Gå til innhold

Barnefar og samvær..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler snart for å gi opp.

Barnefar har tidligere hatt noen perioder uten samvær med barna pga (mistanke om) psykisk og fysisk vold og neglekt.. Da vi var sammen for mange, mange år siden var han heller ikke særlig god. 

Runder med bv og tilsyn og samvær og vi endte opp i retten med sakkyndig. Vi inngikk rettsforlik og han lovet bot og bedring og han skulle ta diverse kurser osv.. 

Nå er det gått en tid, og han og hans nye samboer som han har et barn med på ca 1 år går fra hverandre. Nå kommer det frem at det er hun som har tatt seg av barna (mine) når de har vært der på samvær  og han har holdt på med samma dritet som før med psykisk vold og neglekt av alle disse barna. 

Men siden ikke jeg har bevis kan ikke jeg gjøre noe enda før jeg evt har bevis. 

Ene kurset han måtte ta har han heller ikke tatt ferdig og sluttet uten å bli anbefalt det videre.. Han løy til meg om at det hadde han tatt ferdig. 

Jeg bare.. Skal vi gjennom en ny runde, må det nye prøvelser, må vi gjennom nye møter, må jeg ordne med advokat og holde på med en ny rettssak mot han.. 

Kjenner jeg har lyst til å bare gi opp snart. Barna (alle.) fortjener så mye bedre behandling enn dette og hvor mye dritt må man stå i.. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon. 

Anonymkode: 2997d...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å sende bekymringsmelding til barnevernet? 

Anonymkode: c14bb...d37

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men jeg har ikke direkte bevis. Det sitter hans ex med, og familien rundt.. Så håper at de gjør som de selv sa de skulle gjøre. 😔

Skrevet

Her er barnefar ganske lik som din. Vi har vært kontinuerlig i rettssystemet i over 2 år. Er på vei mot en slutt med hovedforhandling nå. BV er innblandet, men har ingen fysiske bevis på fars psykiske vold mot barnet og han lyver seg ut av alt(prøver hvertfall) og legger alt over på meg. Jeg holder på å falle helt fra hverandre nå, men trøster meg med at det kanskje nærmer seg slutten. Bare kjør på og hold ut for barnas del.

Anonymkode: 56e48...1b5

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neineinei. Jeg er ikke av dem som mistror barnevernet, men de har ikke tvangsmidler mot samværshjem. Ts risikerer beskjed om at de tar barna fra henne hvis hun sender dem dit. Og hvis hun følger oppfordringen risikerer hun å miste barna pga samværssabotasje.  Jeg vet det fordi jeg har vært der selv. Heldigvis viste far seg så åpenbart uskikket at jeg vant rettssaken han startet da jeg stoppet samværet, men det har man ingen garanti for. Advokaten min hadde opplevd saker der bv etter å ha truet mor med omsorgsovertagelse hvis hun sendte barna til far så trakk tilbake alt i forbindelse med rettssaken som fulgte. 

Anonymkode: b3b51...b4b

• Liker 2
Skrevet

Du har jo bevis i form av moren til det yngste barnet hans, hun kan jo bekrefte at det er hun som har tatt seg av dine barn når han har hatt samvær. 

Ville alliert meg med henne, dere har jo felles interesse i at barna deres skal ha det best mulig

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neineinei. Jeg er ikke av dem som mistror barnevernet, men de har ikke tvangsmidler mot samværshjem. Ts risikerer beskjed om at de tar barna fra henne hvis hun sender dem dit. Og hvis hun følger oppfordringen risikerer hun å miste barna pga samværssabotasje.  Jeg vet det fordi jeg har vært der selv. Heldigvis viste far seg så åpenbart uskikket at jeg vant rettssaken han startet da jeg stoppet samværet, men det har man ingen garanti for. Advokaten min hadde opplevd saker der bv etter å ha truet mor med omsorgsovertagelse hvis hun sendte barna til far så trakk tilbake alt i forbindelse med rettssaken som fulgte. 

Det har nylig kommet nye regler rundt bvtj sin mulighet til tiltak i samværshjem. 

Anonymkode: 67a16...93c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette ble jeg anbefalt før, ingen kontakt mellom far og barna i en periode på 3 mnd og deretter svært lite kontakt i 2 år. Fikk ingen trusler eller lignende, fikk bare det at jeg ble ansett som en god omsorgstaker som var ute etter barnas beste. Så jeg gjør det igjen, dersom jeg må. 

Barnevernet er allerede i bildet siden de henviste oss til en annen instans (jeg gjorde det frivillig så han skulle si ja).. Så det går an å forhøre seg med dem, men siden jeg foreløpig kun sitter med rykter og null bevis kvier jeg meg litt for å ta den tlf siden jeg er redd det skal slå tilbake på meg.. Og jeg har svært svært mange ganger gått i fella at han lyver om alt til meg, manipulerer og unngår sannheter.. 

Avventer litt, men skal ta kontakt med ho andre som er mor til hans andre barn så skal jeg høre litt hva hun tenker. For jo mer vi sammen kan stå rundt dette, jo bedre håper jfg det kan være for barna våre. For jeg ønsker henne og det vesle barnet de har sammen også det godt. For jeg vet hvor vondt og tøft det er å stå i det her.. Faens dritt sekk.. 

Skrevet

Hvor gamle er barna? De skal jo høres i økende grad etter alder, så jeg tenkte bare om de nærmet seg den alderen hvor deres mening skal tillegges stor vekt... 

Ta kontakt med den andre mammaen og bygg en relasjon der. Barnet er jo faktisk søsken av dine barn, så det er vinn-vinn for alle! I tillegg kan hun bekrefte din historie! 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Ulrikke skrev:

Hvor gamle er barna? De skal jo høres i økende grad etter alder, så jeg tenkte bare om de nærmet seg den alderen hvor deres mening skal tillegges stor vekt... 

Ta kontakt med den andre mammaen og bygg en relasjon der. Barnet er jo faktisk søsken av dine barn, så det er vinn-vinn for alle! I tillegg kan hun bekrefte din historie! 

Barna har tidligere også blitt hørt, og også avhørt så jeg vet veldig godt dette. Det bare føles veldig som at vi må starte på nytt med hele prosessen, selv etter å ha vært gjennom hele sulamitten en gang før. Så håper at samværet kan reduseres, siden det er ikke greit for dem å være der tydeligvis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...