AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #1 Skrevet 11. november 2019 Hei. Datteren min som er 17 nå (18 om fire måneder) har fått sterke følelser og har kontakt med en på 35, som visstnok har sterke følelser for henne også. De møttes et par ganger for et år siden, men da vi fant ut dette, har vi nektet henne å møte han i snart et år nå. Vi har med vilje unngått å snakke om det i det hele tatt, og han og henne sendte tidligere i år en lang Mail hvor de ønsker å forklare situasjonen til meg og far. Jeg trenger ikke å vite mer enn at dette er helt uaktuelt, så jeg har latt være å lese den. De har kontakt på meldinger og har tydeligvis kontakt over telefon også. Uansett hvor mye hun har mast om å møte han, har vi nektet henne det helt. Nå for en uke siden gikk hun plutselig helt av skaftet, og det har i over en uke vært et rent helvete her hjemme på grunn av dette. Hun sier at hun ikke slutter å lage bråk før vi lar henne få møte ham, men det er ikke aktuelt. Da truer hun med å fortsette å lage helvete helt frem til hun blir 18, for så å kutte kontakten med oss. Jeg håper og tror hun bare sier dette i sinne og frustrasjon, men det har vært bråk her hjemme såpass lenge nå at vi ikke vet hva vi skal gjøre mer. Jeg vurderer om jeg skal sende henne til psykolog eller psykiatrisk avdeling, for dette er mildt sagt svært unormalt. Jeg trengte å skrive dette innlegget fordi jeg lurer på hva dere hadde gjort dersom dere befant dere i samme situasjon. Anonymkode: 8067f...e51 2
ikkevoksen Skrevet 11. november 2019 #2 Skrevet 11. november 2019 Stakkars jente. Hadde du likt å bli nektet å møte en du var nyforelsket i? Er lov å være LITT sympatisk her. Skjønner henne godt. 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 11. november 2019 1 minutt siden, ikkevoksen skrev: Stakkars jente. Hadde du likt å bli nektet å møte en du var nyforelsket i? Er lov å være LITT sympatisk her. Skjønner henne godt. Synes du virkelig det er noen grunn til det? Jeg vil ikke at hun skal gå inn i noe forhold med en gammal gubbe. Hva skal han med henne, det må være noe alvorlig galt med ham, og det er nesten så jeg begynner å lure på om det er noe galt med henne også. Anonymkode: 8067f...e51 52
ikkevoksen Skrevet 11. november 2019 #4 Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes du virkelig det er noen grunn til det? Jeg vil ikke at hun skal gå inn i noe forhold med en gammal gubbe. Hva skal han med henne, det må være noe alvorlig galt med ham, og det er nesten så jeg begynner å lure på om det er noe galt med henne også. Anonymkode: 8067f...e51 Du tror det er noe galt med henne fordi hun er forelsket i en voksen fyr? Da er det noe galt med ganske mange av oss. 17
Cinnamondiva Skrevet 11. november 2019 #5 Skrevet 11. november 2019 Vel kan ikke hele familien møte han sammen. Eller invitere på middag hjemme med tilsyn av dere. Og bli kjent med han. Inntil hun er voksen nok til å treffe han alene. 13
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #6 Skrevet 11. november 2019 Kjenner dere denne mannen? Hva er greia, alderen hans? Anonymkode: a1d15...60a 7
abc123detvardet Skrevet 11. november 2019 #7 Skrevet 11. november 2019 5 minutter siden, ikkevoksen skrev: Stakkars jente. Hadde du likt å bli nektet å møte en du var nyforelsket i? Er lov å være LITT sympatisk her. Skjønner henne godt. Ekkelt og rart når en på 35 blir sammen med en på 17/18 år. 48
smilo Skrevet 11. november 2019 #8 Skrevet 11. november 2019 Min venninne var like gammel som din datter når hun ble kjæreste med en på 38. De er fortsatt sammen og nå er hun 45 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 11. november 2019 Vel, jeg tenker umiddelbart at det ikke er bra når 35-åringer går etter tenåringer. Da mangler det noe i topplokket hos 35-åringen, mener jeg. Det betyr ikke at det nødvendigvis er noe annet galt med ham enn at han er veldig umoden, men ja - normalt er det jo ikke. Men problemet ditt som forelder er at om fire måneder så er hun myndig og gjør som hun vil. Jeg tror ikke at å ha en kjæreste på 35 når man selv er 17 kvalifiserer til å bli innlagt på psykiatrisk eller å gå til psykolog, særlig når hun ikke vil det selv. Du har absolutt ingenting å vinne på å gå i krigen her. Jeg forstår at du ikke digger situasjonen, men om fire måneder gjør hun som sagt som hun vil. Prøv å bygge broer med henne i stedet. Du trenger ikke digge denne fyren, men la din datter vite at du alltid kommer til å være der for henne. Snakk med henne om grenser. Hør på hva hun har å si. Enten er dette hennes livs kjærlighet og da kan du ikke gjøre noe med det. Ellers blir det slutt etter en stund. Men hun må vite at hun har noen å komme hjem til - uansett! Ellers, hvis mannen ikke skulle være drømmemannen, så risikerer du at datteren din blir sittende fast med denne fyren - fordi hun ikke har noen å støtte seg på for å komme seg ut. Du støter henne fra deg. Anonymkode: eaa87...e64 87
cassio Skrevet 11. november 2019 #10 Skrevet 11. november 2019 Det eneste du oppnår ved den fremgangsmåten du beskriver er å skyve henne fra deg/dere, og mot mannen. Jeg ville invitert han på besøk og tatt en prat med han. Psykolog og psykiatrisk avdeling kan du bare glemme, siden hun snart er 18 har du absolutt ingen rett til å tvinge henne dit. 38
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #11 Skrevet 11. november 2019 3 minutter siden, ikkevoksen skrev: Du tror det er noe galt med henne fordi hun er forelsket i en voksen fyr? Da er det noe galt med ganske mange av oss. Det er vel han som er rimelig spesiell, en mann som er over 30 som beiler på en 16-åring (dette hadde tydeligvis begynt for over ett år siden)? Anonymkode: 9298c...9db 30
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Skrevet 11. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes du virkelig det er noen grunn til det? Jeg vil ikke at hun skal gå inn i noe forhold med en gammal gubbe. Hva skal han med henne, det må være noe alvorlig galt med ham, og det er nesten så jeg begynner å lure på om det er noe galt med henne også. Anonymkode: 8067f...e51 Jeg forstår skepsisen godt, og jeg vil heller ikke si at det er normalt. Men som du skriver så har de altså hatt kontakt med hverandre et helt år uten å møte hverandre, det føler jeg sier veldig mye i seg selv. Det er lett å tenke at den eldste bare er ute etter å utnytte den yngste, men hadde det vært tilfelle, hadde han gått videre for lengst. Det beste tipset jeg føler jeg kan gi deg her er å høre på datteren deres. Dere skal være hennes nærmeste mennesker, og de menneskene hun føler at hun kan gå til, og ikke minst de som støtter henne uansett hva. Har dere møtt denne personen? I såfall ville jeg gjort det også bare for å få et klarere bilde på hvem dette er. Hvis jeg var i din posisjon, hadde jeg tillat henne å møte han, men med god kommunikasjon underveis, nettopp for å ikke ødelegge forholdet dere har med henne. Ta vare på hverandre Anonymkode: 8067f...e51 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #14 Skrevet 11. november 2019 9 minutter siden, ikkevoksen skrev: Stakkars jente. Hadde du likt å bli nektet å møte en du var nyforelsket i? Er lov å være LITT sympatisk her. Skjønner henne godt. Hallo, ikke en mann på 35 når hun er 17. Er lov å være LITT realistisk her. Skjønner foreldrene godt. Anonymkode: a4195...5d0 28
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #15 Skrevet 11. november 2019 Det er ikke normalt for en mann på 35 år og ha en forhold til et barn på 17 år for det er det hun er. Noe skurrer veldig her. Anonymkode: a9dfa...271 17
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #16 Skrevet 11. november 2019 Jeg synes du har gjort alt rett til nå, men når datteren din har satt hardt mot hardt etter så lang tid, må du igrunnen innse at kampen er tapt. Enig i at fyren virker weird etc, men nå ville jeg gitt meg, sagt ok og invitert på middag og sagt at de kun fikk møtes hjemme sammen med dere de første fem gangene. Dere blir i det minste kjent med han. Kanskje han også ser at hun er et barn, og trekker seg. Anonymkode: 24abb...562 14
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #17 Skrevet 11. november 2019 Greia i følge henne er at ingen av dem «hadde gått etter alder». De hadde visst bare blitt kjent og interessert i hverandre, og dette fortsatte visst bare. Jeg har aldri møtt ham og har heller ikke noe ønske om det heller. Han har selv prøvd å ta kontakt for å snakke med oss, både på melding og i den mailen de sendte sammen. Men jeg orker bare ikke at han skal involvere seg. Anonymkode: 8067f...e51 3
Nymerïa Skrevet 11. november 2019 #18 Skrevet 11. november 2019 Jeg skjønner utmerket godt at du ikke liker dette, det hadde ikke jeg gjort heller om det var min datter. Men, tror du ikke dette går over fortere hvis du og far ikke blander dere? Nå insisterer hun jo på trass. 16
abc123detvardet Skrevet 11. november 2019 #19 Skrevet 11. november 2019 9 minutter siden, ikkevoksen skrev: Du tror det er noe galt med henne fordi hun er forelsket i en voksen fyr? Ekstremt stor forskjell å være for eksempel 17 og 24. 17 år: du kan ikke gjøre noe. 24 år: du er myndig, du kan kjøre, du kan drikke, du har mest sannsynlig utdanning og jobb/eller tar utdanning. Litt trist at du støtter 30åringer som jakter på skoleelever. Tragisk... 22
Gjest Warrior Skrevet 11. november 2019 #20 Skrevet 11. november 2019 Her må dere som foreldre skjerpe dere! La jenta få være sammen med mannen hun er forelska i. Det er dere som ødelegger henne psykisk når dere nekter henne å være med mannen hun har sterke følelser for. Kun dere. Hun er tross alt snart 18 år og bestemmer selv. Jeg tror så godt hun mener det hun sier at hun kommer til å bryte kontakten hvis dere fortsetter sånn. Tror en psykolog hadde sagt det samme at dere må skjerpe dere. Så for jentas del og dere egens del. Skjerpings!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå