Gå til innhold

Snusing etter operasjonen å tiden etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som snuser fast å har vært igjennom stor operasjon?

Jeg snuser men fastet 100% 6 timer før operasjonen, men jeg snuser nå etter operasjonen. Det er jo selvfølgelig ikke bra sikkert pga healingen å at det skal gro. Men det blir vell bra uansett snusing eller ikke.

Anonymkode: fc561...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere som snuser fast å har vært igjennom stor operasjon?

Jeg snuser men fastet 100% 6 timer før operasjonen, men jeg snuser nå etter operasjonen. Det er jo selvfølgelig ikke bra sikkert pga healingen å at det skal gro. Men det blir vell bra uansett snusing eller ikke.

Det skal du ikke ta for gitt. Blodsirkulasjonen blir dårligere. Jeg gjennomgikk en stor operasjon i magen og røyka ikke på lenge etterpå Faren for komplikasjon er større ved røyking/snusing. En jeg lå på rommet med hadde hatt keisersnitt og røyka. Da jeg traff henne var det 3 måneder siden operasjonen og såret ville ikke gro. Enda gikk hun ut og røyka. Aner ikke hvordan det gikk med med henne. 

Anonymkode: dece2...9d3

• Liker 1
Skrevet

Om det er operert i munnen så er det ikke smart å snuse..

Anonymkode: f6920...dd2

Skrevet

Neinei, ikke munnen men i beinet.

Skrevet

Røyking og snus

Du skal ikke røyke eller bruke snus 4 uker før til 2 uker etter operasjonen. Tobakksrøyk nedsetter blodets evne til å transportere oksygen til vevet og forsinker sårtilhelingen. Det kan gi større fare for komplikasjoner etter operasjonen.

Anonymkode: ab96f...23b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei, ikke munnen men i beinet.

Da ville jeg vært helt avholden. Du har vel fått instrukser på sykehuset?

Anonymkode: dece2...9d3

Skrevet

Ja jeg klarte ikke slutte å snuse dengang da. Ikke stolt av det, og klarte det ironisk nok 4 mnd etterpå da vi bestemte oss for å bli gravide igjen. Da var det lett 😆

Trøstet meg med at folk blir jo akuttopererte med kjeften og kroppen full av værre,  det går som regel alltid bra. 

Men best å kan vær, du kan klare det så lett så 😉

Skrevet

Fikk ikke beskjed av sjukehuset på det nei,  men man kan bruke sunn fornuft uansett . Vanskelig å sluttenår snusen er min beste venn når jeg ligger hjemme her i ukevis uten å kunne gjørenoe som helst. Får kjøpe pose med gulrøtter å knaske på.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fikk ikke beskjed av sjukehuset på det nei,  men man kan bruke sunn fornuft uansett . Vanskelig å sluttenår snusen er min beste venn når jeg ligger hjemme her i ukevis uten å kunne gjørenoe som helst. Får kjøpe pose med gulrøtter å knaske på.

Hvis du klarer å holde deg unna i 3 dager så er det verste over. Suget kommer og går ganske fort og det gjelder bare å holde ut. Det blir gradvis svakere. Høres sikkert skikkelig arrogant ut, men fant ut at det egentlig ikke var så vanskelig å slutte. Noen dagers ubehag var verdt det. Har det utrolig nok bedre psykisk også etter at jeg sluttet.

Anonymkode: a7d0c...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...