AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Jeg selger bolig for første gang og vet ikke helt hva som er vanlig. Hittil synes jeg megler har vært ustrukturert og tatt lite kontakt. Nå har vi kommet til visninger og vedkommende ringte meg etter første visning, det er faktisk første gangen hun har ringt etter jeg skrev under kontrakten. All kontakt etter signeringen har vært fordi jeg har ringt/sendt sms. Etter andre visning sendte hun melding. Hun tok heller ikke kontakt før visningen, noe jeg trodde man kanskje gjorde. Nå var andre visning 31.okt (kom forøvrig ingen), fikk melding fra henne etter denne. Og nå skriver vi 11.nov og har ikke hørt noe. Litt med vilje har jeg ikke tatt kontakt, litt for å se. Er dette vanlig at det er jeg som selger som skal være på hogget vedr salgsstrategi, neste visning etc.og være den som tar kontakt?? Jeg trodde jeg betalte megler for akkurat dette, har jeg tenktt feil her?? Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Du har valgt en dårlig megler Anonymkode: a996b...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #3 Skrevet 11. november 2019 Leger til: Hun solgte seg bra inn, kom med konkrete innspill om forbedringer, tips og råd, hun var veldig tilstede når vi pratet. Så signerte jeg kontrakten og poff. Men det skal sies at når vi nå har vært på telefonene sammen så er hun veldig tilstede i samtalen og i min sak. Men det at hun aldri tar kontakt er jeg så skuffet over, og noen andre ustrukterete ting. Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leger til: Hun solgte seg bra inn, kom med konkrete innspill om forbedringer, tips og råd, hun var veldig tilstede når vi pratet. Så signerte jeg kontrakten og poff. Men det skal sies at når vi nå har vært på telefonene sammen så er hun veldig tilstede i samtalen og i min sak. Men det at hun aldri tar kontakt er jeg så skuffet over, og noen andre ustrukterete ting. Anonymkode: f006d...7ff Leger=Legger Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har valgt en dårlig megler Anonymkode: a996b...9b7 Enig i dette. Du har signert avtalen, så nå er megler «inne» og vet at hun får betalt uansett hva boligen går for. Megler burde derimot tatt kontakt og diskutert (=foreslått) veien videre ift flere visninger, boligstyling, gå ned i pris etc. Anonymkode: a0275...4a6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Takk for svar til dere begge. Er så ufattelig kjipt. Har en lelilighet som meglerne omtalte som lettsolgt (da de var på befaring før jeg valgte megler) er redd meglere så på denne som lettjente penger da den ville bli solgt uansett så det da ville det bli liten jobb på megleren. Men den er dessverre ikke solgt da markedet visstnok er veldig tregt. Og jeg har gjort alt for at den skal se bra ut. Dette meglerfirmaet har sånn at dersom den ikke selger innen 6 mnd så skal jeg ikke betale noe heller, unntatt takstmenn og noe annet, er halvgått i oppdragsavtalen nå, frister veldig å bytte da.. Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 Hadde jeg vært deg så ville jeg ringt å sagt at jeg syntes hun tar lite kontakt og ikke virker engasjert. Husk at hun er avhengig av fornøyde kunder også Anonymkode: 2f542...4f4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg vært deg så ville jeg ringt å sagt at jeg syntes hun tar lite kontakt og ikke virker engasjert. Husk at hun er avhengig av fornøyde kunder også Anonymkode: 2f542...4f4 Ja enig, men jeg er dessverre veldig dårlig på å konfrontere folk, og så er det det at når jeg ringer så er hun veldig på saken min, så da blir jeg usikker på om det er nødvendig å si noe hvis du skjønner... Men jeg burde helt klart si noe.. Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #9 Skrevet 11. november 2019 Kan du ikke bare ringe henne og spørre hva hun tenker nå som det har vært 2 visninger og ingen interesse? At megler ikke tar kontakt 11 dager etter siste tomme visning er egentlig litt bekymringsverdig. Anonymkode: 943fd...ec5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare ringe henne og spørre hva hun tenker nå som det har vært 2 visninger og ingen interesse? At megler ikke tar kontakt 11 dager etter siste tomme visning er egentlig litt bekymringsverdig. Anonymkode: 943fd...ec5 Jo jeg må nok det. Helt enig, er det jeg reagerer ved, bl.a., derfor tenkte jeg å la tiden gå for å se hvor mange dager kan det faktisk gå før hun ringer. Er virkelig skuffet, også pga andre ting. Har faktisk fått null oppfølging sånn jeg ser det, tips og råd har jeg kun fått når jeg har tatt kontakt, ikke fordi hun ringer meg for å høre hvordan det går, tenker da i tiden frem til visning. Fikk oppdragsavtalen på e-post noen dager før første visning, var nok en standard e-post, men der stod det om ting og tang vedr takstmanns som skulle komme og ting og tang vedr fotograf, begge de hadde jo vært der alt så de rådene kom forsent. Hun skulle melde inn dronebilde, det ble ikke gjort, så fotografen som først var satt opp gjorde ikke det, ved en tilfeldighet så oppdaget jeg det så dette ble ordnet med å skifte fotograf, og da ble det en annen fotodag. Hun var aldri å så boligen før første vising, mulig hun brukte bildene fra fotografen for å se at alt var ok, kanskje det er normal praksis. Når jeg skulle korrekturlese salgsoppgaven var det veldig mange faktafeil og halvbra setninger, dette fikk jeg rettet opp i, som jo er meningen med korrektur, men var overrasket over hvor mange feil det var. Plus flere småting. Og hvorfor har jeg ikke dagt ifra før...tja jeg tror kanskje litt for godt om folk, alle kan glemme etc, trenger ikke hyle for den minste lille feil liksom, men så bare ballet det på seg.... Dette er forøvrig en erfaren megler med veldig lang fartstid. Og jeg har ikke solgt før så vet ikke helt hva man kan forvente. Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 Tror ikke nødvendigvis at erfarne meglere med fartstid i bransjen er synonymt med noe kvalitetsstempel. De nyutdannede er gjerne mer nøye på korrektur og at innholdet i annonsen stemmer. I tillegg er de ferske avhengig av gode referanser fra hus-selgere. (I motsetning til drevne meglere, som allerede har et opparbeidet rykte) Som eksempel så var det en veldig erfaren megleren i Stavanger som glemte å ringe en interessent i en budrunde... selger fikk erstatning fra meglerfirma pga blemmen. (Og megler har fått en «skrape i lakken sin»..) Anonymkode: a0275...4a6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke nødvendigvis at erfarne meglere med fartstid i bransjen er synonymt med noe kvalitetsstempel. De nyutdannede er gjerne mer nøye på korrektur og at innholdet i annonsen stemmer. I tillegg er de ferske avhengig av gode referanser fra hus-selgere. (I motsetning til drevne meglere, som allerede har et opparbeidet rykte) Som eksempel så var det en veldig erfaren megleren i Stavanger som glemte å ringe en interessent i en budrunde... selger fikk erstatning fra meglerfirma pga blemmen. (Og megler har fått en «skrape i lakken sin»..) Anonymkode: a0275...4a6 Jeg tenkte jeg ville ha en erfaren melger, men du har helt rett, en realtivt ny har mer å tape på å ikke følge opp og å gjøre feil. Hvordan ble det i Stavanger oppdaget? Og hva gjorde selger som førte til erstatning? Anonymkode: f006d...7ff
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #13 Skrevet 11. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte jeg ville ha en erfaren melger, men du har helt rett, en realtivt ny har mer å tape på å ikke følge opp og å gjøre feil. Hvordan ble det i Stavanger oppdaget? Og hva gjorde selger som førte til erstatning? Anonymkode: f006d...7ff Det stod om det i avisa tidligere i år. Han som ikke ble oppringt stod frem med navn og bilde av den solgte boligen. Jeg antar selger tok kontakt med meglerbyrået, men jeg er ikke sikker. Anonymkode: a0275...4a6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2019 #14 Skrevet 12. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stod om det i avisa tidligere i år. Han som ikke ble oppringt stod frem med navn og bilde av den solgte boligen. Jeg antar selger tok kontakt med meglerbyrået, men jeg er ikke sikker. Anonymkode: a0275...4a6 Ah skjønner. Anonymkode: f006d...7ff
Neseblod Skrevet 13. november 2019 #15 Skrevet 13. november 2019 På 11.11.2019 den 19.52, AnonymBruker skrev: Jo jeg må nok det. Helt enig, er det jeg reagerer ved, bl.a., derfor tenkte jeg å la tiden gå for å se hvor mange dager kan det faktisk gå før hun ringer. Er virkelig skuffet, også pga andre ting. Har faktisk fått null oppfølging sånn jeg ser det, tips og råd har jeg kun fått når jeg har tatt kontakt, ikke fordi hun ringer meg for å høre hvordan det går, tenker da i tiden frem til visning. Fikk oppdragsavtalen på e-post noen dager før første visning, var nok en standard e-post, men der stod det om ting og tang vedr takstmanns som skulle komme og ting og tang vedr fotograf, begge de hadde jo vært der alt så de rådene kom forsent. Hun skulle melde inn dronebilde, det ble ikke gjort, så fotografen som først var satt opp gjorde ikke det, ved en tilfeldighet så oppdaget jeg det så dette ble ordnet med å skifte fotograf, og da ble det en annen fotodag. Hun var aldri å så boligen før første vising, mulig hun brukte bildene fra fotografen for å se at alt var ok, kanskje det er normal praksis. Når jeg skulle korrekturlese salgsoppgaven var det veldig mange faktafeil og halvbra setninger, dette fikk jeg rettet opp i, som jo er meningen med korrektur, men var overrasket over hvor mange feil det var. Plus flere småting. Og hvorfor har jeg ikke dagt ifra før...tja jeg tror kanskje litt for godt om folk, alle kan glemme etc, trenger ikke hyle for den minste lille feil liksom, men så bare ballet det på seg.... Dette er forøvrig en erfaren megler med veldig lang fartstid. Og jeg har ikke solgt før så vet ikke helt hva man kan forvente. Anonymkode: f006d...7ff Var hun ikke hjemme hos deg en eneste gang før første visning? Tok hun utgangspunkt i prisantydningen til takstmann, eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå