Gå til innhold

Gaveideer tweens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal hjelpe en eldre nabo med å kjøpe gave til to jenter hun er bonus-bestemor til. Jentene er 10 og 12 år. Ca 500 kr i gave pr barn, men kan gjerne dele opp og kjøpe f.eks to mindre gaver til hver. Hun beskriver jentene som sporty, mye i aktivitet, men også kreative som liker å lage ting. De har nettopp flyttet, så noe til det nye rommet kan også være en idé.

Mine barn er yngre, lurer derfor på om noen har tips til gaver for tweens-jenter?

Anonymkode: 91dab...715

Skrevet
10 hours ago, Tingeling89 said:

Tweens 🤣🤣

Det er faktisk et begrep for barn mellom ca 8 og 12 år. Les deg opp litt, så blir du nok litt smartere du også. 😊 

Til ts: Hva med brettspill eller bøker? 

Anonymkode: 7db4a...5c4

• Liker 2
Skrevet

Kule klær, gavekort på kino slik at de kan ta med venninne, sminke/hårprodukter 

• Liker 4
Skrevet

Mener du «teens», TS? De er ikke akkurat tenåringer når de er 10 og 12 år. 

Anonymkode: 17365...68e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du «teens», TS? De er ikke akkurat tenåringer når de er 10 og 12 år. 

Sannsynligvis mener hun ikke det, siden «teens» er tenåringer. Merkelig spørsmål. 

Ts: foreslår å spørre foreldrene. 

Anonymkode: b4d23...990

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt «tweens» før. Er det et ord? Hva betyr det isåfall?

Skrevet

Tweens er de mellom barn og ungdom. "In between". 8-12 år omtrent. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri hørt «tweens» før. Er det et ord? Hva betyr det isåfall?

Google er din venn 😉

Skrevet

Har jenter på samme alder, og de er ganske så forskjellige- ikke lett å si noe på generell basis. Hun yngste på 9 år ville blitt hoppende glad for en ny sminkeveske med div «godsaker» i, typ håndkremer, ansiktsmaske, leppepomade/ lipgloss osv. Hun eldste ønsker seg veldig brettspillet «Ryktet går» til jul i år, og triksefotball med sånn snor i. Ellers er jo gavekort til kino/ klatrepark/ Rush også poppis på den alderen😊

Anonymkode: df5db...c94

Skrevet

Brettspill. Bøker (Ingenlund,Håndbok for superhelter), tryllesett, min ene liker dukker og dukketøy, akebrett, sparkesykkel, morgenkåpe, spill hvis de har spillkonsoll, fine puter til rommet, kosedyr, speil, abonnement på Aftenposten Junior, klær, - Jenter den alderen er like forskjellige og varierte som alle andre folk. Men jeg som har to av dem syns det er litt tidlig med sminke og toalettsaker, de er ikke spesielt interessert, og  hva skal dere gi dem når de er 14 da liksom? Ansiktsmaling er en bedre presang. Hobbysaker. Skikkelig tegne- og maleutstyr. 

Anonymkode: de7aa...7d1

• Liker 1
Skrevet

Så rart at jeg aldri har hørt uttrykket «tweens». Er 35 år, men føler meg langt fra så gammel. Har aldri tenkt over at det er et stadie mellom barn og ungdom. For meg er man barn til man er 12 og tenåring når man er 13. Er vel gammeldags, jeg da. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brettspill. Bøker (Ingenlund,Håndbok for superhelter), tryllesett, min ene liker dukker og dukketøy, akebrett, sparkesykkel, morgenkåpe, spill hvis de har spillkonsoll, fine puter til rommet, kosedyr, speil, abonnement på Aftenposten Junior, klær, - Jenter den alderen er like forskjellige og varierte som alle andre folk. Men jeg som har to av dem syns det er litt tidlig med sminke og toalettsaker, de er ikke spesielt interessert, og  hva skal dere gi dem når de er 14 da liksom? Ansiktsmaling er en bedre presang. Hobbysaker. Skikkelig tegne- og maleutstyr. 

Hadde 9-åringen min fått dukker eller kosedyr til julegave i år hadde hun nok trodd det var en spøk, eller evt at det hadde skjedd en forbytting med lillesøsteren på 4 år sine gaver😂

Skrevet
På 12.11.2019 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk et begrep for barn mellom ca 8 og 12 år. Les deg opp litt, så blir du nok litt smartere du også. 😊 

Til ts: Hva med brettspill eller bøker? 

Anonymkode: 7db4a...5c4

Nå var du kul nå 🤣🤣

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde 9-åringen min fått dukker eller kosedyr til julegave i år hadde hun nok trodd det var en spøk, eller evt at det hadde skjedd en forbytting med lillesøsteren på 4 år sine gaver😂

Derfor er det greit å be om ønskelister eller høre med foreldrene. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...