Gå til innhold

plutselig følelse av at de rundt meg hater meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

satt og jobbet med noen før i dag (måtte, pga gruppearbeid). Vi har egentlig blitt greie venner ila studietiden, i hvert fall fra min side. Jeg slet litt med oppgaven, men fikk jo gjort det jeg skulle. Får så en følelse av at alle i gruppen egentlig hater meg. Eller, ikke en følelse, men jeg tror det. Og nå er jeg egentlig overbevist om at jeg aldri burde møte opp på skolen igjen, og har også plutselig planlagt å slutte etter jul... Fordi jeg er redd for å omgås dem igjen, at jeg bare plager dem, at de må snakke til meg ut av medlidenhet, de kommer til å frosse meg ut (så best at jeg forsvinner før det).

Om det jeg frykter er sant eller ikke kan like så godt være irrelevant... Det jeg lurer på

- er det normalt å føle det slik?

- Hva kan jeg gjøre for å redusere denne følelsen?

Anonymkode: a1398...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med en psykolog

Anonymkode: f7c88...952

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med en psykolog

Anonymkode: f7c88...952

venteliste. 1/6 måneder har gått... men har ukentlig oppfølging hos lege.

Skrevet

Det er kun i hodet ditt. Hvorfor skal liksom folk hate noen uten grunn? Prøv å ignorer det.

Skrevet

Det er hvordan de ser på meg

Fordi jeg ikke hjalp til så bra som jeg burde, 

Skrevet

Det er overhodet ikke normalt å føle det du gjør, og sånn du skriver så tenker jeg at du bør snakke med noen ganske kjapt. Bestill time hos legen din i morgen og forklar hvordan du føler det. Dette er irrasjonelle følelser, ikke virkelighet. Men det kan være vanskelig å sortere og ignorere disse følelsene når du er i den tilstanden du er i. 

Anonymkode: 87a84...41c

• Liker 3
Skrevet

Folk flest investerer ikke nok tanker og følelser på å hate litt tilfeldige bekjente. Bruker du å hate folk du ikke egentlig kjenner? 

Anonymkode: b159d...cfb

Skrevet

Du overtenker. Slapp av, og gi litt faen i de der.  Å slutte på skolen vil ihvertfall ikke hjelpe deg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest investerer ikke nok tanker og følelser på å hate litt tilfeldige bekjente. Bruker du å hate folk du ikke egentlig kjenner? 

Anonymkode: b159d...cfb

Vi har nå gått på samme linje i 1.5 år og finnet på ting ilag, men kjenner jo egentlig ikke hverandre da. Og kansjje mer generelt mislike, nå vil de aldri invitere meg på noe igjen, vil aller helst ikke at jeg skal sette meg med dem i forelesning o.l.

Men ja, nei jeg gjør ikke det

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er overhodet ikke normalt å føle det du gjør, og sånn du skriver så tenker jeg at du bør snakke med noen ganske kjapt. Bestill time hos legen din i morgen og forklar hvordan du føler det. Dette er irrasjonelle følelser, ikke virkelighet. Men det kan være vanskelig å sortere og ignorere disse følelsene når du er i den tilstanden du er i. 

Anonymkode: 87a84...41c

Vil ikke si det er unormalt heller. Tror det er ganske vanlig å ha så lav selvfølelse at man projiserer. Lav selvfølelse kan sette griller i hodet og fordreie hvordan verden fremstår, hvordan andre oppleves og hvordan man behandler andre.

Foruten å snakke med noen TS så er mitt tips å ikke slutte på studiet. Det blir garantert ikke noe bedre og det kan bli vanskelig å komme inn på rett spor igjen når du har falt ut. Følelsene blir ikke borte selv om du dropper ut og roen blir bare kortvarig. Èn teknikk som kan hjelpe er å puste med magen når du får opp  vonde tanker i bevisstheten eller når du f.eks tenker på noe som har skjedd. Det er en måte å bearbeide følelser på og man blir ofte roligere og mer "stabil" etterpå.

Anonymkode: f90ba...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...