Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare si at jeg aldri har forstått meg på sjalusi/negativ misunnelse på andre mennesker, der man rakker ned på de.. Hvis man får en fin gave av sine foreldre, så spørr de "hvor mye kostet den?", "du er så bortskjemt", "du får altfor mye av dine foreldre, mine foreldre gir meg ingenting". Og hvis man gjør noe bra så kommenterer de det ikke, men med en gang du driter deg litt ut så skal de skrike det høyt ut for å få andre til å le av deg. Jeg bare fatter og begriper det ikke hvordan folk kan oppføre seg sånn. Jeg har aldri følt slik misunnelse på mine venner og rakker aldri ned på de hvis de får fine gaver, gjør noe bra eller driter seg litt ut (man kan jo le av det, men man skjønner når det er ment som et stikk). Jeg føler dette har mye å si i et vennskap. Jeg prøver å løfte mine venner opp og ikke dra de ned, hvis gjør noe bra eller har fått noe til, så kommenterer jeg alltid hvor flink de er. Har aldri følt på sånn sjalusi, har mer følt på positiv misunnelse, hvis noen ser utrolig bra ut på håret eller gjør noe bra, så tenker jeg at jeg vil være som dem eller se ut som dem fordi de gjør det bra. Så kommenterer jeg alltid "så flink du er" eller "så fin du var i dag". Altså man skal ikke bli krenket hver eneste ting her i verden, men jeg tenker at man merker om det er ment som spøk eller om det er gjentakende stikk.

Noen andre som har opplevd lignende og hva gjør dere med slike venner/venninner? 

Anonymkode: 58ba8...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ting er ment som et lite stikk, men er godt pakket inn i litt spøk og da er det vanskelig å si noe.. for da sier de bare at de tullet.. 

drit i det. Vær glad for det du får, la ingen ødelegge den gleden din. 

Dette sier alt om de om ingenting om deg.

om noen sier slik til meg blir jeg irritert jeg også.. men prøver å overse det. Kunsten er å ikke fortelle om hva en har fått og om bra ting, veldig synd å ikke kunne dele glede.. men enkelte tåler det ikke 

Anonymkode: 775d3...ccb

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange ting er ment som et lite stikk, men er godt pakket inn i litt spøk og da er det vanskelig å si noe.. for da sier de bare at de tullet.. 

om noen sier slik til meg blir jeg irritert jeg også.. men prøver å overse det. Kunsten er å ikke fortelle om hva en har fått og om bra ting, veldig synd å ikke kunne dele glede.. men enkelte tåler det ikke 

.

Endret av secrets
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat det de gjør og da blir det vanskelig å ta det opp, spesielt når dette ofte skjer i plenum. Men jeg tenker at folk må komme seg over det janteloven greiene og være glade på andres vegne. Altså herregud, så smålig og sjalusi ødelegger relasjoner. Går ikke an å forholde seg til slike mennesker. Jeg blir ikke irritert, jeg bare føler de ser på det som om jeg er på et annet nivå høyere enn dem. Og det syns jeg ikke de har noen grunn til, vi skal jo være venner som er på samme nivå syns jeg. Ser ikke på meg som noe høyere nivå enn dem, og da syns jeg ikke at de heller skal gjøre det.

Anonymkode: 58ba8...b5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...