AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #1 Skrevet 12. november 2019 Denne faren har nettopp fått foreldre ansvar etter og ha gitt faen i barnet som er snart 1 år.. og har samvær med tilsyn 1 gang i uken han løy til dommen at jeg hadde sagt at jeg skulle rømme med barnet i utlandet og at han var (redd) for og ikke ha kontakt med dattera.. Og dette ble vis hørt tror jeg.. Og har så lyst og reise på ferie neste år! i ca 3 uker til spania! og er redd han vil ta dette i dommen og nekte meg og reise.. (barnet har pass), han pleie og reise ganske mye med foreldrene sine, så jeg frykter mer der at når barnet skal være hos han og de bestemmer seg for og ta henne med på ferie uten min tillatelse.. (eg e hovedomsorg) kan han virkelig nekte meg å dra på ferie? Anonymkode: 916d4...708
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #3 Skrevet 12. november 2019 Han kan det, om han får retten til å fatte et reiseforbud: «Begge foreldrene kan ta barnet med på kortere utenlandsopphold, uten samtykke fra den andre forelderen, jf. barneloven § 41. Hva som regnes som et kortere utenlandsopphold må avgjøres individuelt. For den samværsberettigede vil retten være begrenset av hvor langvarig samvær vedkommende har rett til, og for bostedsforelderen begrenses den av det samvær den andre har krav på. Retten kan gi reiseforbud med barnet Retten kan imidlertid nedlegge forbud mot utenlandsreiser med barnet, dersom det er uvisst om barnet vil komme tilbake, jf barneloven § 41 første ledd, annet punktum. Forbudet kan gjelde en enkelt reise eller generelt.» https://www.regjeringen.no/no/sub/barnebortforing/flytting-og-reiser/foreldreansvar-og-utenlandsreiser-med-ba/id733013/ Anonymkode: c3e6e...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #4 Skrevet 12. november 2019 Retten vil ikke gi reiseforbud for en ferietur. Anonymkode: 4f3fc...fbb 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #5 Skrevet 12. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Retten vil ikke gi reiseforbud for en ferietur. Anonymkode: 4f3fc...fbb Nei, dersom far ikke klarer å sannsynliggjøre at mor vil forbli i Spania med barnet. Ts sier i HI at far allerede har uttrykt bekymring for at mor skal rømme til utlandet. Anonymkode: c3e6e...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #6 Skrevet 12. november 2019 Og dette er ca grunn nr 84 for hvorfor jeg heller velger en klinikk i Danmark over en fyr😅 har ingen råd Ts. Stakkars deg som må deale med dette mennesket i flere år til. Anonymkode: 68347...1ae 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #7 Skrevet 12. november 2019 Får du laget pass? Om dere har felles foreldreansvar trenger du fullmakt fra far til dette. Ville ikke satset på å dra på ferie uten legitimasjon til barnet. Anonymkode: a3fc7...421 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #8 Skrevet 12. november 2019 Sier ijgen, Ta heller å prat med advokaten din og saksbehandleren din i barnevernet om alle spørsmål du har relatert til saken, det er mye lettere for dem å komme med riktig svar og råd til deg enn det er for alle her på forumet. Hvertfall i det minste hold deg til en tråd, sånn at all informasjonen som kommer fram er på et sted, det gjør det lettere for folk å prøve å gi råd, eller hvertfall forstå situasjonen litt lettere Anonymkode: 41e2c...2ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå