Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min største drøm er å bli snøbrøyter, må jeg gå skole for å bli det eller noen form for kurs utenom traktorlappen? 

Hvor lett eller vanskelig er det å få seg en jobb som brøyter her i det sentrale Østlandet? 

Hva ligger timeprisen på? 

Anonymkode: 87559...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min største drøm er å bli snøbrøyter, må jeg gå skole for å bli det eller noen form for kurs utenom traktorlappen? 

Hvor lett eller vanskelig er det å få seg en jobb som brøyter her i det sentrale Østlandet? 

Hva ligger timeprisen på? 

Anonymkode: 87559...d27

Jeg kjenner ikke til regelverket i kommunene, men for å jobbe på Vegvesenets kontrakter må du bestå et kurs i vinterdrift. Hovedentreprenør har ansvar for at alle deres (innleide og ansatte) sjåfører har bestått dette kurset. Om hovedentreprenør betaler kurset eller om du må betale selv vet jeg ikke. Det kommer sikkert litt an på hvor lett de har for å få tak i nok brøytere til å fylle rodene sine. 

I området jeg bor i er det ganske stor etterspørsel etter brøytesjåfører, så vidt jeg vet. Men dette varierer sikkert fra område til område. Timeprisen aner jeg ikke, men jeg mistenker at grunnlønna ikke er spesielt høy. Derimot må du nok regne med at det kan bli en del nattillegg og helgetillegg og overtidstillegg i perioder. 

Anonymkode: aab9a...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...