Gå til innhold

Hvordan holde seg sunn med to små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde veldig fokus på å være sunn før, men det sluttet kanskje for 4 mnd siden. Jeg syntes det er vanvittig vanskelig når jeg har to gutter på 1 og 2 år. Har alltid hatt kjempe fokus på å være sunn, men plutselig får jeg det ikke til lenger. Når kvelden kommer og jeg trener 3-4 x i uken i tilegg, så føler jeg at jeg trenger å slappe av, kose meg å bare spise akkurat det jeg vil. I tillegg er det vanskelig i hverdgstress å alltid tenke på at det skal være sunt. Man vil det skal gå kjapt og bli mett. Syntes det noen ganger er vanskelig med sunn mat, uten å planlegge. I tillegg spiser samboen mine drit og snacks og jeg blir mer frista til å spise det samme enn jeg gjorde før.. :(

Har dere noen smarte tips? Løsninger? Hva gjør/gjorde dere for å holde dere sunne og ikke bli så frista? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i sunn? Personlig syns jeg det er lettere må, for jeg sørger for at de på 2 og 3 må spise variert og mat fra bunn.

Anonymkode: cc711...c87

• Liker 3
Skrevet

Er jo bare å ikke proppe seg for mye.

Anonymkode: 521c3...db0

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare å ikke proppe seg for mye.

Anonymkode: 521c3...db0

Syntes ikke det er bare bare 🙄🤪

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, mammaemma skrev:

Hadde veldig fokus på å være sunn før, men det sluttet kanskje for 4 mnd siden. Jeg syntes det er vanvittig vanskelig når jeg har to gutter på 1 og 2 år. Har alltid hatt kjempe fokus på å være sunn, men plutselig får jeg det ikke til lenger. Når kvelden kommer og jeg trener 3-4 x i uken i tilegg, så føler jeg at jeg trenger å slappe av, kose meg å bare spise akkurat det jeg vil. I tillegg er det vanskelig i hverdgstress å alltid tenke på at det skal være sunt. Man vil det skal gå kjapt og bli mett. Syntes det noen ganger er vanskelig med sunn mat, uten å planlegge. I tillegg spiser samboen mine drit og snacks og jeg blir mer frista til å spise det samme enn jeg gjorde før.. :(

Har dere noen smarte tips? Løsninger? Hva gjør/gjorde dere for å holde dere sunne og ikke bli så frista? 

Syntes du burde snakke med samboeren din og sammen bli enige om noen regler. Pizza, snacks OL smaker MYE MYE bedre når det spises sjeldnere, da setter du mer pris på det, og i tillegg spiser du uten den dårlige samvittigheten. Bli enige om noen enkle forandringer: feks å alltid inkludere grønnsaker til middagen (kok opp brokkoli og blomkål, eller bak grønt i ovnen som tilbehør til hva enn dere har, det laget seg selv og tar lite ekstra tid). Kutt ut spising foran TV, la helga være unntak. Dette er TO endringer som er gjennomførbare og nyttige

• Liker 2
Skrevet

Om du trener 3-4 ganger i uken med to så små barn, er du sunnere enn de fleste. 😊

Anonymkode: 0a2d8...9f8

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du trener 3-4 ganger i uken med to så små barn, er du sunnere enn de fleste. 😊

Var det jeg tenkte å skrive og! Jeg har ei på 1 og ei på 2 og skjønner ikke hvordan du får trent 😂

Anonymkode: 828ba...0d1

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke TS er så usunn likevel. Bare hiv innpå litt snop du. Spar litt energi til neste svangerskap, si 😅

Anonymkode: 47004...cf5

Skrevet

Jeg har tre små(under 4 år) og har sluttet å spise dritt i ukedagene. Vi har heller ingenting usunt i hus utenom i helgene. Trener også 3-4 ganger i uka og det er motivasjon nok til å spise sunt. Ellers ville jeg kanskje følt at det var bortkastet tid. 

Anonymkode: c9f2f...210

Skrevet
På 11.11.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Enig! Forstår ingenting. Har to under 4 og kan ikkehuske sist jeg fikk trent. Har liksom planer om snart å få gjort noe med det. Men når liksom... 

Blir greiere når barna blir større og mer selvgående tror jeg :) 

Anonymkode: e977a...238

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 3 barn på 7, 3 og 1 og har sluttet å trene helt, går ca 1 time utendørs hver dag i forbindelse med levering og henting og tenker det er godt nok. Holder meg normalvektig ved å spise små porsjoner og ikke frokost. Spiser likevel mye god middag som hjemmelaget pizza osv.

Anonymkode: b6c10...7e8

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Her er trening hovedsaklig lange turer i helgene, lekeplass og aktiviteter med ungen. 

Spiser normal sunn og variert mat og noe ekstra i helgene. 

Skrevet

Jeg har fire unger under 10 år. Trener 2-4 ganger i uka(treningssenter, fjellturer, sykling, aking osv) og da ofte med barna. Ser på det som trening, får pulsen opp, svetter og kaver på.

Før jeg fikk unger spiste jeg mye usunt, men etterpå så ble det lettere, rett og slett fordi det er viktig for meg at barna får i seg mye grønnsaker, kornprodukter og frukt. Vi spiser ikke kjøtt, så vi har et hinder mer enn de fleste :P 

Anonymkode: f38d2...7aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...