Gå til innhold

Lei av snø og vinter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er skikkelig dritt akkurat nå jeg også, men så går det en uke og så kommer jeg i vintermodus. Gleder meg iblant til våren og har lyst til å reise til varmere strøk en uke (noe jeg ikke får muligheten til denne vinteren), men det går bra. Det er de første dagene med ordentlig vinter jeg som regel synes er kjipe. Ikke fordi jeg egentlig misliker snø og kulde, mer fordi det er fire måneder til med det. Men jeg blir vant til det. Hvert år.

Anonymkode: 95943...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Det er en av tingene vi må godta for å ha blitt født her i Norge. Liker du det ikke så er det jo bare å flytte utenlands i vinterhalvåret .

Anonymkode: 8da0c...aea

Og det skal man også:-)!

Anonymkode: faf27...881

Skrevet

Man må finne de lyspunkt som er, lage livet litt gladere. Ut og gå i snøen, bli kald og kjenn hvor godt varm drikke og kos ved peisen er da . Skal man gå å hate vinteren hvert eneste år fordi man har bestemt seg for det så blir det slitsomt. Jeg har mørketidsdepresjon men har lært meg små grep for å komme gjennom vinteren. Man kan ikke gå og sukke og hate fra november til mars. Livet er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det. 

Anonymkode: 89506...65b

Skrevet

Jeg er så sinnsykt glad for at kulda endelig er her!!!!!!!!! 🙌🏻🙌🏻🙌🏻

Etter en alt for lang sommer, så er jeg klar for mange mnd med kulde!!! Såklart det er ofte snakk om 10 grader og regn her på vestlandet. Men jeg elsker det!! 🙌🏻🙌🏻

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes norske vintere var alt for lange og ble alltid lei meg når sommeren var over. Jeg har flyttet ut av Norge og her er det mye bedre. Ordentlig varme sommere og vinteren er kort men kald nok til å gå på ski.

Anonymkode: f587f...99d

Skrevet

Er heller ikke glad i vinter og snø. Men er glad vi har fire årstider. Blir ekstra glad når våren kommer 🤗 

Anonymkode: 39ba9...043

Skrevet

Jeg er alltid lei vinteren før den i det hele tatt har begynt. Nå er det jævlig kjipt, det er jo ikke ende på den elendige snøen. Vi kunne ikke få ti cm. som oppvarming, neida det skal fortsette å snø i flere dager så ender vel opp med en halvmeter i første snøfall. Ikke er det noen som har hatt vett til å måke fortauene eller gårdplassen min heller (jeg betaler for tjenesten), så nå må jeg gå rundt å vasse i faenskapen.

Det mest deprimerende av alt er jo at det er dritt-årstiden vinter som varer et halvt år, hvor alt bare er kaldt, mørkt og trist. Hvorfor kunne ikke sommeren vare et halvt år? Hvordan jeg holder ut? Jeg går ikke ut av huset så lenge jeg ikke må, til og fra jobb, butikken og trening, ellers holder jeg meg innendørs med te eller kakao, pledd og bok mens jeg lengter etter bedre tider.

Om jeg hadde kunnet hadde jeg flyttet utenlands på sekundet, men så er man jo gjerne avhengig av jobb og inntekt da, og den type jobber jeg er interessert i og kvalifisert for vokser ikke på trær.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes norske vintere var alt for lange og ble alltid lei meg når sommeren var over. Jeg har flyttet ut av Norge og her er det mye bedre. Ordentlig varme sommere og vinteren er kort men kald nok til å gå på ski.

Hvor bor du? Jeg liker Spania om vinteren, behagelige 15-20 grader hele sesongen.

Anonymkode: faf27...881

Skrevet

Jeg elsker vinteren. 🙂Alle årstider har sin sjarm.

Anonymkode: 56400...aae

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er så godt med ordentlig varme sommere? Godt hvis man er i syden, eller har ferie og kan ligge på stranda. Men i hverdagen når man har jobb og hverdagslige gjøremål så synes jeg det er helt pyton når det blir over 30 varmegrader. Smak og behag.

Anonymkode: 80bd9...c11

Skrevet

Nå regner snøen bort. Snufs. Det var jo så fint, irriterende at det ble plussgrader og regn igjen. 

Skrevet
19 timer siden, jukkapalme skrev:

Nå regner snøen bort. Snufs. Det var jo så fint, irriterende at det ble plussgrader og regn igjen. 

Jeg synes det er bra at snøen forsvinner.

Anonymkode: 7e584...b8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...