AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Er det noen der ute som kan fortelle meg hva en jobb/attføringskonsulent tjener? Tenker på i private attføringsbedrifter. Har vært et par stillinger i det siste som ser interessante ut, og jeg lurer på å søke. Er lærer med mange års erfaring med tilpasset opplæring og tilrettelegging, om det kan ha noe å si. Anonymkode: 00154...df8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #2 Skrevet 12. november 2019 Kommer an på bedriften, hvor osv Anonymkode: 21ed5...c43
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Som sagt, i det private. Type bedrift som NAV kjøper tjenester av, og som tilbyr både veiledning og tilrettelegging for mennesker som er midlertidig ute av arbeidslivet, og som tilbyr varig tilrettelagte arbeidsplasser. Anonymkode: 00154...df8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Som sagt, i det private. Type bedrift som NAV kjøper tjenester av, og som tilbyr både veiledning og tilrettelegging for mennesker som er midlertidig ute av arbeidslivet, og som tilbyr varig tilrettelagte arbeidsplasser. Anonymkode: 00154...df8 Igjen, det kommer an på hvilken bedrift, hvor osv. Jeg er jobbspesialist i en større by og merker at det er store forskjeller mellom bedriftene, hvor de ligger, og ulike tiltak. Jeg startet med 485 ikke medregnet ansiennitet, i en forholdsvis stor bedrift, mens en annen ganske stor hadde startlønn på ca 450. Samme tiltak. Mindre bedrifter ligger gjerne lavere. Forresten, varig tilrettelagte arbeidsplasser er ikke for folk som er midlertidig ute av arbeidslivet, som du så fint skriver. Varig tilrettelagt arbeid er primært for folk som er uføre. Det er andre tiltak enn VTA for de som er midlertidig ute av arbeidslivet. Anonymkode: 21ed5...c43
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #5 Skrevet 13. november 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Forresten, varig tilrettelagte arbeidsplasser er ikke for folk som er midlertidig ute av arbeidslivet, som du så fint skriver. Varig tilrettelagt arbeid er primært for folk som er uføre. Det er andre tiltak enn VTA for de som er midlertidig ute av arbeidslivet. Anonymkode: 21ed5...c43 Som jeg så fint skriver, den ene av disse bedriftene har også avdeling hvor mennesker som har behov for varig tilrettelegging har arbeid. Dette skrev jeg fordi DU mente jeg skulle si noe om størrelsen på bedriftene. Forøvrig ligger de midt i landet. Den ene har, som sagt, flere avdelinger og er i lokal målestokk mellomstor med 15- 20 attføringsveiledere/ jobbkonsuleter. Disse kommer i tillegg til ansatte på andre avdelinger, som den overnevnte og flere arbeidstreningsavdelinger. Den andre bedriften er noe større, men har stort sett de samme tilbudene. Det er kun disse to i dette området. Husk her er langt mellom byene/tettstedene. Anonymkode: 00154...df8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #6 Skrevet 13. november 2019 Har ikke selv jobbet i en slik bedrift. Men, jeg jobber i nav, så jeg har mye kontakt med dem. Det virker som om de aller fleste er veldig fornøyde og genuint interessert i jobben sin og menneskene de skal hjelpe. Det flere av dem bekymrer seg for, er når avtalen bedriften har med nav går ut og de ikke vinner anbudet, så mister veldig mange jobben. Så mange av dem har jobbet hos mange av bedriftene, alt ettersom hvem som vant avtalen med nav. Anonymkode: 3b3af...880 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2019 #7 Skrevet 13. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Som jeg så fint skriver, den ene av disse bedriftene har også avdeling hvor mennesker som har behov for varig tilrettelegging har arbeid. Dette skrev jeg fordi DU mente jeg skulle si noe om størrelsen på bedriftene. Forøvrig ligger de midt i landet. Den ene har, som sagt, flere avdelinger og er i lokal målestokk mellomstor med 15- 20 attføringsveiledere/ jobbkonsuleter. Disse kommer i tillegg til ansatte på andre avdelinger, som den overnevnte og flere arbeidstreningsavdelinger. Den andre bedriften er noe større, men har stort sett de samme tilbudene. Det er kun disse to i dette området. Husk her er langt mellom byene/tettstedene. Anonymkode: 00154...df8 Oj, var ikke meningen at du skulle ta deg nær av innlegget mitt altså. Men bare glem at jeg sa noe, jeg er ikke interessert i å hjelpe deg videre med den innstillingen. Lykke til videre Anonymkode: 21ed5...c43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå