Gå til innhold

Noen hatt hovne lymfeknuter/kjertler før? Ikke vært ømme/vonde å ta på.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dem vært myke, uøme/ikke vonde, kan klemmes på, sitter ikke fast. Hva skyldtes det hos dere? Var den der i flere uker?

Anonymkode: 22c32...478

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en i lysken som jeg har hatt siden i sommer. Legen kjente på den i sommer og sa at jeg hadde ikke kjent den om det ikke var for at jeg var så tynn (jeg har BMI på 21 så er ikke akkurat anorektisk). Den er uøm, rund og kanskje rett under 2 cm på det lengste. 

Har ømme og hovne lymfeknuter på hals som har vært sånn siden jeg var sånn 10 år tror jeg. 

Anonymkode: fd51e...961

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en i lysken som jeg har hatt siden i sommer. Legen kjente på den i sommer og sa at jeg hadde ikke kjent den om det ikke var for at jeg var så tynn (jeg har BMI på 21 så er ikke akkurat anorektisk). Den er uøm, rund og kanskje rett under 2 cm på det lengste. 

Har ømme og hovne lymfeknuter på hals som har vært sånn siden jeg var sånn 10 år tror jeg. 

Så den på lysken var ufarlig?

Skrevet

Hadde en på halsen som var kanskje 1 cm x2 cm og flere litt mindre. Syntes tydelig utenpå halsen 😛Litt ømme. Gikk bort av seg selv, fant aldri ut hva det var. Ikke at det var så nøye heller 😛

Anonymkode: 28ec8...100

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en på halsen som var kanskje 1 cm x2 cm og flere litt mindre. Syntes tydelig utenpå halsen 😛Litt ømme. Gikk bort av seg selv, fant aldri ut hva det var. Ikke at det var så nøye heller 😛

Hvor lang tid før dem gikk vekk? Uker?

Skrevet

Jeg har hatt en på halsen i fire uker nå etter å ha blitt smittet av vannkopper. Avlang, omtrent like myk som en muskel, kan flyttes på. Den var øm og veldig hoven de første to ukene men nå har den krymet og er ikke øm lenger.

Anonymkode: 822dd...d5a

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så den på lysken var ufarlig?

Er ikke død enda ihvertfall. Legen sa at han ikke greide å være bekymret for den i alle fall. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en på halsen i fire uker nå etter å ha blitt smittet av vannkopper. Avlang, omtrent like myk som en muskel, kan flyttes på. Den var øm og veldig hoven de første to ukene men nå har den krymet og er ikke øm lenger.

Hvor mye kan den flyttes på? Kan du tydelig bevege på den?

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid før dem gikk vekk? Uker?

Uker, kanskje måneder. Den var jo sannsynligvis ikke farlig (fikk den sjekket pga størrelsen), så så lenge den ikke ble større var det jo greit. Den kan dukke opp innimellom ved forkjølelser (såklart), men har ikke blitt like stor igjen.

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye kan den flyttes på? Kan du tydelig bevege på den?

Ja, nå kan jeg det, men da den var større og mer hoven var det mye vanskeligere. Da var jeg usikker på om den var hard og satt fast fordi den var så sykt hoven.

Skrevet

Jeg har slitt med dette i 6 år! Har tatt røntgen to ganger og vært hos legen utallige ganger angående dette. Legen mener det er kroppens måte å beskytte seg mot bakterier og infeksjoner, men jeg stusser jo litt på det da det er en infeksjon i seg selv🤔 altså; når lymfeknutene hovner opp kjemper kroppen mot en bakterie/et virus. Jeg har lagt merke til at det blusser opp særlig i stressende perioder. Det er fryktelig irriterende, og jeg blir i svært dårlig form hver gang de blusser opp, men det er ikke farlig. 

Anonymkode: 97f71...3a8

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med dette i 6 år! Har tatt røntgen to ganger og vært hos legen utallige ganger angående dette. Legen mener det er kroppens måte å beskytte seg mot bakterier og infeksjoner, men jeg stusser jo litt på det da det er en infeksjon i seg selv🤔 altså; når lymfeknutene hovner opp kjemper kroppen mot en bakterie/et virus. Jeg har lagt merke til at det blusser opp særlig i stressende perioder. Det er fryktelig irriterende, og jeg blir i svært dårlig form hver gang de blusser opp, men det er ikke farlig. 

Anonymkode: 97f71...3a8

Hvordan kjennes dine ut? Er dem harde?

Skrevet

Jeg har en på 8 cm på halsen under øret ved kjeven. Ikke øm, Ikke bevegelig. 
det var sannsynlig pga autoimmun sykdom med betennelser i nakke og rygg leddene. 

hatt den i maaaange år. Forandrer seg aldri. 

Anonymkode: 1eda6...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...