Gå til innhold

Motivasjonsproblemer...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle dere!

jeg er fortiden student, og som så mange andre sikkert kjenner til sliter jeg skikkelig med motivasjonen for tiden. Kjenner at jeg er i en helt annen verden etter å ha sittet 30 min på forelesning. Jeg sliter hvert semester når eksamen nærmer seg, men klarer liksom aldri lære at jeg må komme igang! Når jeg først kommer i gang, og får litt kunnskap innenfor de ulike fagene, syns jeg det er både gøy og interessant, men det er som regel ofte for sent:)

Som vanlig i semesteret sover jeg 10-11 timer, vet ikke hvorfor jeg gjør det, men det blir fort en vane som er vond å vende...

Vet at dette er noe jeg må finne ut av selv og jobbe med, men kanskje noen har noen gode tips for hvordan hente frem det indre motivasjonen....

Så jeg spør likevel: Hva gjør dere for å motivere dere på begynnelsen av semesteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger kanskje mye i energi. Kanskje prøve å skaffe deg mer energi? Så det blir mindre soving, og mere arbeid? Et tips som mange følger er jo å begynne å trene. Det skal visstnok gi masse energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på kit-kat:

KOM I GANG NÅ!!!

Begynn å tren, få ting å gjøre, så orker du enda mer. Ei jeg kjenner dreiv med håndball ved siden av skolen. Hun slutta med håndball siste året i utdannelsen for å få god tid til skolen.... Og har aldri gjort så lite skolearbeid... Så moralen er: aktiviser deg med en hobby, få opp litt engasjement, så kommer sikkert skolepiffen tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør finne må masse i tillegg til skolen, lettere å få gjort skolearbeid når du har 1,5 time å gjøre det på enn å ha hele dagen...

Hvis du ikke får utbytte av forelesningene, kan du ikke jobbe med stoffet på egen hånd? Enkelte forelesere leser opp sammendraget at kapitlet virker det som, uten å komme med noe nytt eller gjøre det lettere å forstå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...