Gå til innhold

Nordmenn er så kjedelige!!!! blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og til alle som skal kommentere hvor heldig jeg er og hvor takknemmelig jeg skal være, vær så snill og hold kjeft. Økonomi er ikke ALT, eller , velstand. 
For jeg liker ikke måten vi lærer oss å være på. Vi er verdens kjedeligste folkeslag! Så enormt sauete. Redde og nervøse. Hvor mange angstdiagnoser er det ikke her i landet nå ?! Synes jeg hører om angst over ALT! 
Vi har det jo aldri morsomt. Alt er alvorlig og alt skal planlegges. Jeg har bodd i utlandet, og jeg har venner som bor i utlandet, og de merker at folk er flinkere til å leve i nuet og ha det morsomt. Jeg erfarte det samme. Det var lettere å ha det gøy. 
Her er faen meg alt så dødt at det skulle ikke være lov. Folk "kan ikke" "er sliten" og avlyser og trekker seg fra avtale etter avtale. Det var ikke slik i USA og i Italia blandt annet. 
Er det vinteren ? nå har vi ikke vinter i norge hele året heller, men jeg hater virkelig kulturen. Jeg er etnisk norsk, men er her også bare på grunn av den høye lønna og velferden.....ingenting annet.

Anonymkode: 30309...f94

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld for at vi er så kjedelige. Vi skal skjerpe oss og ta oss sammen. 

Anonymkode: 584cc...0e3

• Liker 21
Skrevet

Ah.... elsker lyden av manglende selvinnsikt i kombinasjon med selvgratulerende skryt. Setningene blir som poesi. Moderne kunst.

Anonymkode: 73cd6...0c5

• Liker 27
Skrevet

Hehe, ja du har mye rett! 

Anonymkode: e1c35...7ba

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og til alle som skal kommentere hvor heldig jeg er og hvor takknemmelig jeg skal være, vær så snill og hold kjeft. Økonomi er ikke ALT, eller , velstand. 
For jeg liker ikke måten vi lærer oss å være på. Vi er verdens kjedeligste folkeslag! Så enormt sauete. Redde og nervøse. Hvor mange angstdiagnoser er det ikke her i landet nå ?! Synes jeg hører om angst over ALT! 
Vi har det jo aldri morsomt. Alt er alvorlig og alt skal planlegges. Jeg har bodd i utlandet, og jeg har venner som bor i utlandet, og de merker at folk er flinkere til å leve i nuet og ha det morsomt. Jeg erfarte det samme. Det var lettere å ha det gøy. 
Her er faen meg alt så dødt at det skulle ikke være lov. Folk "kan ikke" "er sliten" og avlyser og trekker seg fra avtale etter avtale. Det var ikke slik i USA og i Italia blandt annet. 
Er det vinteren ? nå har vi ikke vinter i norge hele året heller, men jeg hater virkelig kulturen. Jeg er etnisk norsk, men er her også bare på grunn av den høye lønna og velferden.....ingenting annet.

Vi er i det selvmotsigende hjørnet i dag?

Anonymkode: ce545...95f

• Liker 43
Skrevet

Noe sier meg at du får bekreftelse i svarene dine, som forteller deg at du har rett. Uansett hvordan denne tråden utarter seg videre. Med et sånt åpningsinnlegg så blir det fort sånn.

Hilsen en som flyttet fra Norge for 10+ år siden, fordi at han ikke føler seg hjemme der.

Anonymkode: 55e41...f46

• Liker 1
Skrevet

Er du unntaket som bekrefter regelen, ts?

Anonymkode: 40cf1...b57

• Liker 7
Skrevet

Jeg er med på tankegangen.. det var jævlig mye morsommere før dette sikkerhetstyraniet kom. Alt er farlig i dag. Overhysteriske engstelige kvinner over faens alt som ødelegger de oppvoksende generasjoner. 

Jeg har på en måte vokst opp på utsiden av samfunnet og takk for det.

Anonymkode: 1d697...23e

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i det selvmotsigende hjørnet i dag?

Anonymkode: ce545...95f

Haha. Spot on

Anonymkode: 0e625...e45

• Liker 4
Skrevet

Jeg er med på tankegangen.. det var jævlig mye morsommere før dette sikkerhetstyraniet kom. Alt er farlig i dag. Overhysteriske engstelige kvinner over faens alt som ødelegger de oppvoksende generasjoner. 

Jeg har på en måte vokst opp på utsiden av samfunnet og takk for det.

Ja, men sikkerhet er ikke det VERSTE. Det er behovet for planlegging og "jeg er sliten". 

• Liker 2
Skrevet

Ja, men sikkerhet er ikke det VERSTE. Det er behovet for planlegging og "jeg er sliten". 

Les: late, bedagelige, oppråtne. 

Føler meg som en fisk på land blandt brorparten av folket.. 

Men som sagt, jeg har vært litt på utsiden og sett inn. De jeg trives rundt er stempla som spik spenna gale.

• Liker 1
Skrevet

Hva jobber du med, ts?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med, ts?

Hvorfor er det relevant? 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner hva ts sikter til. Norge er for det meste et traust og innesluttet land. Selv mistenker jeg at det må være noe med økonomien å gjøre. Det er høy konkurranse her, og høyt fokus på status pg materialisme. 

Men så tenker jeg på de bekjentskap jeg har som bor ut på landet, der er det annerledes i væremåte og kultur. Satt opp mot hverandre føler jeg at man av og til har glemt å faktisk leve.

Men dette er nå bare synsing og pjatt fra meg

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner så godt hva du mener! Norge er bra for jobb og utdanning, men ellers....turistene er her for naturen. Stort sett. Har også diskutert med andre norske som har vært ute og reist mye og hørt hva folk sier om nordmenn. Vi er et innesluttet folkeslag. Og veldig forsiktige? Andre land er gjerne kjent for sint temperament, de viser mer følelser. Osv osv..  Nordmenn er veldig opptatt av å være like. Hvis det er trendy med 2XU-tights, så skal ALLE ha det. Man blir utfryst om man skiller seg ut fra tidlig alder i dette landet.  

Skrevet

Er litt enig. Men jeg har funnet meg en veldig gøyal venn og vi gjør morsomme ting selv om vi er litt slitne og ungene maser. Dessuten har jeg en hobby som gir meg gøye venner å være sammen med: et kor! 
og jeg har en «hemmelig hobby»: swinging/bdsm/cuckolding. 
livet er litt hva man gjør det til selv. Men så klart.. man må jo kunne ha noen å velge i. 

Anonymkode: bc99b...eae

• Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne gifte meg med en engelskmann eller amerikaner. Norge er kaldt og mørkt. Det er her jeg alltid har bodd og anene mine er norske og svenske, men jeg liker meg ikke her. USA har fint natur og er bra for bilturer. Skulle ønske jeg kunne bodd og jobbet der. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det relevant? 

Du har tydeligvis bra lønn. Er det lett for deg å få tilsvarende jobb i andre land?

23 minutter siden, AnonymBruker said:

er her også bare på grunn av den høye lønna

Skrevet
1 minutt siden, Verden skrev:

Skjønner så godt hva du mener! Norge er bra for jobb og utdanning, men ellers....turistene er her for naturen. Stort sett. Har også diskutert med andre norske som har vært ute og reist mye og hørt hva folk sier om nordmenn. Vi er et innesluttet folkeslag. Og veldig forsiktige? Andre land er gjerne kjent for sint temperament, de viser mer følelser. Osv osv..  Nordmenn er veldig opptatt av å være like. Hvis det er trendy med 2XU-tights, så skal ALLE ha det. Man blir utfryst om man skiller seg ut fra tidlig alder i dette landet.  

Ja det er jo noe der.
Du ser en ting komme på mote, og så går ALLE i det. Er det ikke FILA som er så in nå ? :P 
Og kvinner som går med fake bryn, vipper osv. 

Skrevet
1 minutt siden, dainty skrev:

Jeg skulle ønske jeg kunne gifte meg med en engelskmann eller amerikaner. Norge er kaldt og mørkt. Det er her jeg alltid har bodd og anene mine er norske og svenske, men jeg liker meg ikke her. USA har fint natur og er bra for bilturer. Skulle ønske jeg kunne bodd og jobbet der. 

Har det som deg. Jeg er skikkelig ingrodd potet. HELT norsk. Men farsiden er spredd i Norge,Europa og USA. Morslekten samlet seg på samme tettsted og er nesten naboer. 
Hater å ha helt norske aner. 
USA har jeg aldri hatt dragning mot, men det har du da så. 
Jeg har mer dragning mot Italia, land litt lenger ned der. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...