang for én enkelt CD som er lagt inn. Dette oppdaget jeg først i går, og har ikke gjort endringer på lange tider. Den viser forrige sangs tittel i stedet for den gjeldende. Hva kan jeg gjøre? Kan det hjelpe hvis jeg oppdaterer spillelista, eventuelt forsøker å legge dette albumet inn på nytt?
Cronos Skrevet 26. mai 2005 #2 Skrevet 26. mai 2005 Det er ganske sikkert at tag'ene til de sangene er feil. Alle - ihvertfall de fleste - mp3-filer har det som heter tags. DEt er informasjon om artist, album, tittel, genre, år, etc som følger filen uansett hvilket navn man gir filen. (Det ligger inni filen). Det er de som lager mp3-filene som lager disse tag'ene i utgangspunktet). iPod baserer seg på denne informasjonen når den kategoriserer sanger. Måten å løse ditt problem på er å rette opp tag'ene så de blir riktige. Last ned http://www.mp3tag.de/en/index.html og rett opp tag'ene. (Hvis du trenger hjelp med dette programmet så kan du kanskje lage en ny tråd om akkurat det).
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #3 Skrevet 26. mai 2005 Men den er lagt inn fra CD? Og alle de andre albumene jeg har lagt inn, har fått dette riktig? Trodde dette med tagging stort sett var et problem med nedlastede sanger? Dessuten: rekkefølgen virker å være helt vilkårlig, ikke systematisk slik jeg først trodde. Men som sagt, bare dette ene albumet.
Cronos Skrevet 26. mai 2005 #4 Skrevet 26. mai 2005 Ok, da er det godt mulig det ikke er tagger allikevel. Det er riktig at det er nedlastede sanger som har mest problemer med riktige tagger. Men da har jeg ikke noen videre tips til hva som kan være feil. Mulig det er noe med spillelisten, ja.
Gjest LE Skrevet 26. mai 2005 #5 Skrevet 26. mai 2005 Er den cd'n som fusker på iPod'n en sånn type samle-cd hvor sangene glir over i hverandre uten 2 sek pause som det er på "vanlige" cd'r? Mener jeg hadde samme problemet m en av Bodywork-cd'ne.. Tror jeg la inn all info manuelt for å få d til å funke skikkelig..
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2005 #6 Skrevet 27. mai 2005 Er den cd'n som fusker på iPod'n en sånn type samle-cd hvor sangene glir over i hverandre uten 2 sek pause som det er på "vanlige" cd'r? Mener jeg hadde samme problemet m en av Bodywork-cd'ne.. Tror jeg la inn all info manuelt for å få d til å funke skikkelig.. Nei, det er et helt normalt album med 13 låter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå