AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Venninnen til min datter skal ved hver anledning vi møtes, fortelle alt det «gale» min datter gjør, som meg er veldig vanlig. Typ: Sladre om alt som skjer på skolen i friminuttene, eller at min datter pratet litt i timen i dag(slike ufarlige ting).. Hvis datteren min prater i munnen på hun, får hun «kjeft» av hun, og ber hun holde munn og slutte å avbryte slik. Jeg treffer denne jenta 2-3 ganger i uken, og det er alltid slik. Her om dagen så ba hun meg og den andre datteren min om å være stille, for hun skulle vise noe på youtube til min datter. Da ble jeg ganske irritert og sa at : Vet du hva? Du kan ikke be meg om å holde munn! Her sitter vi å snakker, så da får dere gå en annen plass. da sa hun ingenting... Wæææh! Hva skal man gjøre? Er det jeg som overreagerer? 🥵🥵 Anonymkode: 1f024...d16
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Ikke glem at hun er 7 år! Og tydeligvis en kraftfull type. Og du er ikke objektiv. Sett grenser på samme måte som du ville ha gjort for datteren din, men ikke glem at du er voksen. En 7 åring har mye å lære, ikke tillegg henne voksne negative motiver. Anonymkode: 61a7b...cce 14
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Har sikkert lært det hjemme. Anonymkode: aa81b...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Når ble vi nordmenn så redde for å snakke til unger? Det er liksom krise og katastrofe på en gang om en unge får tilsnakk en gang? Hun dør ikke av dette, og hadde uansett godt av å høre det. Kanskje hun er litt høfligere neste gang. Anonymkode: a3db7...f98 10
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 Korriger henne, hver gang. Hun vet da vel ikke hvordan man oppfører seg ute i verden, hun er 7 år. Hun trenger tilbakemeldinger for å justere kursen. Du kan jo bare svare "ja, det er vel flere som glemmer seg og prater litt i timen iblandt, men det er det læreren som tar seg av" slik at hun ikke får oppnådd å få barnet ditt i trøbbel, men heller ikke får oppmerksomhet. Si fra at man ikke kjefter på andre på den måten, man kan spørre fint. Jeg tar ikke 5 øre for å si fra til unger på besøk. Gjør ikke noe big deal ut av det, bare gir beskjed. Del på lekene, bytt på å bestemme, vær grei, vær en god venn osv. Anonymkode: 4d39c...670 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 Mange gode råd som jeg skal ta til meg! Takk for hjelpen.. Anonymkode: 1f024...d16 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 Det er vel på tide at noen forteller henne at ingen liker bedrevitere og sladrehanker. Anonymkode: 40786...f90 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 "Dette trenger ikke jeg å høre noe om" "Å,ja, men du, det der er litt sladring. Fortell heller om noe fint dere har gjort i dag!" "Har du ikke noe pent å si, kan du la være å si det". "Det gjør ingen ting, ha ha, du kan tro jeg glemte meg ofte og skravlet i timen. Det er jammen ikke lett å huske på alltid". "Emilie kan fortelle det til meg selv, hvis hun vil". Anonymkode: c8a17...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #9 Skrevet 12. november 2019 Ditt hjem, dine regler! Neste gang hun begynner med sladder sier du at du ikke er interessert å høre på sladder, men at du gjerne lytter hvis hun har noe annet å fortelle. Å si at det ikke er lov å be andre holde kjeft er helt greit, og du burde ta en prat med datteren din hvis hun bruker å avbryte folk som snakker. Anonymkode: f6056...2d3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #10 Skrevet 12. november 2019 Barn oppfører seg stort seg slik som de lærer hjemme. Så det er ikke deres feil når de oppfører seg uhøflig, for de vet rett og slett ikke bedre. Vær et snilt medmenneske og lær henne korrekt oppførsel. Anonymkode: 47964...ba2 1
Gjest O.G. Skrevet 12. november 2019 #11 Skrevet 12. november 2019 Men Ts, kan du ikke bare gi en beskjed om at det ikke er greit å sladre?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #12 Skrevet 12. november 2019 Si at det ikke er fint å sladre på vennene sine. Anonymkode: 07a1f...1ff
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #13 Skrevet 12. november 2019 Si det som det er. Du reagerte riktig ang den YouTube-videoen. Anonymkode: c86ea...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå