Gå til innhold

Mensen igjen etter svangerskap

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest hannah2

Hadde min første blødning (liten riktignok) ca 6 mndr etter fødselen, og det er over en måned siden nå. Er det vanlig å få lengre sykluser etter fødsel, eller hva er det egentlig som skjer nå?

Jeg ammer enda, og er ikke gravid igjen... Kommer mensen litt sånn dann og vann etterpå eller? Hvordan var det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var fem-seks stykker som møttes en del etter fødselen, og hadde alle forskjellige erfaringer, selv om vi alle ammet. Noen fikk mensen etter få måneder, og helt regelmessig. Jeg fikk den etter 6-7 måneder, og i begynnelsen var det ca 6 ukers syklus, før det stabiliserte seg. Tror det er veldig individuellt, dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mensa

Jeg fikk mensen 3 uker etter fødselen og har hatt den med vanlig 28-dagers-syklus siden da (3 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mitt første barn kom den tilbake etter 7-8 mnd, da var det sterkt og det gikk ca fem uker til neste gang, brukte noen måneder på å stabiliseres- er ganske normalt!! Nå er dattera mi 8 mnd og ennå har ingenting kommet selv om jeg kun ammer litt på morgenen.... Er ganske herligt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke igjen mensen med noen av mine to før jeg sluttet å amme. Den ene nektet å ta puppen etter 10 mnd, den andre etter 9,5 mnd. Det var deilig så lenge det varte.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk min første mens igjen etter svangerskapet 9 1/2 mnd etter fødselen. Nå er det gått 11 1/2 mnd og jeg har ennå ikke fått mens nr 2 hvis du skjønner...

Er vel litt i samme situasjon som deg. Er heller ikke gravid. Men ammer ikke. Det går seg forhåpentligvis til etter hvert... håper ikke det tar for langt tid - vi ønsker oss snart ett barn til, vi... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...